recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dlink - Dårlig kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDlink - Dårlig kvalitet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Dlink - Dårlig kvalitet?
    Sendt: 05-April-2008 kl. 16:58

Hejsa!

Jeg oplevede lige her til morgen at min Dlink 524 UP var gået død dvs ingen lys i dioderne og ingen trådløst netværk, efter kontrol af strømforsyning og reset af enhed blev den erklæret død.. lige godt 1 år gammel.

Sjovt nok oplevede jeg noget lignende med min gamle trådløse netværk som også var en Dlink 2 år gammel, da jeg gav min kone ny Imac sidste år skulle jeg tillade macadressen i routeren og da den skulle genstarte gik den bare fuldstændig død faktisk lignede det meget resultatet af i dag.

En hurtig tur i computer city i dag hvor de havde mange Dlink havde de ikke umiddelbart hørt om noget særligt på mærket omend de dog fra tid til anden bare døde.. og det var noget generelt men nu ikke så ofte syntes de (det var ikke den butik jeg havde købt d-linken i)

Det korte af det lange var jeg ikke turde købe Dlink igen så jeg har købt en Linksys WRT160N  
Fint trådløst netværk omend den vedlagte cd med opsætning ikke virkede, den stallede når man tilsluttede strøm også kunne man ikke konfigurere via guiden, men det skræmmer ikke mig så det var bare ind i menuen via browseren også lave opsætningen manuelt, og det var nemt og lige til, så nu kører det fint.

Men det kunne da lige være sjovt om der var andre der havde oplevet det samme med Dlink for jeg syns sgu det er lige dårlig kvalitet hvis det ikke kan holde et år.

Redigeret af rhsin - 05-April-2008 kl. 16:58
Mvh

René
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 17:32

Min Dlink 624 (ca. 2 år gammel) har lige opført sig på nøjagtig samme måde. Tjekkede også strømomformeren, der var i orden.

Har nu skiftet til SMC denne gang...

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

[...] skulle jeg tillade macadressen i routeren [...]

En sidebemærkning: filtrering på MAC adresser er spild af tid. Det samme gælder at skjule sit SSID. Brug WPA/WPA2 kryptering, og ikke andet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 22:39
Jeg må sige at jeg har kørt med D-link de sidste 5-7 år, og der er stor forskel på de billige routere/AP og så de lidt dyrere som D-link laver .

De billige kunne ikke så godt klare at køre 24/7 i flere uger konstant. Den sidste billige jeg havde var 624, den skulle genstartes ca. 1 gang om måneden.
Hvor min nuværende 4300, bare kører uafbrudt, og har gjort det konstant i nu ca. 8 mdr, uden så meget at skulle genstartes.

Så jeg vil sige at D-link er ok, men en router/AP til 200-400 uanset mærke, så kan man ikke forvente top kvali. Der skal spares et sted på komponenterne i forhold til de lidt dyrere.
Søren
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 12:54

Er enig i, at man ikke kan forvente hvad som helst for få kr. Er også enig i, at billigmodeller fra Bilka/Netto(som forresten ikke er meget billigere end mærkevarer) kan drille.

Det blev SMC denne gang, fordi de havde et bundle-tilbud, hvor der er en USB-nøgle ("300" mbps) med for i praksis 0 kr.

Jeg vil ikke have nogen mod at kløbe D-link en anden gang...

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 13:17

sslarsen, WRT54GL koster ikke mere, og den er klippestabil. Den er afgjort i SOHO-segmentet.

DLink, Linkys og Cisco er i øvrigt mærker fra samme koncern, AFAIK.
Der er efter sigende oftest kompatibilitet mellem produkterne, som generelt er af en anden kvalitet end billigprodukterne (hvilket ikke nødvendigvis gør dem ret meget dyrere)
Når det så er sagt, har jeg nu alligevel oplevet problemer med først et DLink-kort og senere et Cisco-kort til trådløs opkobling på min Linksys.  Træerne vokser åbenbart ikke ind i himlen, som rhisin desværre også har erkendt.

Venligst
Søren
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

sslarsen, WRT54GL koster ikke mere, og den er klippestabil. Den er afgjort i SOHO-segmentet.

Enig - fantastisk router til prisen (400 kr), specielt når man smider DD-WRT eller en anden alternativ firmware på.

Ulemperne er at der ikke er gigabit switch, og at den kun kører efter G-standarden (den nye N standard er dog ikke færdig/endelig endnu, så det er lidt risikabelt at købe udstyr med den).

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

DLink, Linkys og Cisco er i øvrigt mærker fra samme koncern, AFAIK.

Linksys er ejet af Cisco, men D-Link er et selvstændigt firma.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Linksys er ejet af Cisco, men D-Link er et selvstændigt firma.

Ups
Den vildfarelse har jeg levet i længe

vh s
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu