recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - D-link Sharecenter Pulse Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

D-link Sharecenter Pulse Nas

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JonasDK90 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasDK90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: D-link Sharecenter Pulse Nas
    Sendt: 18-Marts-2012 kl. 21:26
Hey 

Kan se at Elgiganten har denne på tilbud http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=TechSupport_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLTechProduct&cid=1197388191152&p=1197318959018&packedargs=locale%3D1195806935729&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper i næste uge, til den nette sum af 1300 kr INKL. 2 TB harddisk. 

Det syntes jeg umiddelbart lyder som en fin pris? 
Ved godt at Qnap og Synology er de bedste NAS på markedet, men ville nu mene denne D-link ville være fin? Der er også mulighed for bittorrent client + andet sjov på den.

Nogle der har erfaringer med den ?

Redigeret af JonasDK90 - 18-Marts-2012 kl. 21:26
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 21:58
Jeg er den stolte ejer af præcis denne NAS disk. Jeg var for nærig til at købe en Synology og jeg må sige at den er ok til prisen, men heller ikke mere. Ja der er torrent-client i, og det fungerer fint. 2TB er mere end rigeligt til mig. Streaming fungerer fint, dog er alm. overførsel af større filer en noget langsomelig affære. Og så larmer blæseren en del. Ok start-NAS til den prisbevidste familiefar, men heller ikke mere.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasDK90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 22:24
Det lyder jo meget fint. 
Streamer du også 1080p materiale fra din? Det med at det tager tid at overfører filer, betyder ikke så meget for mig. 
Det med blæserstøjen har jeg hørt flere steder nu, og det påvirker mig lidt må jeg sige. Larmer blæseren også når NAS'en ikke er "aktiv"?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 06:46
Ja jeg streamer hovedsageligt 1080p og det fungerer fint. Ja, blæseren starter fra tid til anden, selvom disken ikke er aktiv. I starten larmede den ikke så meget, men nu har jeg haft den i et halvt år og den larmer meget mere nu. Jeg har ikke særligt sarte ører, men det er da begyndt at gå mig på. Syntes også den kører oftere nu end i starten, men måske er det bare fordi jeg ikke kan undgå at høre den? 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 07:56
Den kører nok oftere fordi den er støvet til og derfor har sværere ved at komme af med varmen.

Jeg har et par NAS stående i øjeblikket (og har haft mange igennem), og der er altså stor forskel på hvor meget de larmer! Uanset hvor stille de er, vil min anbefaling dog altid være at stille den et sted hvor den ikke generer og så bare kable den på det eksisterende netværk. Mine har fået fast plads under en trappe ned til kælderen - der kan de starte når det passer dem uden at det generer mig.

/ask
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasDK90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Ja jeg streamer hovedsageligt 1080p og det fungerer fint. Ja, blæseren starter fra tid til anden, selvom disken ikke er aktiv. I starten larmede den ikke så meget, men nu har jeg haft den i et halvt år og den larmer meget mere nu. Jeg har ikke særligt sarte ører, men det er da begyndt at gå mig på. Syntes også den kører oftere nu end i starten, men måske er det bare fordi jeg ikke kan undgå at høre den? 

Kanon :)
Det er lidt irriterende med den blæser der starter fra tid til anden. Har desværre kun plads til den ved mit tv setup desværre, selvom det kunne være rart at gemme den lidt væk. 
Men kan det passer der er en "fan control" indbygget? Det læste jeg nemlig på D-links hjemmeside, men hvis den ikke er noget værd, er det vel lige meget :P
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasDK90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 10:08
Nogle der kan bekræfte om man kan "styre" blæseren med Fan control eller om det er på auto?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 10:11
Der er fancontrol funktion, jaSmile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Den kører nok oftere fordi den er støvet til og derfor har sværere ved at komme af med varmen.

Jeg har et par NAS stående i øjeblikket (og har haft mange igennem), og der er altså stor forskel på hvor meget de larmer! Uanset hvor stille de er, vil min anbefaling dog altid være at stille den et sted hvor den ikke generer og så bare kable den på det eksisterende netværk. Mine har fået fast plads under en trappe ned til kælderen - der kan de starte når det passer dem uden at det generer mig.

/ask

Tak for rådet, Jacob. Jeg må prøve at rense den for støv, og se om det skulle hjælpe ;-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasDK90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Der er fancontrol funktion, jaSmile

Men er den til nytte? Siden du siger den stadig støjer? :)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasDK90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 18:19
Flere erfaringer modtages gerne :)

Redigeret af JonasDK90 - 19-Marts-2012 kl. 18:23
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 20:21
Umiddelbart er der 2 hastigheder, og min står på Auto Off/Low/High i så fald kan jeg ikke høre den i Low tilstand. Umiddelbart vil jeg sige, at min kører High hvert 30 min. selvom den er Idle. Når der streames syntes jeg ikke blæseren kører. Ja, det giver ikke meget mening. Lad os håbe, at der er andre der har noget at byde ind med...

Redigeret af buenso80 - 19-Marts-2012 kl. 20:32
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu