recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLNA fra DS414
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DLNA fra DS414

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DLNA fra DS414
    Sendt: 04-Juli-2014 kl. 00:17
Hej,
Har lige udskiftet min TDC Homedisk med en Synology DS414j.
Har aktiveret DNLA og lagt nogle billeder som kan ses fra min iPad.
Mit Sony NX810 har altid kunnet vise billeder fra Homedisk (DLNA) - men den nye DS414 kommer slet ikke op på listen over DLNA enheder på netværket.
Fra iPad skal jeg jo også identificere mig og logge ind på DS414 - det kan jeg ikke lige se hvordan jeg gør fra NX810
Håber der er nogen der kan hjælpe.

Tak

Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 01:00
Har du tilføjet mappen til indexserings listen i Kontrolpanelet -> Mediebibilotek -> Indexseretmappe

Hvis du skal bruge kode for at tilgå dem fra din ipad, er det ikke via DLNA.

Redigeret af lks - 04-Juli-2014 kl. 01:01
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 16:38
Yes - jeg har tilføjet index - og jeg mener også jeg har gjort hvad jeg kan for at aktivere DLNA.
Det pågældende index kan ses fra ipad med DS Photo+ - dog kun ikonerne - selvebillede kommer ikke op.. Det fungerer mærkeligt synes jeg.
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 14:24
Jeg kan næsten kun henvise til flg. : http://www.synology.com/da-dk/support/tutorials/452

Desværre er den ikke til DSM 5, men vil tror den forklare det meste alligevel.

Redigeret af lks - 05-Juli-2014 kl. 14:25
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 18:36
Tak IKS,
Ja-det hjælper som regel at spørge her - selvom problemet nu ikke var Synology.
Sony TV'et har en begrænsning i mulige DLNA servere. Der var en liste af nogle gamle computere der skulle slettes - og vupti - min nye NAS dukkede op efter lidt tid.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2014 kl. 20:07
Nu har jeg ikke lige undersøgt, men de gamle's Sony TV var vist et 721 og det var begrænset til udelukkende at kunne bruge MPEG2 via DLNA - altså ingen inderstøttelse for h.264. Er ikke helt klar over om det også er tilfældet i et 810.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu