recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLNA og TV-valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDLNA og TV-valg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ellingi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: DLNA og TV-valg
    Sendt: 02-Juni-2009 kl. 14:17

Hej,

jeg er i gang med at anskaffe mig et nyt TV til stuen. Valget står mellem 42" Panasonic G10 eller et 42" Sony LCD med DLNA. Spørgsmålet er, hvor meget jeg får ud af DLNA delen og hvor godt det fungerer?

Jeg har haft en Linksys DMA2100 koblet til mit nuværende fjernsyn for at kunne se billeder samt streame fra mit DVD library. Dette har dog ikke fungeret for mig, da jeg synes at billed-delen går AAALT for langsomt, menuerne er gnidrede og jeg har ikke fået DVD streaming fra Vista 64bit mediacenter til at fungere ordentligt.

Hvor godt fungerer DLNA hos Sony i forhold til en standard mediastreamer som f.eks. DMA2100 især mht.:

1) opdateringshastighed på thumbnails, visning & sortering af billeder?

2) mulighed for at have et Vista baseret DVD library (helst lossless) og streame herfra (med thumbnails el. lign).

3) streaming af HD materiale, f.eks. fra rippede BDs?

Såfremt DLNA er en stærk feature kunne jeg godt tippe mod Sony, ellers må det være G10, der er førstevalg. Jeg kan vist desværre ikke få en Panasonic med DLNA passet ind i budgettet.

Panasonic PZ85
Philips 32PF9731D
Yousee Samsung SMT-H3126
Panasonic DMR-EH65
Beosound 9000
Beolab 8000 & Beolab 4000
Sony Playstation 2
Nintendo Wii
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 14:57

Jeg går ud fra du stillede dig selv samme spørgsmål da du valgte 9731D i 32" og ikke 37" med DLNA.

Det har ikke ændret sig siden sidst... ISO og MKV er ikke understøttet på klient siden, og ripning af BD skal foregå i H264 og AVI containers.
Så vil de nye modeller nok kunne afspille dem (det er dog ikke sikkert)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu