recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLNA og undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDLNA og undertekster

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
laush Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: DLNA og undertekster
    Sendt: 13-Marts-2011 kl. 08:36
Nu prøver jeg igen.
Har et LG 50PK950N kablet med en synology DS 107+ samt sat windows 7 op med både Nero media home og Serviio.
Fjernsynet finder fint alle enhederne, men jeg kan ikke få undertekster til at fungere. Har prøvet mp4 filer og det virker ikke selvom srt. filen hedder nøjagtig det samme som mp4 filen. Det samme gælder .mkv
Når jeg så "brænder" underteksterne ind i filen via f.eks. "mkvmerge" vil tv'et ikke afspille filen. Har prøvet både at afspille fra NAS'en samt pc'en.

Nogen der har forlsag? Så vidt jeg forstår LG's manual burde undertekster være understøttede.
Til top
Ulvaren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 15:28
Hvis du vil have tekster med skal de være indlejret i avi filen, DNLA understøtter ikke løse tekstfiler.
Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000
Til top
laush Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 15:51
Tak for svar.

Har prøvet både mp4 og mkv filer hvor underteksterne var indlejret i filen, men så vil TV'et ikke afspille filen. Har dog ikke prøvet med avi
Til top
Ulvaren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 18:19
Jeg har prøvet med AVI og det fungerede.
Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000
Til top
laush Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 19:21
Ok. Det må jeg prøve så. Der undrer mig bare at mkv og mp4 ikke fungerer da det ifølge manualen er understøttet. Der står dog ikke i manualen om underteksterne skal være indlejret i filen eller ligge som en srt fil.
Til top
laush Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 22:10
Jeg har nu fået det til at lykkes med avi + txt filer. Så kan jeg slå undertekster til via "subtitle" knappen på remoten. Dette via Nero media home streamet fra den bærbare pc.
Når det samme prøves via NAS'en (synology ds107+) fungerer det ikke. Er det fordi NAS'en "præsenterer" filerne anderledes til tv'et og er der noget at gøre?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu