recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLNA server software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDLNA server software

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JFalkenberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Emne: DLNA server software
    Sendt: 02-December-2009 kl. 12:33
Hej
 
Er der nogen der ved om der findes noget DLNA server software hvor man har mulighed for at afspille forskelligt indhold på forskellige skærme?
 
Lad os sige jeg har 5 tv i huset og jeg gerne vil have forskellige billeder kørende på alle 5
 
på forhånd tak
 
Mvh jacob




Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 13:45

du skal nok komme med lidt mere info, understøtter dine 5 skærme dnla, eller skal du også have netværksstreamere, og hvad vil du afspille fra?.

Typisk er din "central" en NAS server (som typisk har det software som skal til hvis du køber en ny.. qnap+synology mfl).
 
Dernæst skal du have en afspiller ved skærmen, nogle skærme har det indbygget andre har ikke, her skal du have en NMT sat til skærmen.
 
Idag syntes jeg ikke rigtigt der er nogle som er supergode til alt (musik-video-billeder) så jeg vil foreslå du deler det op i de 3 hovedkategorier også finde den mest optimale løsning det sted du har brug for det.
 
Feks er din PS3 supergod til fotos, der er næppe bedre fotovisere på markedet end den, dernæst skal du have lyd enten understøtter din receiver det ellers skal du ud og have logitech eller sonos til musikken, og film og video kunne det være feks popcornhour eller andre NMT... så det er egentligt lidt mere komplekst lige at opliste... men så har du da en start 
Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

 
Idag syntes jeg ikke rigtigt der er nogle som er supergode til alt (musik-video-billeder) så jeg vil foreslå du deler det op i de 3 hovedkategorier også finde den mest optimale løsning det sted du har brug for det.
 
Feks er din PS3 supergod til fotos, der er næppe bedre fotovisere på markedet end den, dernæst skal du have lyd enten understøtter din receiver det ellers skal du ud og have logitech eller sonos til musikken, og film og video kunne det være feks popcornhour eller andre NMT... så det er egentligt lidt mere komplekst lige at opliste... men så har du da en start 
Vil nok påstå at atv bestemt er ligeså god fotofremviser som PS3, hvis den ikke er bedre.
Musik klarer den også godt, lossless format, samt betjening er god.
Video, ja der har den sine begrænsninger, når vi snakker fuld hd.
Til top
JFalkenberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 15:07
Tak for svar. Jeg sakl prøve at precisere
 
Ja de 5 skærme understøtter dlna. Der skal kun køre billeder, muligvis noget flash.
Det skal bruges til at vise reklamer på i lad os sige en butik.
 
Men jeg ved heller ikke om man "skubbe" indhold ud via dlna eller om man skal ud til tv'et for at vælge et nyt billede.




Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 15:18
Du kan vel lave et slideshow af dine billeder, findes den mulighed ikke i tv'et.

Ellers lav en film af billederne på DLNA serveren, som du så afspiller på tv'et.
Til top
JFalkenberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 15:23

Jeg har ikke bestemt hvad det skal være for nogle tv endnu... det kommer til sidst. Jeg finder det tv der kan det som det skal:)





Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af JFalkenberg JFalkenberg skrev:

Jeg har ikke bestemt hvad det skal være for nogle tv endnu... det kommer til sidst. Jeg finder det tv der kan det som det skal:)

Ok husk lige at teste funktionen før du køber 5 stk.
F.x. Pio med medie boks understøtte DNLA, men det er så langsomt at det ikke er brugbart i virkeligheden.
Til top
JFalkenberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 15:34
Ja det er nok en god ideSmile Men som jeg skrev ovenover, ved du så om man kan skubbe indhold ud eller om man skal tilgå det fra tv'et?




Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu