recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLS D3 + onkyo/pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDLS D3 + onkyo/pioneer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Emne: DLS D3 + onkyo/pioneer
    Sendt: 11-August-2010 kl. 10:31
Hej med jer

Jeg skal, når tiden er ret, have købt noget forstærkning.
Kæresten har godkendt DLS D3 fronter, som jeg vil supplere med center kanalen(DSC 3) i den samme serie.
Senere kan der komme baghøjtalere(DSC 3 / Flatbox large/medi) til. Jeg regner også med at der skal en sub(Q-sub 8) på, for at få noget bund.

Det jeg gerne vil have svar på er om en Onkyo 608 kan trække sådan et setup?
Og så har jeg lige set på Pioneers VSX-920, som ser ud til at være i nogenlunde samme klasse.

Hvis en af disse to kan trække mit system, hvilken vil i så tage? Ved at Pioneer er gud inden for lyd, men samtidig syns jeg at Onkyo, på papiret, har nogle gode spec. Selvom det selvfølgelig ikke er ensbetydende med at det er godt.

Min kæreste har altid syntes at sub er utrolig store og grimme. Derfor har jeg leget lidt med ideen om at den skal stå under sofaen, så den derfor ikk kan ses. Kan i se nogle problemer i det??

Håber i kan hjælpe mig, og jeg formulere mig nogenlunde korrekt, ellers prøver jeg gerne igen:)

Gadeberg87

Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 11:08
Er Pioneer gud indenfor lyd? Min oplevelse med en Pioneer VSX-916 er, at Onkyo presser betydeligt mere lyd ud af højtaleren.

Men det var selvfølgelig også en ældre model.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 11:09
Rigtig mange herinde, mig selv inkluderet, har en Onkyo 608 - og ganske få har noget negativt at sige om det. Det er en generelt velfungerende og super gennemført forstærker, som i øvrigt kan fås i Tyskland til lige knap 3000,-
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 11:17
"gud" var måske forkert brugt. Men lige meget.
Jeg har netop set meget længe på 608'eren fra tyskland, da den kan fås så billigt. Men så, så jeg nemlig Pioneeren til 200 mere, så det var derfor jeg blev interesseret i netop denne model.
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 15:30
Nogen kommentarer ang. mine tanker om placering af sub?
Og for at få det helt skåret ud, kan Onkyo 608 eller Pioneer VSX-920 godt trække DLS højtalerne?
Vil der være noget essentielt jeg kommer til at mangle ved at tage Pioneer'en frem for Onkyo'en - og omvendt?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 08:02
BUMP
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu