recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLS SURROUND SETUP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDLS SURROUND SETUP

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Emne: DLS SURROUND SETUP
    Sendt: 07-Juni-2011 kl. 12:53
Hej Allesammen.
Efter jeg fik hjælp i min første tråd "Hjælp til ny i hifi verden"  Og takker rigtig meget for det. Har jeg valgt at købe et DLS setup. DLS R66 som front. DLS RC55 som center. DLS SUB 3.10 og DLS R60 som bag højtalere. Det kommer til at spille max: ) min budget siger 5000-7000 kr for receiver. Jeg skal ikke spille sindsyg højt da jeg bor i lejlighed, men den skal trække dem så det lyder ordentligt. Hvad forslår i til netup dette setup? Jeg har tænkt på Marantz SR5005 eller SR6005. Men andre der har nogle forslag til Receiver jeg burde tage med i min overvejelse? tak på forhånd :)
mvh.
Kenny 
< ="utf-8">< ="utf-8">
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 14:10
Få flere med hjem på prøve, så kan du høre hvad der lyder bedst med dine højttalere og i dit rum. Hvordan har du det med at købe brugt?
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 14:11
ja, men jeg kan ikke rigtig forstår at butikker låner receiver ud..
ingen problem med brugt. : )
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 14:34
Kan i og for sig også være ligegyldigt om du forstår det, det vigtige er at de gør det :D
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 14:43
præcis: ) men hvilken modeller skal jeg så kigge på ? samt høre om jeg må låne dem med hjem. Maranzt RS6005 køber jeg fra nu af på nettet til 6 kilo. den kan jeg jo nem afprøve og sende tilbage hvis jeg ikke kan lide den. selvom jeg har en ide om at den spiller super godt.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 14:58
Jeg har haft lidt af hvert indenfor døren nu til mine højtalere som kan ses i signaturen.

Startede med en Onkyo 808, så en Pioneer VSX 915-S, Pioneer LX81 og nu Marantz SR7002. 

Af alle sammen er det klart marantz jeg synes lyder bedst, så det vil jeg i hvert fald anbefale dig. :-)
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 16:57
: ) godt at høre. 
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:16
Bare fra en anden sr6005 bruger, den spiller fedt til prisen... prøv at høre hos HIFI freaks om du kan låne en demo......
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:19
Super : ) Hvordan er dens "watt"?? er der power til at give dine Lektor 8 noget at arbejde med?? 
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:31
Grunden til at jeg køber et helt Setup med det samme er at det er brugt : )  jeg kan se at højtalerne køre i 4 ohm. Men som jeg forstår det køre Marantz sr6005 kun fra 6-8 ohm?? Virker det ikke optimalt sammen så? 
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=148_149&products_id=622
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Super : ) Hvordan er dens "watt"?? er der power til at give dine Lektor 8 noget at arbejde med?? 


Lektor'erne få masser at lege med, der er masser af fylde, og den har et dejligt bredt soundstage, noget jeg også bemærkede med mine gamle Dali 104, det kan næsten virke som om der er en center når man hører stereo.... hvordan den er med 4 ohm ved jeg ikke ( mine nuværende baghøjtalere er 4 ohm, for what's it's worth ), men den er værd at prøve at lytte til IMO.
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Super : ) Hvordan er dens "watt"?? er der power til at give dine Lektor 8 noget at arbejde med?? 


Lektor'erne få masser at lege med, der er masser af fylde, og den har et dejligt bredt soundstage, noget jeg også bemærkede med mine gamle Dali 104, det kan næsten virke som om der er en center når man hører stereo.... hvordan den er med 4 ohm ved jeg ikke ( mine nuværende baghøjtalere er 4 ohm, for what's it's worth ), men den er værd at prøve at lytte til IMO.

Super : ) det lyder jo rigtig lækkert. med en bred sound... og især også at der er fylde i musikken.. : )
Jeg må prøve at se om nogle andre kan give mig en forklaring på det? Jeg ikke om det betyder noget eller noget jeg skal tage højde for. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu