recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DLS?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DLS?
    Sendt: 13-Februar-2012 kl. 22:15
Har observeret den seneste tid at DLS produkterne ser ud til at forsvinde, enten kan de ikke findes længere, eller også er de kraftigt nedsatte, og må forventes ikke at komme igen. Dette har jeg observeret i både Sverige samt Danmark.

Af nysgerrighed kunne det være interessant at høre om nogen har noget info på det, evt. vil Tapeconnection byde ind med noget?
Kommer der nyt? Stopper de? eller noget 3.?
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 02:56
Har også lagt mærke til at priserne  er nedsat ret meget og lagerbeholdningen svinder ind. Håber virkelig ikke det er fordi de stopper. Tænkte at DLS skulle være min næste opgradering om nogle år!

Så må Irenicus donere sine R66'er til mig. Thumbs Up Big smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 07:54
Tænker lidt det samme, så vidt jeg kan se lancerede de nogle nye on-wall speakers på ISE, man kan håbe de andre lader vente på sig.

En donation er da ikke umuligt, men det kræver en anseelig mod-donation til Irenicus fonden LOL
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Har observeret den seneste tid at DLS produkterne ser ud til at forsvinde, enten kan de ikke findes længere, eller også er de kraftigt nedsatte, og må forventes ikke at komme igen. Dette har jeg observeret i både Sverige samt Danmark.

Af nysgerrighed kunne det være interessant at høre om nogen har noget info på det, evt. vil Tapeconnection byde ind med noget?
Kommer der nyt? Stopper de? eller noget 3.?

DLS har valgt at fokusere på Flatbox modellerne, da de egentlige hifi-serier ikke har solgt særligt godt internationalt. Da vi omvendt aldrig har solgt særligt godt af Flatbox modellerne (selvom de er ekstremt populære i Sverige), har vi valgt at udfase mærket. Af samme årsag er de ikke at finde i vores nye katalog.

Vi har historisk set haft et tæt samarbejde med DLS og tidligere QLN (der havde samme konstruktør), men vi må bare konstatere at også her i butikken har DLS ikke rigtigt kunne leve op til konkurrencen, især fra Monitor Audio. Times change - som kunde synes jeg ikke at man skal begræde at forrige års bedste køb ikke findes længere, men glæde sig over at der er kommet noget endnu bedre der har gjort de gamle klassikere uinteressante.

EDIT: Jeg vil lige indskyde at DLS leder efter en ny distributør der er interesseret i at markedsføre Flatbox modellerne i Danmark, så det er muligt at DLS vil finde vej tilbage til det danske marked - men det er med modeller der ikke er særligt relevante for R55 fans.


Redigeret af Otto J - 14-Februar-2012 kl. 08:27
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 10:19
Tak for svaret, det var jo som forventet.
Syntes da det er ærgerligt da de laver/lavede nogle gode produkter, men hvis det ikke er rentabelt er det da forståeligt.

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

DLS har valgt at fokusere på Flatbox modellerne, da de egentlige hifi-serier ikke har solgt særligt godt internationalt. Da vi omvendt aldrig har solgt særligt godt af Flatbox modellerne (selvom de er ekstremt populære i Sverige), har vi valgt at udfase mærket. Af samme årsag er de ikke at finde i vores nye katalog.

Æv æv æv.... Cry

Ja så er det vel Monitor Audio der kommer tættest på. Confused
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

 

Æv æv æv.... Cry

Ja så er det vel Monitor Audio der kommer tættest på. Confused

Har lige lyttet til dem ved Tape connection så det skal du slet ikke være ked af SHIT en konge højtaler til de penge, du skal imo meget højere op ved dali/b&w for at få samme lyd, detaljer og tryk :D
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 13:36
synd og skam, for damm de spiller godt, især utrolig hvor meget bund R55 når man ser dens størrelse. Men ellers også generet set med stereo og surround øjne, synes jeg virkelig de spiller godt : ) 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu