recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DM 800 eller VU+Duo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDM 800 eller VU+Duo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Emne: DM 800 eller VU+Duo
    Sendt: 25-November-2010 kl. 21:41

hej alle

jeg har brug for lidt hjelp....
jeg har før haft en dreambox 600 og den var je super tilfreds med... aldrig problemer,,, men så fik jeg lyst at prøver HD kanaler og jeg købte Satnux 600 s hD  ( plan var at købe orginal dreambox igen men jeg blev overtalt af tv radio shopen , de fortalte mig at den satnux var bedere vælg and dreambox med HD)  og jeg har geveledig fortrydt mit køb... fra gad et fand je ud af at der var clon/copi eller hvad jeg skal kelder der... jeg skal være linux expert med alt der botloader problematik og manglede suport for de ny image... samt er den så ustabil og den fryser hele tiden ,,, de problemer har jeg aldrig haft med DM... nu er der hel gel  den viser "tuning fejl" og jeg skal genstarte den og så tar der tlefe timer at kanaler kommer igen  men after styk tid igen tuning fejl.... (dene box skal nu til reparation og så skal den på DBA)

hvad nu Question
jeg er på ingen mode en der røred med de boxe.. jeg er intereseret at de virker , jeg skal ikke opdatere dem så snart der kommer ny imager  ,, osv....for os i familien er der her vigtist

1.  den skal være stabil (skal ikke fryse så jeg skal non stop genstarte den)
2.  den skal vere hurtig i kanal skift
3. jeg skal kune haver undertexter på canal + samt viasat canaler
4. den skal køre stabil med cc.cam

de her ting er der vigtiste : der her kune jeg ønske mig hvis der er mulig på de to boxe som jeg er intereseret DM 800 og VU+ Duo

4. jeg kune tænke mig at bruge den som media afspiler så jeg ikke bliver nød at købe Popcorn eller Dune... den skal kune afspilerippede  DVD og Bluray .... men jeg ved ikke om de kan det???
5. der kune være sjov at kune bruge box for at kune komme på internet /youtube , osv...
6. er der mulig på en eller anden mode at ser to forskelige kanaler samtid... at jeg kan ser fudbal Wink  og kone kan ser noget andet på en anden tv eller PC...

er der nogen fordele og ulemper med de to boxe jeg nævner... eller er der noget hel andet i vil anbefele til mit behov....
er der nogen ny produkter fra de to producenter som er måske verd at vente på som kommer snart på marked ???

PS: sorry for alle mine steve fejl Embarrassed

PS: sapi100 jeg kan ser at du har bege boxe så jeg venter spendt på din coment  hvis du læser dene tråd

Redigeret af sani - 25-November-2010 kl. 21:46
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 23:30
Ja,jeg har.
Det er en til du kan kigge på,nemlig Vu+ duo´s lille bror,Vu+ Solo,den har 1 tuner lige som DM 800,men hurtigere,bliver ikke varm og meget stabil og har godt support,nemt at skifte Image,fri for lys display,men du kan kun bruge extern USB HDD.Men priser er også godt,nemlig 239€,ikke meget dyrere end en DM Clone. 
Vu+ Duo det bedste køb idag,du får meget for pengene.Du kan optage og se noget andet,det kan du ikke på DM 800 og DM 8000 er alt for dyrt,og hvem skal bruge en indbygget DVD?
Der er kommet den ny DM800HD SE,den har fået hurtige (400) processor,indbygget blæser,men har kun 1 tuner og jeg synes personlig at 1 tuner´s box er kun i børne eller soveværelse.
Alle kan gå på nettet og kan gøres trådløs også.Jeg har ens skin på alle mine box,dvs det betjenes på samme måde.
Jeg bruger ikke boxen som mediaafspiller,jeg ser kun hvad jeg har optaget og det er perfect.

Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 23:56

Stabil,kanalskift under 1 sec.,undertekster virker 100%,med CCcam kan du bruger som server/client.(Du kan spare SmartWi hvis du har flere box)

Vu+ Duo har 2 kortlæser. DM og Vu+ Solo kun 1.

Med hjælp fra webbrowser kan du se en program på tv og den anden på en pc på en Vu+ Duo,det andre box med 1 tuner kan også men kun programme på samme TP.
Og du kan styre det hele fra en PC.

Og mange gang kan samme plugin bruges til DM eller Vu+.

Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 23:57
hej sapi1000

tusend tak for svar,,,
når vi snaker to tunere ... kan man så ser et program på tv i stue og så på en eller anden mode bruge anden tuner for at ser noget andet på en anden tv eller PC.....

du oplyser solos pris i euro  er der nogen af de udlandske net shop du kan anbefele ?
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

Stabil,kanalskift under 1 sec.,undertekster virker 100%,med CCcam kan du bruger som server/client.(Du kan spare SmartWi hvis du har flere box)

Vu+ Duo har 2 kortlæser. DM og Vu+ Solo kun 1.

Med hjælp fra webbrowser kan du se en program på tv og den anden på en pc på en Vu+ Duo,det andre box med 1 tuner kan også men kun programme på samme TP.
Og du kan styre det hele fra en PC.

Og mange gang kan samme plugin bruges til DM eller Vu+.

he he der var du hurtig med at svare Clap...
der bliver en VU+ duo jeg køber... er der nogen andre  web shops ud over tv radio shopen der sælger VU ... (der vil jeg ikke handle mære .. jeg fik besked at der vil tage ca 4 uge at reparere min satnux Dead)  eller skal jeg hente en fra udland hvis de er biligere der ?
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 01:23
Bm radio eller HM satshop

Til top
kirk13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 20:51
Sapi lige et par  spørgsmål,
1:du skriver solo'en ikke bliver varm, gør duo'en det?
2:Er det rigtigt forstået at duo kan optage via harddisk der bruger usb strøm ?
3:Lyden kan man køre den via hdmi til forstærker, eller er det via S/PDIF?
4:Du ville vælge duo'en frem for 800 HD Se'ern ?

MVH J-Kirk
Panasonic TH 42VT20E,
Panasonic BDT-100
Onkyo 608
KEF 3005 SE
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af kirk13 kirk13 skrev:

Sapi lige et par  spørgsmål,
1:du skriver solo'en ikke bliver varm, gør duo'en det?
2:Er det rigtigt forstået at duo kan optage via harddisk der bruger usb strøm ?
3:Lyden kan man køre den via hdmi til forstærker, eller er det via S/PDIF?
4:Du ville vælge duo'en frem for 800 HD Se'ern ?

1: Duo´en bliver heller ikke varm.
2: til extern USB hardisk,ja
3: der er kun 1 HDMI udgang på den
4: Jeg vil vælge Duo´en.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu