recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dæmpe liniesignal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDæmpe liniesignal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Emne: Dæmpe liniesignal
    Sendt: 03-April-2008 kl. 17:22

Jeg har lige købt en Adcom GFA-555 II effekt forstærker på DBA. Forstærkeren skal kun tilsluttes min HTPC og så har jeg lige et spørgsmål. Kan man ikke få en eller anden form for boks hvor man kan dæmpe phono signalet så man ikke kommer ud for at højtalerne springer i luften hvis man en dag ved et tilfælde kommer til at skrue helt op for pcen? Og også sådan at man kan kan skrue helt op for pcen og så justere volumen (på boksen) til et bestemt niveau så man undgår forvrængning?

Det var mit spørgsmål, men vil også gerne have en kommentar til forstærkeren. Den skulle være på 2x200W, men ved ikke endnu om jeg har købt katten i sækken :-)

-Stefan

Redigeret af stefanb - 03-April-2008 kl. 22:42
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 19:10

Når der er skruet helt op for Pcens lydkort, så svarer det til et normalt line signal.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når der er skruet helt op for Pcens lydkort, så svarer det til et normalt line signal.

Ja det ved jeg.... Men er jo så det jeg gerne skulle have dæmpet for ikke at kunne skrue helt op for forstærkeren.

Det er jo en effekt forstærker uden forforstærker.

-Stefan

Redigeret af stefanb - 03-April-2008 kl. 22:15
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 18:26

jammen, så skal du jo bare anskaffe en kontrol forstærker, så kan du bruge Line Out fra PCen hele tiden. mon ikke, at f.eks HFK har en sådan.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 22:03

Det var netop for at undgå en for/kontrol forstærker og i stedet styre volumen på pcen med fjernbetjeningen, at jeg startede tråden, men jeg søgte lidt på google og fandt ud af at alt hvad der skulle til var et dobbelt logaritmisk portentiometer på 10Kohm. Og dette virker som det skal.

Men nu efter at jeg har fået sat den til har det vist sig at højtalerne (sagtens) kan tåle fuld gas. Så det var egentlig slet ikke nødvendigt at dæmpe signalet. Men tak alligevel.

-Stefan

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu