recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dæmpning af MC-PC fra pclager.dk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDæmpning af MC-PC fra pclager.dk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anders Juul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Dæmpning af MC-PC fra pclager.dk?
    Sendt: 07-November-2005 kl. 16:38

Er der nogen i forum, der ligesom jeg har købt en mc-pc i pc-lager.dk?

Jeg er noget skuffet over støjen, idet den efter udpakning var husets mest støjende pc (den 4. stationære pc i samlingen). Ikke hvad jeg forventede af en dedikeret mc-pc, så jeg er skuffet. Hvis du påtænker at købe, så køb deres standard-model (jeg skiftede tv-kort og hd), så du har mulighed for at returnere skidtet efter test.

Men kr 8000 skal jo ikke smides ud af vinduet, så jeg må forsøge at dæmpe støjen. Det er tilsyneladende processor-køler, der kører for fulde omdrejninger uanset at motherboard burde kunne styre strømmen efter behov. Jeg har checket i BIOS at den er indstillet til at køre så lydsvagt som muligt - men ligemeget hjælper det altså. Jeg kan købe en ny køler, men hvis problemet er i bundkort, vil det muligvis ikke hjælpe meget.

Så altså: Har du købt sådan en fætter? Og er det lykkedes at sætte en dæmper på den?

mvh Anders

Anders Juul Nielsen
Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 23:30

Du kan selvfølgelig gøre meget for at dæmpe støjen ved at udskifte udstyr, bedre cpu køler, sætte div. støjdæmpene materiale på indersiden af pc-en, købe større og mere støjsvare blæsere, udskifte harddiske og/eller købe harddisk casings, købe skærmkort med passiv køling osv.,  men hvis den fx skal stå i stuen så bliver den aldrig stille nok!

Overvej om du evt. hellere skulle lave en løsning hvor du kan sparke din medie pc ind i et rum hvor det ikke gør noget den støjer - fx et dejligt køligt bryggers hvis du har sådan et - og så find på en fjernbetjeningsløsning, fjernsyns signal via tv out, eller invester evt. i nogle lange analog/digital/s-video kabler til dine fjernsyn. Alm. betjening af medie pc'er kan du evt. også sørge for at gøre via alm. netværk og terminal administration (fjernskrivebord). Hvis det ellers kan lade sig gøre hos dig, så tror jeg det kan være en både en bedre og billigere løsning!

mvh
Jakob

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu