recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DMR-BCT735EG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DMR-BCT735EG

Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Undskyld jeg lige hijacker dette. Har bemærket at vore DMR-BCT820 ikke kan finde ud af at meddele tv'et at de er blevet slukket via HDMI CEC. Den gamle Sony gør det til gengæld lige som man ville forvente. Er der andre af jer, der har oplevet det samme?

Min DMR-BCT820 kan tænde mit Sony tvover HDMI, men det kan ikke slukke tv'et igen. Sony tv'et kan til gengæld slukke recorderen.

Mange tak for svar. Hos os kan BCT820 kan også tænde for tv'et. Det samme kan den gamle Sony recorder. Må jeg spørge hvordan dit Sony tv reagerer, når man slukker for BCT820? Hos os bliver tv'et nemlig "hængende" på den pågældende HDMI indgang med en fejlmeddelelse om, at der intet signal er (logisk når recorderen er blevet slukket). Sony recorderen derimod signalerer til tv'et, at den nu er ved at lukke ned, hvilket får tv'et til at skifte tilbage til f.eks. tv signal.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
fullblown Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Oktober-2013
Sted: odense
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fullblown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 11:51
Lige præcis det samme jeg observerede, og undrede mig over, min gamle pioneer harddiskoptager virkede på samme måde som din sony!.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af fullblown fullblown skrev:

Lige præcis det samme jeg observerede, og undrede mig over, min gamle pioneer harddiskoptager virkede på samme måde som din sony!.

Sidstnævnte hænger nok sammen med, at Sony'en er en Pioneer OEM model. Hvilket omvendt får en til atter at begræde, at Pioneer har trukket sig ud af det marked. Jeg er glad for vore to BCT820, men Sony'en (eller rettere Sony'erne, da vi også har to af dem) er bare så meget mere brugervenlig.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Må jeg spørge hvordan dit Sony tv reagerer, når man slukker for BCT820? Hos os bliver tv'et nemlig "hængende" på den pågældende HDMI indgang med en fejlmeddelelse om, at der intet signal er (logisk når recorderen er blevet slukket).

Samme her, selvom jeg ikke vil kalde det en fejlmeddelelse som sådan.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
manchester Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2005
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér manchester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 22:10
Nogen der kan guide mig hvordan indstillinger i harddisoptageren og på tv'et for at tv'et skal skifte automatisk over på HDMI ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 07:21

Viera link funktionen finder du i manualen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér manchester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 11:40
Ja men jeg kan ikke få det til at fungere med mit Samsung TV.

På optageren er Viera sat til on og på tv´et er forsøgt med både anynet+ sat til on og off.

Jeg oplevede, at hvis anynet+ var sat til, og jeg aktiverede det via source, så tændte optageren, men det er den anden vej, jeg ønsker. Dvs. når tv´et er tændt og jeg tænder optageren, så skal tv´et skifte over på HDMI 1 (hvor optageren er sat til).
Til top
Kjeld Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2003
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 22:23

Hvor køber man DMR-BCT730 billigst ?

/Kjeld

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3847
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 06:20
Nok her : http://www.alternate.dk/Panasonic/Panasonic+DMR-BCT730EG/html/product/1096618/?
Hvis du kan undværre drev kan du jo få en DMR-HC130 frs tyskland og spare ca. kr. 1.000,- Man kan finde dem til ca. kr. 2.600,-

Redigeret af kim.t - 11-Oktober-2013 kl. 06:48
Til top
Kjeld Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2003
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 19:19

Har lige fået min DMR-BCT730, men uret går ca. 2.5 minut forkert, så optagelser bliver forsinket.

Andre som har erfaring med det ?

/Kjeld 

Redigeret af Kjeld - 18-Oktober-2013 kl. 00:35
Til top
Sterler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sterler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 22:05
Hej.. Har problemer med at indlæse kanaler ? kan du evt. sms mig 28129921
Mvh Tommy
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér manchester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 12:19
Kan ikke huske, hvordan jeg tilgår optageren fra en internetbrowser.

Ville se live tv fra et andet rum, men fik det ikke op og køre.

Redigeret af manchester - 17-December-2013 kl. 12:20
Til top

Besvar Besvar Side  <1 13141516>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu