|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() Sendt: 23-Juli-2011 kl. 07:26 |
Jeg overvejer et nyt tv for tiden, men jeg ved ikke helt om jeg skal smide de ekstra penge efter en model med dnla. TV'et er fra LG og merprisen er kun 300 kr, ellers er de to modeller (stort set) ens.
Jeg kender desværre ikke nogen, der selv har tv med dnla, så jeg ved ikke hvor brugbart det er. ...indbygget medieafspiller med understøttelse af de fleste formater på markedet, f.eks. mkv, DivX-HD, mp3 og jpeg. Kan jeg forvente, at man kan tilvælge forskellige undertekst spor (og lydspor) i mkv filer på denne måde? I mit nuværende setup streamer jeg fra en pc til en ps3. Andre tanker vedr. dnla? |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() |
Jeg har et Samsung tv med DLNA og jeg mener ik det er pengene værd, jow herregud den pc software som kan downloades hos Samsung så man kan afspille de videofiler som er på ens pc virker da som den skal, men jeg købte det tv fordi jeg ville bruge den sammen med min nas som har indbygget DNLA medieserver, men det fungerer sq ik efter hensigten, kan ihvertfald ikke få den til at afspille mkv filer gemmen DLNA fra min nas, har prøvet at kontakte Samsung men ham itelefonen sagde bare, øhh ehhrr øhhh jeg ved ik lige hvad jeg skal sige, men kan du ikke maile problemet til os så kigger vi på det, så som sagt so gjort men fik beskeden tilbage at jeg skulle prøve at opgraderer til seneste firmware på tv'et og hvis detee ikke ville hjælpe viste de ikke hvad man kunnne gøre
Så om det er min Tv, Nas eller begge dele som bærer skylden ved jeg ikke, men efter min mening er det ikke pengene værd |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
har LG med DLNA og kører fint fra min NAS, næsten alt undtaget filer med DTS lydspor kan afspilles.
Men har man allerede medie boks, som klarer ens ISO rips, så er LG desværrre ikke løsningen da de ikke kan klare ISO filerne. så er det medieboksen man fortsætter med. men det virker da, og tilslutning af usb og diske kører da fint. det skal nok bare ses mest som ekstra men jeg ville ikke vælge tv pga. denne funktion, så ville jeg se på andre funktioner, udseende og kvalitet.. btw, nye LG tv ser ud til at kunne vælge lydspor og undertekster, har dog ikke set virke endnu. da mine konverteringer ikke har subs inkluderet og kun 1 ac3 lydspor. sparer plads :) Redigeret af pendec - 23-Juli-2011 kl. 19:33 |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() |
Jeg giver heller ikke mange kroner for DNLA. Jeg kan i hvert fald ikke vælge undertekster på mit Pana VT30Y og det er vel ikke for meget at forlange. Materialet er både DVD rip (1:1) og TS filer optaget med min DVB-C boks, hvor begge formater har underteksterne i billed filerne. Og jeg gider altså ikke konverter materialet
![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
henriksor ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Personligt kunne jeg aldrig drømme om at købe et TV i dag som IKKE har DLNA.
Jeg har 3 TV i dag, alle samsung og med DLNA.
Jeg har en NAS server hvor jeg opbevarer mine personlige film og billeder og hvor jeg før havde en Western Digital Live tilsluttet TVét og til netværket, så har jeg idag blot TV´et tilsluttet netværket og sparer dermed en boks og fjernbetjening. Hvorvidt man kan tilvælge undertekst spor har jeg ikke prøvet, men jeg har ingen problemer med netværk (hverken når det er koblet op trådløst eller med kabel) |
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() |
Jeg tror nu også, at jeg ender med at købe det med dnla. Prisforskellen er kun 300 kr på de ellers identiske tv, jeg har kig på. Om ikke andet kan det bruges til ting, hvor der ikke er undertekst-spor.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |