recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DNS / Domæne / Mail - MX record
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDNS / Domæne / Mail - MX record

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 11:44
jeje, det tvivler jeg stærkt på.

Man kan jo både se Registrant og Fuldmægtig. Så skal de stå for det hele - det tvivler jeg på de vil. Så står du jo ikke selv nævnt nogle steder. :) og altså står du jo heller ikke som ejer af domænet. Du kan da prøve at skrive til dem. Spændt på svaret fra dem.

Få navnebeskyttelse og du kan få anonymitet på DK-hostmaster.


Redigeret af RuneH - 25-Maj-2009 kl. 11:44
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Web kører fra min Synology.

Mailhotel har kørt via Webhosting.dk

Dvs. som sådan har jeg faktisk ikke mere liggende hos webhosting (efter 9/8 2009), og dvs. at min DNS opsætning ryger fra den dato. Herefter/før skal jeg evt. registrere mit domæne hos gratisdns.dk og rette min MX, CNAME record til så den peger på GMail, og selvfølgelig også min A records så hjemmesiden kan kører fra min Synology

Det behøver du ikke vente på. Du kan bare redelegerer det nu, hvis du allerede ved at du vil skifte. webhosting.dk kan ikke forhindre dig, højst bede dig om at betale perioden ud.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Kan man få GratisDNS til at stå som ejer af sit domæne, så ens telefonnummer m.v. er skjult (whois privacy)?

Hvorfor dælen skulle du give GratisDNS dit domæne? GratisDNS ligger ikke inde med dine oplysninger om domænet. Det er DK-Hostmaster. Du kan gøre dit domæne anonym hos Dk-Hostmaster.

 

 

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Kan man få GratisDNS til at stå som ejer af sit domæne, så ens telefonnummer m.v. er skjult (whois privacy)?

Hvorfor dælen skulle du give GratisDNS dit domæne? GratisDNS ligger ikke inde med dine oplysninger om domænet. Det er DK-Hostmaster. Du kan gøre dit domæne anonym hos Dk-Hostmaster.

- Du misforstår ham vist. Han ville have GratisDNS til at stå som ejer, så det er deres adresse man kan se ved et opslag hos DK-Hostmaster.

Anonymitet: Det kan man ikke mere nej. Altså bede om at få anonymitet hos dem. Det er mange år siden den mulighed forsvandt. Nu skal du jave navneadressebeskyttelse i CPR-registret. De kan så tjekke det inde hos dem om du har det eller ej. Ellers skal du sende en Bopælsattest ind til DKH og "bevise" du har navnebeskyttelse på den måde.

Følgene er snappet fra deres hjemmeside:

Hvis du ønsker at få skjult dit navn og adresse og/eller dit telefonnummer i vores Whois database, skal du gøre flg.:

  • Få navneadressebeskyttelse i CPR-registret hos din bopælskommune. Vær opmærksom på, at beskyttelsen kun gælder et ad gangen.
  • Bed dit teleselskab om at få hemmeligt eller udeladt nummer.



Redigeret af RuneH - 25-Maj-2009 kl. 12:57
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 12:53
RuneH,

Du har nok ret. Jeg har vist kun fundet det omtalt hos en eller to danske udbydere, og det undrer mig. Jeg tror da, at der er mange, som ønsker det. Mit eget domæne har anonymitet, så jeg vil lade det blive ved det.

EDIT: Det er et svar til RuneH's indlæg kl. 11:44.

Redigeret af jeje - 25-Maj-2009 kl. 12:57
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Anonymitet: Det kan man ikke mere nej. Altså bede om at få anonymitet hos dem. Det er mange år siden den mulighed forsvandt. Nu skal du jave navneadressebeskyttelse i CPR-registret.

Ahh ja det er rigtigt. Utroligt som tiden går.. meeen så mange år siden er det da vist heller ikke. Var det ikke forrige år?

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Anonymitet: Det kan man ikke mere nej. Altså bede om at få anonymitet hos dem. Det er mange år siden den mulighed forsvandt. Nu skal du jave navneadressebeskyttelse i CPR-registret.

Ahh ja det er rigtigt. Utroligt som tiden går.. meeen så mange år siden er det da vist heller ikke. Var det ikke forrige år?



Ahh, det var dog i 2006 omkring d. 4. oktober.  Ikke at jeg kan det i hovedet, men kiggede lige hurtigt i deres presse. Kan endda huske det brev jeg fik af dem - og blev enormt øv.

Men ok - det betegner vel heller ikke mange år


Redigeret af RuneH - 25-Maj-2009 kl. 15:19
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 10:57
Okay, så forrige forrige år da.. (fandens som tiden går ).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu