recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DNS-323, PS3 og Twonky
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDNS-323, PS3 og Twonky

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Emne: DNS-323, PS3 og Twonky
    Sendt: 01-Marts-2008 kl. 20:20

Hej,

Desperationen er på sit højeste !

Jeg har købt en dlink DNS-323 med 2 stk 400GB HDD i Raid 1 konfiguration. I stuen har jeg en PS3 og meningen var så at jeg ville streame musikken til PS3'eren og købte derfor Twonky og installerede det (...eller forsøgte er nok tættere på virkeligheden)

Mit problem er at ind imellem kører det fint, og til andre tider virker intet. Så kan PS3 ikke finde mediaserveren og det virker ikke som om den finder alle mp3-filer.

I aftes kørte det fint, lige indtil jeg slukkede min laptop, så poppede der en protokolfejl op på PS3. Her til morgen kunne jeg ikke komme ind på Twonky Config via IE, men efter at strømmen havde været taget fra DNS-323, kunne jeg så igen, lige indtil Windows lukkede Twonky ned pga. systemfejl. Og nu kan PS3 så ikke finde nogen mediaserver.

Jeg kender INTET til linux, så jeg har googlet meget om opsætning inden jeg gik igang, og mente også jeg havde rimeligt styr på det (telnet m.m.), men det lader ikke til at være tilfældet.

Enhver form for hjælp vil være MEGET velkommen for jeg aner ikke rigtigt hvad jeg skal stille op med det lige nu.

På forhånd tak

Claus

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 13:07
Hvis din Twonky tilsyneladende lukker, når du slukker pc'en, tyder det lidt på, at du har installeret Twonky på din pc!

Er det en mulighed?

Har du brugt denne installationsfil: http://twonkyvision.de/Download/4.4/twonkymedia-dns323.zip

Har du givet din NAS en fast IP-adresse og/eller et navn?

Du behøver ikke Linux til de indledende manøvrer, så det behøver du ikke at være bange for

Venligst
Søren
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 17:10

PINLIGT !!!!

Efter at have downloadet den rigtige Twonky (til DNS-323), er alt godt.

Claus

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 18:50
Tillykke (Jeg kan godt forstå, at du ikke fandt det selv, for du skal gennem FAQ->Download->Different distributions for at finde siden...)

Kan din PS3 i øvrigt køre problemfrit med Twonky?

Det er i øvrigt tvivlsomt, om Twonkyvision vil frigive installationspakker til NAS'er fremover. Man kan imidlertid konstatere, at der i hvert fald til Synology kan hentes op til 4.4.3.1
De har måske erkendt, at de kan sælge pakkerne uden support, hvor brugerne så er henvist til at få vejledninger i diverse fora - inkl. Twonkys eget glimrende forum.

Så kan vi NAS-ejere også få Twonky fremover

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 02-Marts-2008 kl. 18:50
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 18:55
OK, for andre NAS'ejere, der kunne være interesseret i den bedste UPnP-server, der 'intet' RAM bruger på en NAS, så er siden her:
http://www.twonkyvision.com/Download/TwonkyMedia/TM4Technici ans.html
Bemærk, at Twonky er overtaget af PacketVideo og ikke længere supporterer NAS-installationer, med mindre de er bundlet med NAS'en - som fx. med Qnap.

Venligst
Søren
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 21:44

Mange tak for hjælpen, Søren

Umiddelbart kører den problemfrit - det tager ca. 5 sekunder fra man vælger et album og til musikken starter, men jeg regner med det skyldes at PS3 kører Wi-Fi

Jeg har ikke prøvet med video og billeder endnu, men et enkelt spørgsmål har jeg dog - skal filerne ligge i bestemte mapper på drevet, eller er det ligemeget ?

Claus

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Jeg har ikke prøvet med video og billeder endnu, men et enkelt spørgsmål har jeg dog - skal filerne ligge i bestemte mapper på drevet, eller er det ligemeget ?

Det bestemmer du selv i webinterfacet. Der kan du skrive stierne til dine mapper.

Godt, at der nu er understøtning af PS3. Jeg har også bemærket, at Twonky nu er DLNA-certificeret. Det certifikat har ladet vente lidt på sig.

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Det er i øvrigt tvivlsomt, om Twonkyvision vil frigive installationspakker til NAS'er fremover. Man kan imidlertid konstatere, at der i hvert fald til Synology kan hentes op til 4.4.3.1
De har måske erkendt, at de kan sælge pakkerne uden support, hvor brugerne så er henvist til at få vejledninger i diverse fora - inkl. Twonkys eget glimrende forum.

Så kan vi NAS-ejere også få Twonky fremover

Nu tillader jeg mig lige at konversere lidt med mig selv

Det lader til, at det ovenfor nævnte er linien frem for Twonky, selvom de ikke skriver om det, så vidt jeg har ledt i hvert fald
Jeg kan nemlig nu konstatere, at det ikke længere hedder 4.4.3.1 for min NAS men 4.4.4 som alle andre pakker.

Det er yderst glædeligt, for så vil vi gamle kunder også kunne følge den støtte udvikling, som Twonky gennemgår.
Jeg kan dog konstatere, at der tilsyneladende mest er fokuseret på PS3 og lidt xbox i 4.4.4, men det skader jo ikke mig

Jeg har faktisk kun én anke ved mit setup, og det er nok Twonky: Der er ind imellem numre, som bliver afkortet på en sær måde. Har I stødt på det samme? Det sker ikke så tit, men dog flere gange på en eftermiddag...
Spørgsmålet er, om der kan gøres noget ved det!?
Lige nu kan jeg ikke huske, om det er 320 kbps eller nogle af de mange (og tit gode) 128 kbps fra mine børn (AAC)

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu