|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hankai ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 05-December-2008 kl. 09:46 |
Hei,
Jeg bruger en Reelbox Avantgarde, og i nogle udsendelser er det 2 lydspor oven i hinanden. Det jeg skal bruge er nogle lydkoder for at prog. reelboxen. Det er dansk lyd for jetix, cartoon network og eurosport. Er det noen som har disse eller har kendskap til hvor de findes. Kai |
|
Reelbox Avantgarde HD
Philips Pronto Prof. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Disse kanaler har flere lydspor og oven i kører der et sprog i hhv højre og venstre stereo kanal....prøv at skifte til mono....
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
hankai ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej,
Jeg ved ikke om det engang går at skifte til mono i reelbox. De options jeg finder er stereo og ac3. Grunden til at jeg spør er at det i kanal redigering i forb. med lyd står det en 3 eller 4-cifret kode, som jeg måske kan endre slik at det kun kommer dansk igennem. Har som i yousee box to kanaler til at vælge lyd. Så når det virker i den gamle Sagem box, så må det jo være en måde at få det til på, uden at jeg aner hvordan det virker i Sagem boxen. Kai |
|
Reelbox Avantgarde HD
Philips Pronto Prof. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du kan ændre således at der kommer dansk igennem på en kanal, men hvis du vælger et dansk lydspor kommer der Dansk i den ene af de to stereo kanaler og norsk(såvidt jeg husker) i den anden af de to stereokanaler. Hvis du så vælger et andet lydspor på kanalen er der en kombination af svensk og finsk. Derfor skal du have fundet ud af hvorledes du skifter til mono. At skifte til mono kan gøres på TV'et, hvis ikke din Linux STB magter det. Bruger du STB'en til at skifte imellem mono og stereo skal du ikke vælge AC3lyd(som da heller ikke er på de kanaler du nævner)
PID(det du kigger efter) for lydspor er som en tommelfingerregel typisk 1291, 1292, 1293, hvis PID for video er 1290. Dvs lydspor starter med PID + 1. Du må have folk med YouSEE til at hjælpe med de mere specifikke PID'ere. Jeg har Stofa og der er ingen garant overhovedet at det jeg kan oplyse er brugbart..... Redigeret af Patriarken - 05-December-2008 kl. 14:15 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for info. Jeg bruger ikke mit tv til lyd, den går direkte til surround via toslink. Er ingen linux expert, så mono har jeg ikke fundet.
Er det noen fra Yousee som kan hjælpe med apid koder til jetix, cartoon og eurosport. Jeg kan godt redigere apid koder(2 stk.) i min Reelbox. Hvordan virker det med den gamle Sagem box, den kan jo godt finde ud af det. |
|
Reelbox Avantgarde HD
Philips Pronto Prof. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |