Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
|
Sendt: 12-December-2007 kl. 23:19 |
Der er ikke så meget hokuspokus over det. Forskellen er præcis ens. Det er måden man modtager antenne signalet på der er forskellig. Og den er der desværre en hel del som ikke helt forstår. De roder DVB sammen i een stor pærevælling 
Problemet her opstår, dels fordi der er nogen der roder tingene sammen, deriblandt Yousee, som absolut skal gøre tingene så uigennemskueligt, så de ikke engang selv fatter det. Og så nogle brugere her, som desværre får forvirret begreberne en hel del, ikke mindst omkring DVB formerne, CA moduler og Smartcard.
Det kunne godt være man skulle sætte sig ned og skrive lidt omkring det her, inden det går helt galt med DVB-S2/T2 og "måske" DVB-C2 
Redigeret af Kandersen - 12-December-2007 kl. 23:20
|
|
 |
Ramses2
Ny bruger
Oprettet: 09-December-2007
Point: 13
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 19:13 |
Ja det ville da være helt perfekt - da jeg er en af dem yousee har formået at forvirre!
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 19:27 |
Kandersen skrev:
Jeg synes i alle sammen vrøvler en hel del her.
De kanaler som er "gratis" i yousee´s kabel net, de kræver IKKE et smartcard, end ikke engang en Smartcard læser.
Smartcard er det kort som man køber i yousee´s butikker, og som man KUN burde købe, hvis man har planer om at se noget som helst andet end de kanaler som IKKE er krypteret.
Hiver jeg mit Smartcard ud af min Humax receiver, eller mit FloppyDTV tuner kort, så kan jeg se de kanaler som IKKE er krypteret!
At Yousee så har et krav om en grundpakke, det er noget helt andet, og har intet som helst at gøre med Smartcard eller ej.
Engang imellem forvirrer i altså begreberne mere end nødvendigt 
|
De eneste Digitale kanaler der IKKE er krypteret er DR og TV2, alle andre kræver at kortet benyttes.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 19:51 |
Radiomanden skrev:
Kandersen skrev:
Jeg synes i alle sammen vrøvler en hel del her.
De kanaler som er "gratis" i yousee´s kabel net, de kræver IKKE et smartcard, end ikke engang en Smartcard læser.
Smartcard er det kort som man køber i yousee´s butikker, og som man KUN burde købe, hvis man har planer om at se noget som helst andet end de kanaler som IKKE er krypteret.
Hiver jeg mit Smartcard ud af min Humax receiver, eller mit FloppyDTV tuner kort, så kan jeg se de kanaler som IKKE er krypteret!
At Yousee så har et krav om en grundpakke, det er noget helt andet, og har intet som helst at gøre med Smartcard eller ej.
Engang imellem forvirrer i altså begreberne mere end nødvendigt 
|
De eneste Digitale kanaler der IKKE er krypteret er DR og TV2, alle andre kræver at kortet benyttes.
|
Fejl - Det er DR1, DR2, TV2 og Tegnsprogskanalen!
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 19:55 |
Flueknepperi, Tegnsprogkanalen er også en DR/TV2 kanal.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 19:59 |
Altså, det nytter ikke noget du kalder det for flyveknepperi, når der så er folk derude der tror, at de skal bruge smartcard for at se disse kanaler.
Vi to ved godt hvad det er du mener, men du er nødtil at forvente, at der er enormt mange læsere herinde, som ikke nødvendigvis ved det hele. Og de roder sig ud i 117 ting fordi folk som os skriver en hulens masse mellem linierne. De får jo eksemplevis ikke meget hjælp fra Yousee, da de allerhelst bare vil sælge dyre smartcards og Selectorer!
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 20:04 |
Det er oplyst fra dem, at Must Carry kanalerne ikke kræver et kort.
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 20:06 |
Ikke desto mindre er der ufattelige mange som ikke forstår det. Så mon ikke den oplysning er mindre værd end eksemplevis os herinde på forumet
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 21:29 |
Radiomanden er som sædvanlig en mand af få og ofte svære ord.
Til alle os andre:
Must Carry er et begreb der betyder at udbyderen SKAL sende Public Service kanalerne= DR1 og TV2 uden beregning, idet disse jo er betalt via Medie Licensen (den tidligere TV licens)
Det vil sige: Har man Youshit skal man ikke betale yderligere, udover Youshit abonnemenetet, for at se disse kanaler
Redigeret af MCenterFreak - 16-December-2007 kl. 21:44
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |