|
Dobbelt udtag fra højttalere til forstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
JustMe1111 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-August-2013 kl. 14:52 |
|
Hej
Lidt kringlet overskrift, men her følger forklaringen. Jeg har en Denon 3808, som til surroundbrug er ganske glimrende, dog ikke just den mest intuitive brugergrænseflade. Jeg har forgæves forsøgt at få den til at lyde ordentligt som stereo forstærker og jeg mener virkelig forsøgt, googlet og prøvet alle anbefalinger til at få den forstærker til at lyde godt som stereo. Så min overvejelse gik på at købe en forstærker udelukkende til musik brug og sætte dobbelt kabler fra front højttalerne og sub´en til denne forstærker. Ideen var så at slukke den ene, når den anden spillede og omvendt. Er det en gangbar løsning? Som det er lige nu lyder mit lydkort i min PC sammen med et par B&W 685 bedre end mit surround setup. (som musik afspiller) Vil ikke udelukke at det stadig kan skyldes mine manglende evner til at sætte min 3808 korrekt op, i så fald lytter jeg meget gerne til råd. Har dog været omkring en del. Musikken jeg hører, er typisk pop, elektronisk og så en del klassisk. Lidt data: Denon 3808a Helicon 400 mk2 Helicon C200 Mk2 Helicon W200 Mk2 Paradigm PS Series SUB Med venlig hilsen Carsten |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Altså dine højttalere er absolut af en fin kaliber, der kan vel altid være tale om noget opsætning der ikke er gjort rigtig, men personligt har jeg aldrig selv været vild med de ældre snurrerundt Denoner, de kunne altså ikke spille stereo efter min mening. Meget overfladisk lydbilled med manglende perspektiv og dybde, jeg skal dog ikke kunne sige hvordan de "nye" modeller lyder...
Du burde snildt kunne finde en surround forstærker der kan spille stereo, også langt bedre end den denon. Har du sat den op med noget autosetup? |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
JustMe1111 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
|
@Rasmus8D
Selve surrounddelen er sat op med audyssey, så ja auto. Når den spiller stereo er den sat til direct, altså uden om både audyssey og alt andet EQ. Har prøvet med den begrænsede equalizer der er i 3808, det gjorde det ikke bedre, ligeledes har jeg prøvet de forskilige delefrekvenser som deler hvad skal afspilles hvad af bas i henholdsvis front og sub. Når den er sat til max bas drukner alt andet. Har også prøvet kun med front højttalerne alene. |
||
![]() |
||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
|
Nu vil du sikkert ikke være bekendt selv at anbefale den Rasmus med hvad med den Arcam du har til salg, er den et hit til det han søger??
|
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Der er ingen tvivl om at Arcam har været en åbenbaring for mig, i forhold til hvilke surrounder der kan spille stereo, men ja, jeg er ked af selv og mixe tingene...
Altså sagt på en anden måde JustMe, der er rigtig mange surrounder der kan præstere bedre stereo end den denon - efter min mening, og det lyder jo umiddelbart til at du har sat det så godt op som du kan :)... Så det er nok mere dens formåen du ikke kan lide... Hvordan er højttalerne placeret? Hvad er det præcist du mangler i lyden? |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
|
@Rasmus8D
Det jeg mangler er fylde. Jeg havde i tidernes morgen noget dali 1208 tror de hed, og en ganske alm effekt og forforstærker. Når jeg spillede musik på det, fyldte jeg mig omgivet af musikken. Ved orkester musik med stor dynamik havde man følelsen af at sidde i salen. Den oplevelse mangler jeg helt og aldeles med Denon´en Og med pop musik kunne man føle musikken uden at have et voldsomt højt lydtryk. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
Kobler du to forstærkere til den samme højttaler slipper røgen ud af elektronikken på et eller andet tidspunkt.
Din Denon har pre out på fronterne, køb en kraftig stereoforstærker med home theater input og brug den som separat effektforstærker når du "hører film" og som stereoforstærker når du hører musik. Nej du få så ikke subben med, men er det også nødvendigt? Klaus |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
|
Jeg giver KlausDM ret, en stereoforstærker med home theater input er vejen frem, så får man det bedste af begge verdener. Jeg bruger det selv og det fungere super nemt. Man kan faktisk blive overrasket over, hvor dårlige surround receiver er til stereo afspilning. Så jeg kan godt forstå, at du ikke er tilfreds med lyden, selvom du faktisk har nogle ret gode højt.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Den er jeg stort set enig i, bortset fra at min receiver gør det for mig i det mindste så glimende i Pure Direct stereo. Men når det så er sagt, så er det ret sjældent at en surround receiver har "sjælen" til klassisk musik, og hertil vil jeg bestemt anbefale en god stereoforstærker.
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
|
Hej igen
Hvis jeg har forstået jeres input korrekt, så en stereo forstærker hvor front højttalerne sidder i og så selve forstærkeren forbundet til Denon´en. via en "home theater input" som jeg dog ikke lige ved hvad er. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
|
Forklaring: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&PID=989735&title=kampus-hjemmebiograf-krp500m-pioneer-bw-surr#989735 Redigeret af Brixen - 13-August-2013 kl. 19:49 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Ellers køb en stereoforstærker og så en omskifter, så kan du skifte meelm SR og stereoforstærker.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |