recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dobbelt udtag fra højttalere til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dobbelt udtag fra højttalere til forstærker

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JustMe1111 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JustMe1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 19:49
@Brixen
Tak for linket, det forklarede det fint.
Det må vist være vejen frem.

Tak for hjælpen alle.

Med venlig hilsen
Carsten
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ellers køb en stereoforstærker og så en omskifter, så kan du skifte meelm SR og stereoforstærker.

Er det ikke bedre hvis stereoforstærkeren sættes efter surround receiveren, som andre skriver.

Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 20:22
Der er ingen tvivl om at en god stereo forstærker er det bedste, men det en ekstra kasse og ha stående - nogen synes det besværligt... Jeg tænker stadig du kan komme langt ved at investere i en receiver som har det du efterspørger... Det kunne være Yamaha, onkyo, h/k eller arcam... Alt afhængig af temperament, men det er gode højttalere, som efter min mening bør parres med en forstærker med mere fylde i lyden, krop og nærvær, end det den denon tilbyder... Prøv evt og gå i din lokale hifiklub og få spændt en Nad foran et sæt helicon 400... Du vil nemt kunne høre det ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JustMe1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 23:31
Det med den ekstra kasse overlever jeg :-)

og dit forslag om at prøve en NAD foran helicons er en nem opgave.

Men skulle jeg gå i den anden retning og skifte min Denon ud, vil jeg sikre mig at det er den rigtige løsning der kommer til at stå i mit hjem denne gang.

De forhandlere som sælger de muligheder du nævner, er de også villige til at låne deres forstærkere ud, så man kan prøve dem hjemme?

mvh
Carsten

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 07:22
Hvor i landet er du fra?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JustMe1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 09:45
Jeg bor i Kbh
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 09:57
Ja nu jeg desværre ikke så kendt derovre, men mon ikke klubben har samme regler som herovre? Her låner de gerne grej ud, så kunne du F.eks låne en Nad for at prøve noget der ligger i en helt anden boldgade end denon?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 09:57
Hvad budget har du?
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ellers køb en stereoforstærker og så en omskifter, så kan du skifte meelm SR og stereoforstærker.

Er det ikke bedre hvis stereoforstærkeren sættes efter surround receiveren, som andre skriver.

Efter at have forhørt mig rundt omkring, lykkedes det ikke for mig at finde en passende omskifter.

Jeg kører igennem to forforstærkere istedet! Det er heller ikke optimalt; men det er "kun" til surround.

Stereo er "clean".

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 14:56
Denne burde ellers kunne bruges
http://elektronik-lavpris.dk/p114561/BN206135_Dynavox_High-end_Højttaleromskifter/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 16:25
Tror en stereo forstærker med HT input er den bedste løsning. Se evt link i min signatur.

Omskifteren er en mulighed men det ville ikke gå hjemme hos mig hvor kone/barn også skal kunne betjene anlægget.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu