|
Dock for ipad air med remote |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Nigo
Bruger Oprettet: 17-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-November-2013 kl. 15:38 |
Hej
Vi har en drøm om at få hele cd-samlingen over på en ipad og så bruge den som afspiller. Det vil dels være undskyldningen for at få en ipad i samlingen og så er det en superlet adgang til al musikken med søgefunktion mm. Det er tanken at ipad'en bare skal stå fast i en dockingstation og være forbundet til min gamle forstærker. Forstærkeren er fra før Steve Jobs tænkte på iphone så den har ikke AirPlay, men virker ellers fortrinligt. ...men - jeg vil gerne kunne fjernbetjene den (stop, pause osv.). Er der nogen der kender til en dockingstation der passer til de nye ipads og kan fjernbetjenes? Vi har overvejet at bruge en apple tv boks, men vi kan simpelthen ikke forene os med tanken om at det er nødvendigt at tænde for 40" fladskærm OG en computer der kører med itunes for at høre musik. Nogle gode forslag? På forhånd tak, Nikolaj
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har været igennem det samme og løsningen blev en brugt 2009 Mac mini til 1200kr, koblet til forstærkeren og iPad'en som fjernbetjening.
Musik i itunes og styrret med remote app på iPad = fedeste musik betjening ever =) edit. Så i stedet for at købe den største iPad kan du bare købe den mindste. Og dropper du i samme omgang apple tv så har du faktisk sparet en del penge edit edit. For noget af det du sparer kunne du jo købe en DAC og så opnå endnu bedre lydkvalitet end bare at køre analogt direkte ind i forstærkeren
Redigeret af Berdel - 20-November-2013 kl. 16:05 |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9376 |
Funktioner
Tak(0)
|
Øhh ingen grund til at tænde for fladskærmen eller pc.
Hvis din musik ligger på iPad, så er det bare at tage den med over i sofaen. Så kan du styre musikken derfra. ATV forbindes direkte til din forstærker |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis din forstærker ikke har HDMI, er det bedre med Airport Express.
http://www.apple.com/dk/airport-express/ |
|
Venlig hilsen
KB |
|
Nigo
Funktioner
Tak(0)
|
Hm... iPad'en skal af pædagogiske årsager helst ikke være i sofaen - har en lille bandit på 9 mdr der allerede er alt for meget apple fanboy så iPad'en holder nok længst hvis den står sikkert hvor kun voksne kan nå den og han ikke ser den for meget ;-)
Men kan man fjernbetjene ipad (bare stop, play, pause, skip) gennem ATV? Altså bruge ATV til at oversætte kommandoen fra en Remote til instrukser til iPad? Det er måske lidt den bagvendte vej... |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9376 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er vist den bagvendte løsning du er ude efter. Du kan også bare bruge en iphone hvis i har sådan en. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19466 |
Funktioner
Tak(0)
|
Meeeeget bagvendt. Det med iPad i sofa og et ni måneder gammelt barn, er blot et spørgsmål om opdragelse og en strategisk rigtig placering på sofabordet. Klaus |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det burde man nu nok kunne opdrage sig ud af. Alle vores fire iPad's har overlevet indtil nu hvor den ældste er blevet fire, men før jeg triumferer så er den mindste ved at nå en alder hvor tingene ikke er helt fredede så tingene kan jo stadig gå galt...
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
clausols1
Guld medlem Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og til at sikre din iPad er iBallz nok løsningen, ikke kønt, men effektivt
|
|
Nigo
Funktioner
Tak(0)
|
Med al respekt: Nu skulle tråden jo ikke handle om hvorvidt man er i stand til at opdrage sine børn eller ej, men hvorvidt der findes en dock til de ny ipads med fjernbetjening og lydudgang.
Hvis ikke folk kender til sådan en dock eller har en tilsvarende løsning, der gør at iPad'en kan stå pænt og permanent på en hylde og blive fjernbetjent, så behøver I ikke ulejlige jer med at skrive :-) Tak for inputtet med en mac mini. Jeg har overvejet det, men sådan en er jo lidt dyr i strøm at have kørende 24/7. Hvordan man skal gøre det med AirPort Express skal jeg nok have uddybet lidt... Edit: Ah. Med Airplay. Er der nogen der har et setup med iPad og ATV 3 og kan prøve følgende: Start afspilning af musik via airplay fra iPad til ATV. Tryk på pause på den medfølgende remote til ATV. Prøv også at trykke på play og skip forward. Hvis det virker, så er mit problem løst og så er jeg ret lige glad med om det er bagvendt ;-)
Redigeret af Nigo - 21-November-2013 kl. 13:03 |
|
Nigo
Funktioner
Tak(0)
|
Min forstærker har en optisk digital indgang, så det skulle virke fint med ATV. Der er ingen HDMI.
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det virker. Men hvis man kommer til at trykke Menu og Ned, kører man rundt i menuen på tv-skærmen. Så længe man holder sig til stop, pause, frem og tilbage, så virker det. Jeg har ikke noget musik liggende på iPad, så jeg prøvede med Wimp App'en.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |