recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dock for ipad air med remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dock for ipad air med remote

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dock for ipad air med remote
    Sendt: 20-November-2013 kl. 15:38
Hej

Vi har en drøm om at få hele cd-samlingen over på en ipad og så bruge den som afspiller. Det vil dels være undskyldningen for at få en ipad i samlingen og så er det en superlet adgang til al musikken med søgefunktion mm.

Det er tanken at ipad'en bare skal stå fast i en dockingstation og være forbundet til min gamle forstærker.

Forstærkeren er fra før Steve Jobs tænkte på iphone så den har ikke AirPlay, men virker ellers fortrinligt.

...men - jeg vil gerne kunne fjernbetjene den (stop, pause osv.). Er der nogen der kender til en dockingstation der passer til de nye ipads og kan fjernbetjenes?

Vi har overvejet at bruge en apple tv boks, men vi kan simpelthen ikke forene os med tanken om at det er nødvendigt at tænde for 40" fladskærm OG en computer der kører med itunes for at høre musik.

Nogle gode forslag?

På forhånd tak,
Nikolaj
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 15:57
Jeg har været igennem det samme og løsningen blev en brugt 2009 Mac mini til 1200kr, koblet til forstærkeren og iPad'en som fjernbetjening.

Musik i itunes og styrret med remote app på iPad = fedeste musik betjening ever =)

edit. Så i stedet for at købe den største iPad kan du bare købe den mindste. Og dropper du i samme omgang apple tv så har du faktisk sparet en del penge

edit edit. For noget af det du sparer kunne du jo købe en DAC og så opnå endnu bedre lydkvalitet end bare at køre analogt direkte ind i forstærkeren

Redigeret af Berdel - 20-November-2013 kl. 16:05
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 16:17
Øhh ingen grund til at tænde for fladskærmen eller pc.
Hvis din musik ligger på iPad, så er det bare at tage den med over i sofaen. Så kan du styre musikken derfra.

ATV forbindes direkte til din forstærker
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 16:42
Hvis din forstærker ikke har HDMI, er det bedre med Airport Express.
http://www.apple.com/dk/airport-express/

Venlig hilsen
KB
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 18:47
Hm... iPad'en skal af pædagogiske årsager helst ikke være i sofaen - har en lille bandit på 9 mdr der allerede er alt for meget apple fanboy så iPad'en holder nok længst hvis den står sikkert hvor kun voksne kan nå den og han ikke ser den for meget ;-)

Men kan man fjernbetjene ipad (bare stop, play, pause, skip) gennem ATV? Altså bruge ATV til at oversætte kommandoen fra en Remote til instrukser til iPad?

Det er måske lidt den bagvendte vej...
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Nigo Nigo skrev:

Hm... iPad'en skal af pædagogiske årsager helst ikke være i sofaen - har en lille bandit på 9 mdr der allerede er alt for meget apple fanboy så iPad'en holder nok længst hvis den står sikkert hvor kun voksne kan nå den og han ikke ser den for meget ;-)

Men kan man fjernbetjene ipad (bare stop, play, pause, skip) gennem ATV? Altså bruge ATV til at oversætte kommandoen fra en Remote til instrukser til iPad?

Ja det er vist den bagvendte løsning du er ude efter.
Du kan også bare bruge en iphone hvis i har sådan en.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 20:54

Meeeeget bagvendt.

Det med iPad i sofa og et ni måneder gammelt barn, er blot et spørgsmål om opdragelse og en strategisk rigtig placering på sofabordet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 21:09
Ja, det burde man nu nok kunne opdrage sig ud af. Alle vores fire iPad's har overlevet indtil nu hvor den ældste er blevet fire, men før jeg triumferer så er den mindste ved at nå en alder hvor tingene ikke er helt fredede så tingene kan jo stadig gå galt...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 06:26
Og til at sikre din iPad er iBallz nok løsningen, ikke kønt, men effektivt  Wink
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 12:52
Med al respekt: Nu skulle tråden jo ikke handle om hvorvidt man er i stand til at opdrage sine børn eller ej, men hvorvidt der findes en dock til de ny ipads med fjernbetjening og lydudgang.

Hvis ikke folk kender til sådan en dock eller har en tilsvarende løsning, der gør at iPad'en kan stå pænt og permanent på en hylde og blive fjernbetjent, så behøver I ikke ulejlige jer med at skrive :-)

Tak for inputtet med en mac mini. Jeg har overvejet det, men sådan en er jo lidt dyr i strøm at have kørende 24/7.

Hvordan man skal gøre det med AirPort Express skal jeg nok have uddybet lidt...

Edit: Ah. Med Airplay.

Er der nogen der har et setup med iPad og ATV 3 og kan prøve følgende:

Start afspilning af musik via airplay fra iPad til ATV. Tryk på pause på den medfølgende remote til ATV. Prøv også at trykke på play og skip forward.

Hvis det virker, så er mit problem løst og så er jeg ret lige glad med om det er bagvendt ;-)

Redigeret af Nigo - 21-November-2013 kl. 13:03
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 13:05
Min forstærker har en optisk digital indgang, så det skulle virke fint med ATV. Der er ingen HDMI.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 13:14

Er der nogen der har et setup med iPad og ATV 3 og kan prøve følgende:

Start afspilning af musik via airplay fra iPad til ATV. Tryk på pause på den medfølgende remote til ATV. Prøv også at trykke på play og skip forward.

Hvis det virker, så er mit problem løst og så er jeg ret lige glad med om det er bagvendt ;-)

Det virker. Men hvis man kommer til at trykke Menu og Ned, kører man rundt i menuen på tv-skærmen.

Så længe man holder sig til stop, pause, frem og tilbage, så virker det. 

Jeg har ikke noget musik liggende på iPad, så jeg prøvede med Wimp App'en.
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu