recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dock for ipad air med remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dock for ipad air med remote

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Nigo Nigo skrev:

Min forstærker har en optisk digital indgang, så det skulle virke fint med ATV. Der er ingen HDMI.

Det var min fejl. Der ER optisk digital lydport på Apple TV.

Venlig hilsen
KB
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2004
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Er der nogen der har et setup med iPad og ATV 3 og kan prøve følgende:

Start afspilning af musik via airplay fra iPad til ATV. Tryk på pause på den medfølgende remote til ATV. Prøv også at trykke på play og skip forward.

Hvis det virker, så er mit problem løst og så er jeg ret lige glad med om det er bagvendt ;-)

Det virker. Men hvis man kommer til at trykke Menu og Ned, kører man rundt i menuen på tv-skærmen.

Så længe man holder sig til stop, pause, frem og tilbage, så virker det. 

Jeg har ikke noget musik liggende på iPad, så jeg prøvede med Wimp App'en.

Cool :-)

Tak for hjælpen.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 15:40

Hej

Vi har en drøm om at få hele cd-samlingen over på en ipad og så bruge den som afspiller. Det vil dels være undskyldningen for at få en ipad i samlingen og så er det en superlet adgang til al musikken med søgefunktion mm.

Det er tanken at ipad'en bare skal stå fast i en dockingstation og være forbundet til min gamle forstærker.

Forstærkeren er fra før Steve Jobs tænkte på iphone så den har ikke AirPlay, men virker ellers fortrinligt.

...men - jeg vil gerne kunne fjernbetjene den (stop, pause osv.). Er der nogen der kender til en dockingstation der passer til de nye ipads og kan fjernbetjenes?

Vi har overvejet at bruge en apple tv boks, men vi kan simpelthen ikke forene os med tanken om at det er nødvendigt at tænde for 40" fladskærm OG en computer der kører med itunes for at høre musik.

Nogle gode forslag?

På forhånd tak,
Nikolaj
Jeg kan godt forstår den med at tænde for en computer og en skærm for at spille musik er lidt træls, men meget musik kan hurtig fylde en del.  Her vores setup der hjemme; 4 x ATV3 - 4 iPads + nogle iphones, alt musik rippet i apple lossless, "tabsfrit" format. DVDér og Blu-Ray's er ligeleds rippet og alt er lagt i itunes med billede ID. Jeg er lige gået over til en Macbook Pro som køre som Itunes server med en USB3 disk forbundet til den med alt musik og film. Man kan nu vælge/søge sin musik(/film med billede ID fra sin iPads/ iPhones, enten om dette skal afpilles lokalt på iPaden/iPhone eller om musik/film skal pushes over til en ATV3, som så evt. kan være forbundet til stereoen via toslink. Jeg kan sågar også sende en film eller st stykke musik videre til en anden eller tredje etc. ATV. Sådan en bærebar napper s.. ikke så meget strøm og flad banditten på væggen behøver ikke at være tændt. det spiller til ug. Desværre laver ATV 44.1 om til 48khz, der mange teorier og delte meninger om dette på nettet, "det er en anden snak" men jeg har en super dupper Dac i røven af den ATV der sidder på stereoen og da alt musik er lagt tabsfri, så er det en ok lyd jeg får ud af det.

Redigeret af Potter - 21-November-2013 kl. 15:49
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu