recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos Demo Indhold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos Demo Indhold

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Jens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby Atmos Demo Indhold
    Sendt: 27-December-2019 kl. 10:06
Hey!

Jeg har igår fået liv i Atmos hjemme i stuen, men savner nu noget demo indhold, mest fordi det er sjovt men også fordi det tit er lettere at høre om det hele spiller. 

Jeg bruger Apple TV 4k til streaming og har i den forbindelse efterhånden accepteret at eneste mulighed for at se indhold med Atmos, som ikke er fra Netflix, er at have videofiler med Dolby digital Plus (EAC3) Atmos lydspor igennem MRMC. 

Jeg har fundet fire små demofiler på Dolbys hjemmeside og thedigitaltheater (https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/) med det rigtige lydspor på, jeg kan se der inde at der tidligere har været mange flere  med DD+ Atmos men at disse "desværre" er blevet opdateret til TrueHD hvilket ikke fungere på Apple tvet. 

Derfor håbede jeg at nogen lå inde med nogle Dolby Demoer eller ligende med DD+ Atmos lydspor på de måske ville dele? 

Jeg har også kigget efter Demo Blurays jeg kan smide i min PS4, det eneste jeg har fundet der ikke koster spidsen, er piratkopier fra Rusland. Hvis nogen har noget af dette de enten vil sælge eller ligende så råb endeligt op! 

Ellers modtages de bedste Atmos scener på netflix også med  kyshånd!

Rigtig godt nytår når vi når så langt :)


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Jens L Jens L skrev:

Hey!

Jeg har igår fået liv i Atmos hjemme i stuen, men savner nu noget demo indhold, mest fordi det er sjovt men også fordi det tit er lettere at høre om det hele spiller. 

Jeg bruger Apple TV 4k til streaming og har i den forbindelse efterhånden accepteret at eneste mulighed for at se indhold med Atmos, som ikke er fra Netflix, er at have videofiler med Dolby digital Plus (EAC3) Atmos lydspor igennem MRMC. 

Jeg har fundet fire små demofiler på Dolbys hjemmeside og thedigitaltheater (https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/) med det rigtige lydspor på, jeg kan se der inde at der tidligere har været mange flere  med DD+ Atmos men at disse "desværre" er blevet opdateret til TrueHD hvilket ikke fungere på Apple tvet. 

Derfor håbede jeg at nogen lå inde med nogle Dolby Demoer eller ligende med DD+ Atmos lydspor på de måske ville dele? 

Jeg har også kigget efter Demo Blurays jeg kan smide i min PS4, det eneste jeg har fundet der ikke koster spidsen, er piratkopier fra Rusland. Hvis nogen har noget af dette de enten vil sælge eller ligende så råb endeligt op! 

Ellers modtages de bedste Atmos scener på netflix også med  kyshånd!

Rigtig godt nytår når vi når så langt :)


Du kan også finde noget fornuftigt Atmos demo indhold på youtube.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Du kan også finde noget fornuftigt Atmos demo indhold på youtube.

YouTube outputtet da kun i 2 kanaler, så vidt jeg har læst lige meget hvilket format det ligger i
Til top
Jens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:19
Hej Hother, tak for svar. 

Men vil youtube på apple tv sende atmos informationen videre til recieveren?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:21
ellers er der også film med atmos på film via iTunes leje/køb

Problemet er efterhånden at der ikke er mange film på bd med atmos. Det virker som om det mere er på udh filmene
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Du kan også finde noget fornuftigt Atmos demo indhold på youtube.

Hvor på Youtube kan man finde indhold der afspilles i andet format end 2.0 stereo ? Det er i hvertfald  ikke lykkes mig ...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Du kan også finde noget fornuftigt Atmos demo indhold på youtube.

YouTube outputtet da kun i 2 kanaler, så vidt jeg har læst lige meget hvilket format det ligger i
Det skal jeg ikke kunne sige, men mit GZ2000 TV kommer da både med sideværts dynamik og Atmos effekt, så ren stereo kan det ikke være.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:42
https://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-uhd/

Der kan du hente de fleste trailers
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Jens L Jens L skrev:

Hej Hother, tak for svar. 

Men vil youtube på apple tv sende atmos informationen videre til recieveren?
 Den har jeg ikke lige tænkt over. Men hvis det er som nogen beskriver, så er lydformatet næppe et surround format, og derfor næppe brugbart for dig. Men på mit TV fungere Atmos effekten via Youtube.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

https://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-uhd/

Der kan du hente de fleste trailers

Men jeg kan ikke finde nogen der inde der står Atmos / DD+ ved, alt der er markeret med atmos er TrueHD og det kan jeg ikke bruge til noget. 

Spørgsmålet er så om dem der står under dolby, der bare hedder Dolby Digital 5.1 i virkeligheden er DD+ Atmos, for fx Amaze findes på dolbys egen hjemmeside som DD+ Atmos. Jeg har ikke prøvet, da jeg først har tænkt over det nu. 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Jens L Jens L skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

https://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-uhd/

Der kan du hente de fleste trailers

Men jeg kan ikke finde nogen der inde der står Atmos / DD+ ved, alt der er markeret med atmos er TrueHD og det kan jeg ikke bruge til noget. 

Spørgsmålet er så om dem der står under dolby, der bare hedder Dolby Digital 5.1 i virkeligheden er DD+ Atmos, for fx Amaze findes på dolbys egen hjemmeside som DD+ Atmos. Jeg har ikke prøvet, da jeg først har tænkt over det nu. 

Hvis du kigger efter er der 2 versioner under feks Dolby en almindelig og en Lossless med Atmos 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu