|
Dolby Atmos erfaringer |
Besvar |
Forfatter | |
John Bach
Junior bruger Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-September-2024 kl. 11:17 |
Hej
Jeg har en Denon AVC-X4700H Og 9.1 setup men havde forventet en større effekt i forhold til 5.1 Det lyder super og giver en større lyd end 5.1 men fornemmer ikke så meget noget der kommer oppe fra som helikoptere, fly, lyn og torden osv. fra højde højtalerne som forventet! hvordan lyder jeres Atmos!
|
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
Havde selv den oplevelse da jeg udvidede i nogen grad.
Ting der hjalp - fik dem vinklet korrekt så de peger ned mod mine ører/hovede. - fik akustik op som dæmper sidekanaler og mudrer det samlede billede - fik sat bed layer i ørehøjde så de andre fik “loft/højde delen”
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved ikke om det forbedrer lyden, men et 9 kanals Atmos setup benævnes enten 5.1.4 eller 7.1.2
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1163 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, 9.1 er ikke et Atmos setup
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
John Bach
Junior bruger Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok så jeg skal lave et andet setup på forstærkeren, men med 4 højde kanaler i hvert hjørne må det vel blive 5.1.4 hvis jeg kan finde ud af det!
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Nej overhead og de øvrige højttalere skal placeres korrekt for at få det optimale ud af setuppet.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
John Bach
Funktioner
Tak(0)
|
ok men jeg kan ikke se mulighed for at sætte den til 5.1.4 under amp assign på forstærkeren!
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Det er fordi du skal igennem et kalibrerings program med den medfølgende mikrofon. Programmet starter når mic sættes i det stik foran der passer til det. Og så skal du følge vejledningen på dit TV som er tilsluttet din surround forstærker.
Alt det står iøvrigt i manualen
|
|
|
|
John Bach
Funktioner
Tak(0)
|
Audyssey kalibrering med mic er kørt!
|
|
RuneH
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1747 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har 5.1.2 sat op med Audyssey kalibrering derefter indstillet med mine øre. Det er ca det, ingen smarte kalibreringsoversigter og grafer. Jeg nyder min hjemmebio, og synes effekten er stor. Jeg har monteret indbygget loft højttalere i loftet, har en sub stående lidt ude for væggen i højre side (også i venstre, men den er ikke tilsluttet pga en defekt) og det giver en fin effekt.
I The Revenant kan man hører hvordan chefen går igennem rummet til en trappe i venstre front kanal, hvordan han går op af trappen, og hen over loftet til pengeskabet, og tilbage igen.
Flere gange har jeg taget mig selv i at vende mig i sofaen, pga en uventet lyd i rummet. Synes det svært at være skuffet. Det er en kæmpe opgradering fra mit gamle 5.1 setup. Har Dali Oberon 3, Dali Grand Vokal center, B&W something i loftet og en Wharfedale SW-15 sub. Redigeret af RuneH - 02-September-2024 kl. 08:37 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køre selv med en 5.1.4 setup via Yamaha AVENTAGE RX-A8A - Det er fantastisk.
De 2 bagerste top højtalere er "rigtige", hvor de 2 top i fronten er "upfiering". Kørte kortvarigt 5.2.4 - Men fruen ville ikke have 2 subs i stuen, så nu er det kun 5.1.4 igen :-) Jeg har højtalere til de 2 sidekanaler så det bliver 7.1.4 - Men mangler føringsvej til den ene sidehøjtaler, da jeg ikke ønsker synlige kabler. Så det skal lige løses, så begge sidehøjtalere kan komme på samtidig. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |