recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos erfaringer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
John Bach Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Bach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby Atmos erfaringer
    Sendt: 01-September-2024 kl. 11:17
Hej 
Jeg har en Denon AVC-X4700H 

Og 9.1 setup men havde forventet en større effekt i forhold til 5.1 Det lyder super og giver en større lyd end  5.1 men fornemmer ikke så meget noget der kommer oppe fra som helikoptere, fly, lyn og torden osv. fra højde højtalerne som forventet!
hvordan lyder jeres Atmos! 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 1036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2024 kl. 11:33
Havde selv den oplevelse da jeg udvidede i nogen grad.

Ting der hjalp - fik dem vinklet korrekt så de peger ned mod mine ører/hovede.

- fik akustik op som dæmper sidekanaler og mudrer det samlede billede

- fik sat bed layer i ørehøjde så de andre fik “loft/højde delen”
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4664
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2024 kl. 12:47
Jeg ved ikke om det forbedrer lyden, men et 9 kanals Atmos setup benævnes enten 5.1.4 eller 7.1.2
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2024 kl. 13:04
Ja, 9.1 er ikke et Atmos setup
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Bach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2024 kl. 15:40
ok så jeg skal lave et andet setup på forstærkeren, men med 4 højde kanaler i hvert hjørne må det vel blive 5.1.4 hvis jeg kan finde ud af det!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2024 kl. 15:49
Nej overhead og de øvrige højttalere skal placeres korrekt for at få det optimale ud af setuppet.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Bach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2024 kl. 16:07
ok men jeg kan ikke se mulighed for at sætte den til 5.1.4 under amp assign på forstærkeren!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2024 kl. 17:22
Det er fordi du skal igennem et kalibrerings program med den medfølgende mikrofon. Programmet starter når mic sættes i det stik foran der passer til det. Og så skal du følge vejledningen på dit TV som er tilsluttet din surround forstærker.

Alt det står iøvrigt i manualen Wink
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Bach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2024 kl. 02:09
Audyssey kalibrering med mic er kørt! 
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2024 kl. 08:33
Har 5.1.2 sat op med Audyssey kalibrering derefter indstillet med mine øre. Det er ca det, ingen smarte kalibreringsoversigter og grafer. Jeg nyder min hjemmebio, og synes effekten er stor. Jeg har monteret indbygget loft højttalere i loftet, har en sub stående lidt ude for væggen i højre side (også i venstre, men den er ikke tilsluttet pga en defekt) og det giver en fin effekt. 

The Revenant kan man hører hvordan chefen går igennem rummet til en trappe i venstre front kanal, hvordan han går op af trappen, og hen over loftet til pengeskabet, og tilbage igen. 

Flere gange har jeg taget mig selv i at vende mig i sofaen, pga en uventet lyd i rummet. 

Synes det svært at være skuffet. Det er en kæmpe opgradering fra mit gamle 5.1 setup.

Har Dali Oberon 3, Dali Grand Vokal center, B&W something i loftet og en 
Wharfedale SW-15 sub.

Redigeret af RuneH - 02-September-2024 kl. 08:37
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2024 kl. 10:50
Køre selv med en 5.1.4 setup via Yamaha AVENTAGE RX-A8A - Det er fantastisk.
De 2 bagerste top højtalere er "rigtige", hvor de 2 top i fronten er "upfiering".

Kørte kortvarigt 5.2.4 - Men fruen ville ikke have 2 subs i stuen, så nu er det kun 5.1.4 igen :-)

Jeg har højtalere til de 2 sidekanaler så det bliver 7.1.4 - Men mangler føringsvej til den ene sidehøjtaler, da jeg ikke ønsker synlige kabler. Så det skal lige løses, så begge sidehøjtalere kan komme på samtidig.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu