|
Dolby Atmos i hjemmet |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Forfatter | |
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men fedt projekt ellers. Lækkert størrelse rum. Hvor i landet?
![]() |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
Stereolab >>> Mener du ikke at de kan spille rummet op. På Nordisk film hvor jeg arbejder, sidder en af vores lyddesignere med sådan et setup i et rum der er noget større og jeg synes det spiller max fedt. Han har dog to subs på.
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Et eller andet sted skulle de vel spare ![]() |
|
![]() |
|
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Sidder vedkommende hos nordisk film ikke i nærfeltet af højttaleren? Det er lytteafstanden der er afgørende. Jeg forventer at du kommer til at sidde ca. 5m fra fronterne i dit rum.
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Jeg ikke helt enig i at S150 ikke kan spille 35m2 op.
Men der ingen tvivl om at Procella og JBL Pro kan spille langt højre. Men selvfølgelig.. Vis du får lavet et godt lyddødt rum så sigere det sig selv du skal skruere ekstra op for at få den fulde Bio Oplevelse. |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Ok, så at Dolby anbefaler min. 240cm. og med hensyn til subben er det jo kun fint at man stille og roligt udvider så er der også løbende merglæde ![]() |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Hmm. Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg er generelt fan af MK's Tripol højtalere, så kunne man evt. spørge om man kunne låne 2 sæt tripol og 4 stk. MP-150, som ikke er så dybe og så teste hvad du selv synes om? Jeg kan evt. hvis du bor i nærheden af KBH lade dig låne et sæt S150T'ere i en dag eller to. |
|
![]() |
|
MK S150MKII er en rigtig god højtaler, men jeg mener at den er optimeret til at blive benyttet ved under 3 meter afstand for at kunne levere reference lydtryk. Som Stereolab skriver vil det være værd at overveje at kigge på nogle alternativer eller gå op i S300 serien, HVIS du sidder længere væk end de 3 meter.
Redigeret af Kenzo85 - 11-Juli-2014 kl. 20:51 |
|
![]() |
|
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
MK S150 er THX Ultra2 godkendt, d.v.s. velegnet til rum op til 85 kubikmeter med en anbefalet lytteafstand på mindst 3,5 meter.
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Mindst 3.5? Øv da. Hvad så med alle de studier der bruger dem til nærfelt? Går de imod anbefalingerne? AlJones: Hvad er forskellen mellem den passive og aktive version spl mæssigt? |
|
![]() |
|
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Studier har af tradition og praktiske og økonomiske grunde en forkærlighed for aktive systemer. Derfor har den aktive 150P en omskifter mellem Narrow/Wide spredning, Narrow til nærfelt og wide til normal hifi placering.
Hvad angår spillestil, så er det svært at sige noget konsekvent, da lyden af den passive jo afhænger af hvilken forstærker man bruger. Jeg vil vove den påstand at man skal ofre noget i stil med 8-10k per kanal på en god forstærker før den passive entydigt overgår den aktive. |
|
![]() |
|
Det samme angår muligt lydtryk. Max. SPL fra den passive afhænger af hvor mange Watt man fodrer dem med.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |