recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos i hjemmet

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 17:07
Men fedt projekt ellers. Lækkert størrelse rum. Hvor i landet?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 17:26
Stereolab >>> Mener du ikke at de kan spille rummet op. På Nordisk film hvor jeg arbejder, sidder en af vores lyddesignere med sådan et setup i et rum der er noget større og jeg synes det spiller max fedt. Han har dog to subs på.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Stereolab >>> Mener du ikke at de kan spille rummet op. På Nordisk film hvor jeg arbejder, sidder en af vores lyddesignere med sådan et setup i et rum der er noget større og jeg synes det spiller max fedt. Han har dog to subs på.

Et eller andet sted skulle de vel spare spøg til side... Hvor langt sidder han fra 150'erne i det store rum?
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 18:11
Sidder vedkommende hos nordisk film ikke i nærfeltet af højttaleren? Det er lytteafstanden der er afgørende. Jeg forventer at du kommer til at sidde ca. 5m fra fronterne i dit rum.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 18:40
Jeg ikke helt enig i at S150 ikke kan spille 35m2 op.
Men der ingen tvivl om at Procella og JBL Pro kan spille langt højre.

Men selvfølgelig.. Vis du får lavet et godt lyddødt rum så sigere det sig selv du skal skruere ekstra op for at få den fulde Bio Oplevelse.

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 20:42

Da rummet pt. er ved at blive tegnet og jeg endnu ikke kender de præcise mål for lydisolering og akustisk dæmpning af gulv og loft, ved jeg ikke præcist hvor højt der bliver, men vi sigter på en højde på minimum 240cm.

Jeg vil også gerne ha' to subs. Men da jeg skal betale 22.000 pr. sub eks. moms, starter jeg lige med en.

Ok, så at Dolby anbefaler min. 240cm. og med hensyn til subben er det jo kun fint at man stille og roligt udvider så er der også løbende merglæde Wink

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 20:45

Jeg har netop hørt fra en lydteknikker, at det kan være en dum ide at bruge tripolet højtalere til surround kanalerne i et Atmos setup, da jeg så ikke ønsker at lyden bliver diffus. Giver det mening? Eller vil I stadig vælge tripolet til side- og bagkanalerne?
Hmm. Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg er generelt fan af MK's Tripol højtalere, så kunne man evt. spørge om man kunne låne 2 sæt tripol og 4 stk. MP-150, som ikke er så dybe og så teste hvad du selv synes om? Jeg kan evt. hvis du bor i nærheden af KBH lade dig låne et sæt S150T'ere i en dag eller to.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

M&K Sound S150mkII til 5x7m2? Det er en fed højttaler (Jeg har selv haft den), men til et rum på den størrelse ville jeg kigge efter noget andet. Procella, JBL Pro/Synthesis eller lign.
MK S150MKII er en rigtig god højtaler, men jeg mener at den er optimeret til at blive benyttet ved under 3 meter afstand for at kunne levere reference lydtryk. Som Stereolab skriver vil det være værd at overveje at kigge på nogle alternativer eller gå op i S300 serien, HVIS du sidder længere væk end de 3 meter. 

Redigeret af Kenzo85 - 11-Juli-2014 kl. 20:51
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 21:37
MK S150 er THX Ultra2 godkendt, d.v.s. velegnet til rum op til 85 kubikmeter med en anbefalet lytteafstand på mindst 3,5 meter.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af AlJones AlJones skrev:

MK S150 er THX Ultra2 godkendt, d.v.s. velegnet til rum op til 85 kubikmeter med en anbefalet lytteafstand på mindst 3,5 meter.

Mindst 3.5? Øv da. Hvad så med alle de studier der bruger dem til nærfelt? Går de imod anbefalingerne?

AlJones: Hvad er forskellen mellem den passive og aktive version spl mæssigt?
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 23:56
Studier har af tradition og praktiske og økonomiske grunde en forkærlighed for aktive systemer. Derfor har den aktive 150P en omskifter mellem Narrow/Wide spredning, Narrow til nærfelt og wide til normal hifi placering.

Hvad angår spillestil, så er det svært at sige noget konsekvent, da lyden af den passive jo afhænger af hvilken forstærker man bruger. Jeg vil vove den påstand at man skal ofre noget i stil med 8-10k per kanal på en god forstærker før den passive entydigt overgår den aktive.
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 00:02
Det samme angår muligt lydtryk. Max. SPL fra den passive afhænger af hvor mange Watt man fodrer dem med.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu