recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos i hjemmet

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 00:08
@ AIJones

Denne switch hvor man skifter mellem narrow og wide, den findes ikke på de passive? Hvis ikke, er de så sat til wide? Just a question.. GeekApprove
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 02:30
De passive har fast, normal spredning.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 08:41
Det rum hvor jeg har hørt mk 150-setuppet, var rigtig nok en smule mindre. Så der er tvivl omkring hvorvidt de komme til at kunne spille mit rum op, som bliver ca. 84m3, kan det da godt være jeg skal prøve at kigge mig om efter noget andet. Er der nogen i KBH området som har et JBL-setup, som har lyst til at give en demo?

MK's 300 serie bliver desværre nok lidt for dyr for mig, medmindre jeg er villig til at vente lidt længere.
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 11:47
THX Ultra2 satellitter skal kunne levere 105 dB målt ved lyttepladsen i et rum på 85 kubikmeter. En Ultra2 sub, 115 dB.

Det er voldsomt lydtryk og mere end rigeigt til din rumstørrelse.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 12:08
Marketing bull.
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 12:35
Tallene holder.

Jeg har S150/MX350 stereo og bio.

På et tidspunkt ville den danske THX-agent af nysgerrighed teste mit rum/anlæg for at se om det kunne opfylde de profesionelle THX bio-krav.

Der blev målt vedvarende lydtryk på over 105 og 115 dB fra henholdsvis satellitter og subs. Eneste krav som ikke kunne opfyldes var støjdæmpning til tilstødende lokaler.
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 13:19
Gonzo, no matter what syntes jeg du skal lytte til nogle andre højtalere også.. hvem ved, måske er su mere til jbl, klipsch, procella, eller hvad der ellers finde, og så bare skide hul i alle de tal til en start :-)
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 13:22
Jeg vil i hvert fald gerne slå et slag for Klipsch THX Ultra2. Du får godt nok meget for pengene, og de er "lette" at drive.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 14:34
I må meget gerne smide links op til de højtalere i synes jeg skal lytte på - og meget gerne forhandler links, så jeg kan hvad prisniveauet er.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Point: 417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 15:10
dr gonzo, jeg vil gerne demostrere mit 150 system. Det står i 32 kvm. rum - ca 70 kubikmeter. Så kan du høre at de ikke er presset på den afstand. Har 4.5m til left/right, og 4,3 til center
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 15:41
Meget gerne Ole. Er på vej til bryllup nu. Men smider lige en pm i morgen
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 22:47
http://www.av-connection.dk/?ML=1895 Klipsch THX serie :) 
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu