recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos i hjemmet

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

André >>> Jeg har den samme opfattelse. Derfor er det også dejligt at jeg endelig for mulighed for at ha' to særskildte rum med hvert deres formål.

Fedt. Men jeg har altid fortrækket et system der kan det hele vis du forstår.. Men det bliver også dyrt for mit vedkommene. StarStarStar Diamond Bio StarStarStar

En Diamond bio vil så heller ikke kunne det hele, lige så vel som 150erne ikke kan..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 14:11
Jeg bruger selv B&W Nautilus 803 til musik, men jeg synes bestemt at de mangler noget i forhold til film. Om de har fået løftet lyden i toppen i Diamond serien, så de giver en bedre film-lyd skal jeg ikke kunne udtale mig om. B&W lyder pisse godt, men deres højtalere har altid vægtet det musikalske højest.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 14:45
Therien>>>> det synes du måske men jeg har en anden mening

Dr Gonzo>>>> det også det jeg oplevet med den gamle 800 serie samt den gamle 700 serie
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Point: 417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Lyder spændende.. Har du overhovedet hørt de Klipsch? Hvad koster de sammenlignet med alternativerne? Jeg har hørt Klipsch skulle være meget hårde i deres spillestil........men hvad ved jeg.

Jeg står selv på vippen til et nyt ht setup. Valget ligger mellem 3 kandidater. JBL sam3, GKF samt MK s300. Beholder mine 2 mx350 subs, derfor er MK den oplagte. Men dem som spiller bedst hos mig, tager jeg Smile Atmos kunne være sjovt at lege med. Tanken har strejfet mig Wink

har haft SAM3 til låns. og da spillestilen fra s300 er meget lig s150 , vil jeg af SAM3 og s300 vælge SAM3. Hvis S300 kan spille højt , kan SAM3 spille insane højt...klart mit valg
Nu elsker jeg jo lyden fra mine 150, så derfor ville s300 være oplagt, hvis jeg får samme lyd, men mere af det hele.

Går ikke synderligt op i at kunne spille meget højere end nu, så SPL er ikke så vigtigt for mig Smile Det synes jeg jeg har nok af nu, ikke at det kunne være bedre, men det nager mig ikke... For mig er der meget andet end SPL.

Jeg kunne godt tænke mig at komme af med de lidt hidsige tendenser 150 har, men igen, ikke noget som er specielt generende....... Men man skal jo finde en grund til at opgradere du ved Smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 16:27
Ift musikalske højttalere osv, så synes jeg faktisk ofte, at det er den anden vej rundt:
Jeg har ofte hørt højttalere som lyder fantastisk til musik, men til film falder de helt igennem. Men højttalere som jeg synes klarer det godt til film, lyder næsten altid godt til musik. 

Jeg kan umiddelbart kun finde "ekstra" krav til film ift. musik. Film sætter langt større krav til den dynamiske formåen på højttaleren (ved godt at noget klassisk musik osv har samme krav), men ting som soundstage, detaljegrad etc. er jo ligeså vigtigt til film som til musik?

Men det kan godt være det er mig der har anderledes krav end andre :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 16:47
Jeg er ikke musiker, men når en højttaler er musikalsk, så må den være perfekt til at høre forskel på de forskellige violiners klang på Kim Sjøgren's - Over The Rainbow CD.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Therien>>>> det synes du måske men jeg har en anden mening  

Det er så ikke noget jeg "syntes" .. Eks. er fronterne er ikke ens, ergo er der ting en Diamond bio ikke kan.. 
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 17:03
det begynder at tage en helt anden drejning - emnet er ATMOS til hjemmet ;-)
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 17:10
Er det ikke bare at hænge de B&W Diamond op i loftet tage et billede og så er vi tilbage på rette spor? Wink
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Point: 417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Er det ikke bare at hænge de B&W Diamond op i loftet tage et billede og så er vi tilbage på rette spor? Wink
Nemlig. 4 kæmpeskruer i ht, og det samme i loftet Smile
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg er ikke musiker, men når en højttaler er musikalsk, så må den være perfekt til at høre forskel på de forskellige violiners klang på Kim Sjøgren's - Over The Rainbow CD.

det er det som en studie monitor er god til - at høre forskel. Og den type højtalere bliver tit , af hifi nørder betragtet som umusikalske.
Hvad det så betyder

Redigeret af p.las - 04-September-2014 kl. 07:20
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 21:21
http://youtu.be/3GQ-fxj3t6k
Lidt hygge hvis man keder sig
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu