|
Dolby Atmos i hjemmet |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Forfatter | ||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En Diamond bio vil så heller ikke kunne det hele, lige så vel som 150erne ikke kan.. |
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
|
Jeg bruger selv B&W Nautilus 803 til musik, men jeg synes bestemt at de mangler noget i forhold til film. Om de har fået løftet lyden i toppen i Diamond serien, så de giver en bedre film-lyd skal jeg ikke kunne udtale mig om. B&W lyder pisse godt, men deres højtalere har altid vægtet det musikalske højest.
|
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Therien>>>> det synes du måske men jeg har en anden mening
![]() Dr Gonzo>>>> det også det jeg oplevet med den gamle 800 serie samt den gamle 700 serie |
||
![]() |
||
Ole_M ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 417 |
|
Nu elsker jeg jo lyden fra mine 150, så derfor ville s300 være oplagt, hvis jeg får samme lyd, men mere af det hele. Går ikke synderligt op i at kunne spille meget højere end nu, så SPL er ikke så vigtigt for mig ![]() Jeg kunne godt tænke mig at komme af med de lidt hidsige tendenser 150 har, men igen, ikke noget som er specielt generende....... Men man skal jo finde en grund til at opgradere du ved
![]() |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|
Ift musikalske højttalere osv, så synes jeg faktisk ofte, at det er den anden vej rundt:
Jeg har ofte hørt højttalere som lyder fantastisk til musik, men til film falder de helt igennem. Men højttalere som jeg synes klarer det godt til film, lyder næsten altid godt til musik. Jeg kan umiddelbart kun finde "ekstra" krav til film ift. musik. Film sætter langt større krav til den dynamiske formåen på højttaleren (ved godt at noget klassisk musik osv har samme krav), men ting som soundstage, detaljegrad etc. er jo ligeså vigtigt til film som til musik? Men det kan godt være det er mig der har anderledes krav end andre :)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Jeg er ikke musiker, men når en højttaler er musikalsk, så må den være perfekt til at høre forskel på de forskellige violiners klang på Kim Sjøgren's - Over The Rainbow CD.
|
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|
Det er så ikke noget jeg "syntes" .. Eks. er fronterne er ikke ens, ergo er der ting en Diamond bio ikke kan..
|
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
|
det begynder at tage en helt anden drejning - emnet er ATMOS til hjemmet ;-)
|
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
Er det ikke bare at hænge de B&W Diamond op i loftet tage et billede og så er vi tilbage på rette spor?
![]() |
||
![]() |
||
Ole_M ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 417 |
|
Nemlig. 4 kæmpeskruer i ht, og det samme i loftet
![]() |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
det er det som en studie monitor er god til - at høre forskel. Og den type højtalere bliver tit , af hifi nørder betragtet som umusikalske. Hvad det så betyder Redigeret af p.las - 04-September-2014 kl. 07:20 |
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
http://youtu.be/3GQ-fxj3t6k
Lidt hygge hvis man keder sig |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |