recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DOLBY ATMOS tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DOLBY ATMOS tråden

 Besvar Besvar Side  <1234 24>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:


Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

jeg køber inden længe en integra dhc 80.6 eller dtr 70.6 har ikke helt besluttet mig endnu, og så er planen 5.15.4, 7.1.2 eller 9.1.2. Det er ikke fast besluttet endnu, kommer an på hvad der kommer til at fungere i det nye hus... Hørte atmos på hifimessen i weekenden, og det var ganske overbevisende.


Spændende! Du skal sørge for når du alligevel skal i gang, at have minimum 4 højttalere i loftet for fulde effekt.
Mange er enige om, hellere 5.1.4 end 7.1.2, samt hellere 7.1.4 end 9.1.2.


hvad med 5.1.2 ?
Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 08:39
5.1.2 kan også sagtens virke. Kommer nok meget an på størrelse af rum og placering af Atmos højttalerne.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 08:41
For bedste atmos effekt, altid x.x.4 så vidt mulig. Hvis man ikke har andre muligheder, så er x.x.2 selvfølgelig bedre end ingenting
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 08:59
jeg har selv kørt med 7.1.2 og kører nu 7.1.4..

7.1.4 er klart at fortrække..
det giver et langt større lydbillede.

jeg satte hififreaks Atmos system op på messen i weekenden, og ja det det var ganske imponerende lyd når man tænker på at hele det samlede setup kun koster 35.000,- ..



Redigeret af strecker - 30-Oktober-2014 kl. 09:00
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:


Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

jeg køber inden længe en integra dhc 80.6 eller dtr 70.6 har ikke helt besluttet mig endnu, og så er planen 5.15.4, 7.1.2 eller 9.1.2. Det er ikke fast besluttet endnu, kommer an på hvad der kommer til at fungere i det nye hus... Hørte atmos på hifimessen i weekenden, og det var ganske overbevisende.


Spændende! Du skal sørge for når du alligevel skal i gang, at have minimum 4 højttalere i loftet for fulde effekt.
Mange er enige om, hellere 5.1.4 end 7.1.2, samt hellere 7.1.4 end 9.1.2.


hvad med 5.1.2 ?

Jeg tror også det bliver 5.1.4... 5.1.2. er også bestemt muligt... Men når nu man kan :)

Mit setup bliver med højtalere i loftet, og så bliver de vinklet til at spille indmod sweetspot. 

Jeg har dog ikke findet ud af hvilke højtalere det skal være endnu - andet end at det skal være indbygnings. 
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 10:17
I mit Klipsch THX Ultra 2 setup, har jeg tænkt mig at købe 4 af deres indbygningshøjtalere, som jeg dog ikke vil bygge ind i loftet, men i stedet montere på nogle plader, så jeg kan vinkle dem mod sweetspot. Der er blevet trukket kabler til et 7.2.4 setup.

http://www.klipsch.com/kl-7800-thx-in-wall-speaker

Men i første omgang venter jeg på et udspil fra Anthem, da jeg er faldet pladask for deres lyd og ikke ønsker at skifte brand. Til den tid kan det også være at Klipsch er kommet med en bedre løsning.




Redigeret af dr gonzo - 30-Oktober-2014 kl. 10:19
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

I mit Klipsch THX Ultra 2 setup, har jeg tænkt mig at købe 4 af deres indbygningshøjtalere, som jeg dog ikke vil bygge ind i loftet, men i stedet montere på nogle plader, så jeg kan vinkle dem mod sweetspot. Der er blevet trukket kabler til et 7.2.4 setup.

http://www.klipsch.com/kl-7800-thx-in-wall-speaker

Men i første omgang venter jeg på et udspil fra Anthem, da jeg er faldet pladask for deres lyd og ikke ønsker at skifte brand. Til den tid kan det også være at Klipsch er kommet med en bedre løsning.



Ser heller ikke tosset ud med de Klipsch..

Jeg skal have fundet nogen som kan spiller sammen i et B&W 802d/htm2d setup. Og de laver desværre ikke "rigtige" baghøjtalere i den klasse... Alternativt 805d. Men 6 af dem bliver sgu lidt dyrt :)

Jeg kigger på B&W's CCM682/818 eller CCM7.5. Det er sgu ikke til at finde ud af, jeg gider naturligvis ikke betale mere end nødvendigt, men gider heller ikke at lyden/klagen ikke passer sammen.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 10:54
mit rum er meget lille. Så jeg satser i første omgang på 5.1.2

Alle højtalere skal være Procella P6

Jeg går dog i første omgang over til 7.1. Når der så er gået noget tid med Atmos. Vil jeg kigge på , om der er sket noget....og så hoppe på Atmos vognen. Jeg vil ikke indgå kompromis i form af ikke identiske højtalere. Især ikke når P6eren har formfaktoren til loftet.
Jeg er dog ret så sikker på at 5.1.2 er at foretrække , frem for 7.1
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

mit rum er meget lille. Så jeg satser i første omgang på 5.1.2

Alle højtalere skal være Procella P6

Jeg går dog i første omgang over til 7.1. Når der så er gået noget tid med Atmos. Vil jeg kigge på , om der er sket noget....og så hoppe på Atmos vognen. Jeg vil ikke indgå kompromis i form af ikke identiske højtalere. Især ikke når P6eren har formfaktoren til loftet.
Jeg er dog ret så sikker på at 5.1.2 er at foretrække , frem for 7.1
Du kunne også bruge de nye P5?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

mit rum er meget lille. Så jeg satser i første omgang på 5.1.2

Alle højtalere skal være Procella P6

Jeg går dog i første omgang over til 7.1. Når der så er gået noget tid med Atmos. Vil jeg kigge på , om der er sket noget....og så hoppe på Atmos vognen. Jeg vil ikke indgå kompromis i form af ikke identiske højtalere. Især ikke når P6eren har formfaktoren til loftet.
Jeg er dog ret så sikker på at 5.1.2 er at foretrække , frem for 7.1
Du kunne også bruge de nye P5?


dårlig form faktor. Må også indrømme at lyden fra P6erne er mere mig. P5erne er lidt mere runde og bløde. Og så kan jeg godt lide at de alle er identisk :-)
Til top
ReGaL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReGaL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 13:56
Hey

En kollega på arbejdet har netop lige færdiggjort sit Dolby ATMOS setup.


Redigeret af ReGaL - 30-Oktober-2014 kl. 13:57
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af ReGaL ReGaL skrev:

Hey

En kollega på arbejdet har netop lige færdiggjort sit Dolby ATMOS setup.

Se det er gennemført.

Flot Clap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu