|
DOLBY ATMOS tråden |
Besvar | Side <1234 24> |
Forfatter | |||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hvad med 5.1.2 ? |
|||
vasen
Bruger Oprettet: 12-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
5.1.2 kan også sagtens virke. Kommer nok meget an på størrelse af rum og placering af Atmos højttalerne.
|
|||
gposch
Bruger Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
For bedste atmos effekt, altid x.x.4 så vidt mulig. Hvis man ikke har andre muligheder, så er x.x.2 selvfølgelig bedre end ingenting
|
|||
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers SVS SB-4000 Subwoofer nVIDIA Shield Mavens KODI(Dolby Vision) |
|||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
jeg har selv kørt med 7.1.2 og kører nu 7.1.4..
7.1.4 er klart at fortrække.. det giver et langt større lydbillede. jeg satte hififreaks Atmos system op på messen i weekenden, og ja det det var ganske imponerende lyd når man tænker på at hele det samlede setup kun koster 35.000,- .. Redigeret af strecker - 30-Oktober-2014 kl. 09:00 |
|||
osbech
Guld medlem Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror også det bliver 5.1.4... 5.1.2. er også bestemt muligt... Men når nu man kan :) Mit setup bliver med højtalere i loftet, og så bliver de vinklet til at spille indmod sweetspot. Jeg har dog ikke findet ud af hvilke højtalere det skal være endnu - andet end at det skal være indbygnings.
|
|||
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I mit Klipsch THX Ultra 2 setup, har jeg tænkt mig at købe 4 af deres indbygningshøjtalere, som jeg dog ikke vil bygge ind i loftet, men i stedet montere på nogle plader, så jeg kan vinkle dem mod sweetspot. Der er blevet trukket kabler til et 7.2.4 setup.
http://www.klipsch.com/kl-7800-thx-in-wall-speaker Men i første omgang venter jeg på et udspil fra Anthem, da jeg er faldet pladask for deres lyd og ikke ønsker at skifte brand. Til den tid kan det også være at Klipsch er kommet med en bedre løsning. Redigeret af dr gonzo - 30-Oktober-2014 kl. 10:19 |
|||
osbech
Guld medlem Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ser heller ikke tosset ud med de Klipsch.. Jeg skal have fundet nogen som kan spiller sammen i et B&W 802d/htm2d setup. Og de laver desværre ikke "rigtige" baghøjtalere i den klasse... Alternativt 805d. Men 6 af dem bliver sgu lidt dyrt :) Jeg kigger på B&W's CCM682/818 eller CCM7.5. Det er sgu ikke til at finde ud af, jeg gider naturligvis ikke betale mere end nødvendigt, men gider heller ikke at lyden/klagen ikke passer sammen.
|
|||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
mit rum er meget lille. Så jeg satser i første omgang på 5.1.2
Alle højtalere skal være Procella P6 Jeg går dog i første omgang over til 7.1. Når der så er gået noget tid med Atmos. Vil jeg kigge på , om der er sket noget....og så hoppe på Atmos vognen. Jeg vil ikke indgå kompromis i form af ikke identiske højtalere. Især ikke når P6eren har formfaktoren til loftet. Jeg er dog ret så sikker på at 5.1.2 er at foretrække , frem for 7.1 |
|||
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
||
dårlig form faktor. Må også indrømme at lyden fra P6erne er mere mig. P5erne er lidt mere runde og bløde. Og så kan jeg godt lide at de alle er identisk :-) |
|||
ReGaL
Ny bruger Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hey
En kollega på arbejdet har netop lige færdiggjort sit Dolby ATMOS setup.
Redigeret af ReGaL - 30-Oktober-2014 kl. 13:57 |
|||
bruger udmeldt 27
-- Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Se det er gennemført. Flot
|
|||
Besvar | Side <1234 24> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |