recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DOLBY ATMOS tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DOLBY ATMOS tråden

 Besvar Besvar Side  <1 21222324>
Forfatter
Besked
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2015
Sted: Sorring, Danmar
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2016 kl. 22:32
Hej,

Tidligere her i tråden blev der omtalt nogle Atmos demoer og der var nogle links men jeg kan ikke få nogen af dem til at virke så jeg har et lille håb om at der er nogen af jer derude som har brændt dem ned på en disc og som evt. kunne tænke sig at lave en kopi og sende den mod et lille honurar evt. via mobilpay??

Mvh. Vice
Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 22:22
Nogle der har erfaringer med et par Boston Acoustics Bravo 20?
Tænker herpå om de er ok til prisen (795,- pr. stk)
Læser man manualen, er de nemlig super nemme at montere med det medfølgende beslag.

Spørger fordi jeg pt. ikke kan finde en ordentlig løsning til montering af mine Cambrigde WS30 i loftet.
Skal bruges til et 5.1.2 setup.

Andre forslag er mere end velkommen :-)




Redigeret af Silent Sniper - 30-Marts-2016 kl. 22:24
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 22:40
De koster lidt mere. Men Xtz Atmosphere S2 er virkelig gode. Jeg er meget overrasket over lyden. Der kan tilkøbes et beslag så det er nemt at montere dem i loftet.
Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 22:46
De ser også ret fede ud, skal lige gøre op med mig selvom det er 6000,- værd at ofre på :-)
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 23:57
Måske nogle er interesseret i at se byggebeskrivelsen på mine kommende Dolby Atmos højttalere.
 
 
Man vil også kunne finde mine surround højttalere. De er gode.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af Silent Sniper Silent Sniper skrev:

Spørger fordi jeg pt. ikke kan finde en ordentlig løsning til montering af mine Cambrigde WS30 i loftet.

Andre forslag er mere end velkommen :-)

http://www.silvan.dk/byggematerialer/befaestelse-beslag/beslag/acc-fladskaermsophaeng?id=2760%239656268&type=variant
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Måske nogle er interesseret i at se byggebeskrivelsen på mine kommende Dolby Atmos højttalere.
 
 
Man vil også kunne finde mine surround højttalere. De er gode.

Det er seriøst flot arbejde arbejde ham Modifix står for.. rart at kende en der har værktøjet og evnerne i orden... arbejder han på timeløn eller er det vennetjenesterBig smile

Spændende loftshøjttalere... kommer de til at vende sådan at du ser enhederne som en række eller som en lige linje.. hvis du forstår hvad jeg mener..?
Ning
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Måske nogle er interesseret i at se byggebeskrivelsen på mine kommende Dolby Atmos højttalere.
 
 
Man vil også kunne finde mine surround højttalere. De er gode.

Det er seriøst flot arbejde arbejde ham Modifix står for.. rart at kende en der har værktøjet og evnerne i orden... arbejder han på timeløn eller er det vennetjenesterBig smile

Spændende loftshøjttalere... kommer de til at vende sådan at du ser enhederne som en række eller som en lige linje.. hvis du forstår hvad jeg mener..?
Prisen er fast. Halvdelen ved bestillingen og resten når den er færdig.
Jeg tror, at det bliver som en lige linje, tror jeg.. Altså med ca. samme afstand til hver enhed fra den ideelle lytte plads.
Ja det er seriøst arbejde der udføres. Jens er detaljens mand. Smile 
Først byggede han mig en subwoofer på 324 liter med en 18 tommer. Den er stor.
Derefter 2 stk. front højttalere med 130 liter til 2 styk 8 tommer tråd ophængte basser. Det gør at de arbejder frit i forhold til før, hvor de havde ca. 63 liter. De går dybt ned.
Derefter 4 styk surround højttalere med en 7 tommer og en diskant.
Meningen er bagefter en center højttaler...
Hvis interesse, ligger de alle på Hifisentralen. - "The Rock Bottom." -  "Mit højtalerprojekt!" -  Samt mit "Sven_Palvigs lytterum"
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Måske nogle er interesseret i at se byggebeskrivelsen på mine kommende Dolby Atmos højttalere.
 
 
Man vil også kunne finde mine surround højttalere. De er gode.
Så blev de Dolby Atmos højttalere færdige, og jeg må sige, at det er en helt anden oplevelse, at se film nu.

Målene er 60 cm x 60 x 12,5. Jeg mener de var 17,2 kg pr styk, da jeg vejede dem. Der er gods i dem.

Cheesy 
 Diffuserne mål er også 60 cm x 60, men kun 10 cm dybe.

 De er tunge, så to skal man være, for at sætte dem op. Vi fandt også hurtigt ud af, at sammenflikke et stykke pap, som skabelon. Så blev ravpluks monteret og den tunge del var tilbage. Modifix havde fremhævet, at det var vigtigt med de rette beslag mm. Det er vigtigt at bruge de rigtige ting, når man som jeg har et gips loft med kun et lag gips. Der findes plugs til gips vægge og til vægge og lofter... Jeg greb den....

Loftshøjttalerne er placeret så de fire enheder i hver højttaler danner en 8-kant, hvis man kan forestille sig det. Meningen at den perfekte plads er i midten af dem og man hører de 4 enheder fra hver højttaler samtidig.
Jeg har råhygget mig med først at se film klip fra Dolby Atmos Demo Disc, hvor jeg kender sekvenserne, og jeg har hørt dem uden Dolby Atmos, med et sæt højttalere (små Roth) placeret højt under loftet og nu de nye, der er placeret efter Dolbys anvisninger. Det er anderledes og det virker mere præcist det hele. Der kommer i den ene sekvens to rumskibe et eller andet flyvende bagfra lidt højt. Det er fremragende. Det er lige ved, at man flytter sig.....
American Sniper er også med Dolby Atmos og jeg har set den med et par små Roth højttalere placeret højt og så de nye 4 stk. Der er så stor forskel.
Til top
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2015
Sted: Sorring, Danmar
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 17:46
Hej Sven,

Den der Atmos demo disc hvordan får man fat i den??

Mvh. Vice
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af vice vice skrev:

Hej Sven,

Den der Atmos demo disc hvordan får man fat i den??

Mvh. Vice

Tjek ebay, eller kontakt BioJensen, han har dem nogle gange til salg.

Her finder du en liste over hvilke Dolby diske der findes.
Det er denne som er den bedste.


Redigeret af ldplusse - 17-April-2016 kl. 18:26
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 19:07
Jeg fik den fra Bio Jensen. Jeg synes den er sjov at have, men er noget dyr. Jeg gav 300 kr.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 21222324>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu