recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DOLBY ATMOS tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DOLBY ATMOS tråden

 Besvar Besvar Side  <12345 24>
Forfatter
Besked
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 14:33
vedr opsætning af loftkanalerne i atmos, så har jeg set flere som placere dem direkte over hovedet, inkl opsætningen på hifimessen i weekenden.

Men hvis man kigger på dolby's tegning, så ser det ud til de skal mere ud til siden?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 14:41
Højttalerne i loftet skal i samme linie som dine fronter.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Højttalerne i loftet skal i samme linie som dine fronter.

Ja, det er også hvad jeg læser ud fra dolby's side.. Men hvis man kigger på den ellers gennemførte bio der lige er blevet linket til, så sidder loft højtalerne tættere på midten. Og andre setup jeg har set billeder af på samme måde..

Det virkede fint nok på messen, men jeg tænker man kan ligeså godt prøve at gøre det så korrekt som muligt.. 
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 14:54
Mine i loftet sidder i linie med fronterne.

På messen kunne det ikke lade sig gøre at placere dem med samme mellemrum som fronterne, da stativet de blev monteret på ikke var bredere end 3 meter.


Redigeret af strecker - 30-Oktober-2014 kl. 14:55
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Mine i loftet sidder i linie med fronterne.

På messen kunne det ikke lade sig gøre at placere dem med samme mellemrum som fronterne, da stativet de blev monteret på ikke var bredere end 3 meter.

Okay på den måde... Men det fungerede nu meget godt alligevel...

I mit setup komme de nok til at sidde lidt mere ude til siderne, men vinklet mod midten.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af ReGaL ReGaL skrev:

Hey

En kollega på arbejdet har netop lige færdiggjort sit Dolby ATMOS setup.

WOW! Total gennemført, og grøn af misundelse her. Dead

Men jeg forstår  ikke hvorfor de forreste loft højttalere har retning hen langs med loftet, i stedet for ned ad?

Er der der nogen der kan svare på det?
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
ReGaL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReGaL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 15:23
Hvis I er på dahf, så skriver han selv derinde, og kan besvarer jeres spørgsmål.

Men hvad han fortalte mig til frokosten. Så var det for at sørge for at bagerste række også får atmos oplevelsen.

Han har dog gjort klar til 2 højtalere mere i loftet, så han derfor har 6 i alt, så bagerste række også dækkes.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af ReGaL ReGaL skrev:

Hey

En kollega på arbejdet har netop lige færdiggjort sit Dolby ATMOS setup.


(Nu taler jeg ærligt lige ud af posen)

Av av av - det ser ikke for effektivt ud. For at få den "rigtige" effekt ud af Atmos, skal side- og baghøjtalere ned omkring ørehøjde. I det setup der er billeder der af der kommer alt lyd jo oppe fra, altså kan han umuligt få den "rigtige" 3D-lyd.

Om han så synes det lyder godt, er noget helt andet. Men det er så forkert sat op som det kan gøres.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Oprindeligt skrevet af ReGaL ReGaL skrev:

Hey

En kollega på arbejdet har netop lige færdiggjort sit Dolby ATMOS setup.


(Nu taler jeg ærligt lige ud af posen)

Av av av - det ser ikke for effektivt ud. For at få den "rigtige" effekt ud af Atmos, skal side- og baghøjtalere ned omkring ørehøjde. I det setup der er billeder der af der kommer alt lyd jo oppe fra, altså kan han umuligt få den "rigtige" 3D-lyd.

Om han så synes det lyder godt, er noget helt andet. Men det er så forkert sat op som det kan gøres.


Jeg må sige jeg er helt enig!! Men det har nok lidt at gøre med der er "lavt" til loftet...

Men stadig en lækker hule han har, f... mand!
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
michapdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michapdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 16:09
@gposch:
Hvor/hvordan erhverver man sig den omtalte "DOLBY ATMOS Demonstration Disc". Google-søgning synes jeg ikke lige leder til noget andet end omtale deraf...

på forhånd tak
Til top
area8001 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér area8001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 16:44
Du kan hente nogle Atmos demoer her; http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-trailers.php


Redigeret af area8001 - 30-Oktober-2014 kl. 16:46
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 16:46
Der ligger et torrent(magnet) link til iso filen af discen på AVSforum.com
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu