recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby digital plus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby digital plus

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jan.carsten.pedersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-April-2015
Sted: vorbasse
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.carsten.pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby digital plus
    Sendt: 15-April-2015 kl. 18:39
hejsa

Jeg vil høre om der er nogen der ved om man kan få Dolby Digital plus igennem et optisk kabel??

Jeg ved at jeg kan få DTS og Dolby Digital igennem men kan det lade sig gøre uden HDMI med Dolby Digital Plus

Håber i kan hjæpe

Vh jan
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 19:05
Dolby Digital plus kan godt gå igennem et optisk kabel. Men Dolby Digital True HD kan ikke.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 19:06
Nej det kan man ikke da dd+ kan kører i højre bitrate end dts core. Men der er alm. DD i DD+ så du vil få det i 640 Kbit. Men dig ikke højere
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 19:11
Du kan læse det her http://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-digital-plus-audio-coding-tech-paper.pdf
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 19:17
Mig bekendt er alt over 448kbs DD+ og da der kan sendes 640kbs igennem et toslink, kan det godt bruges til DD+

Fordelen ved DD+ er vel netop, at det skalere ned til det niveau ens hardware kan håndtere.

Er der noget jeg har misforstået?

Redigeret af dr gonzo - 15-April-2015 kl. 19:55
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.carsten.pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 19:40
Så vil det sige at jeg godt kan få Dolby Digital + til at kommer frem i min recivers display ved brug af optisk kabel??? Reciveren kan decode  dolby digital plus.

Grunden til min spørgsmål stammer fra at jeg har problemer med at få netflix til at vise 24hz på min sony bluray afspiller og det træl med det hakkeri. Dog kan der godt afspilles dolby digital +

Min fjernsyn er 60 tommer lg som har optisk ud og netflix app derfor var tanken at netflix kunne køre med 24hz via tv app og via optisk overfør dolby digital plus. Derved ville jeg få flydende  netflix og fed lyd med et smæk.

Jeg kan se i indstillingerne på LG fjermsynet at der er mulighed at vælge forskellige lydformater for hvad der skal komme ud fra fjernsynet. Imellem valgmulighederne er dolby digital plus så jeg håbede på at det ville kunne lade sig gøre:)

Hvis dette ikke kan lade sig gøre er der så andre der ved om sony bdp-s1200 kan komme til at afspille 24 hz i dens netflix app jeg kan nemlig kun få den til at afspill 60 hz

vh jan

ps fedt forum

Redigeret af jan.carsten.pedersen - 15-April-2015 kl. 20:17
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 20:20
Nej du kan ikke. Det skal være med hmdi 1.3 da DD+ ikke understøttes af optisk eller coaxel. Læs mit link der står det.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.carsten.pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 20:55
synes elleres lige at jeg havde kigge dit link ordentligt igennem ( min Fejl)
Er der nogen der så ved hvordan man kan få en sony bluray helt ny til at afspille 24hz

Vh jan

Redigeret af jan.carsten.pedersen - 15-April-2015 kl. 20:55
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.carsten.pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 21:06
glemte lige at sige tak for de mange svar synes det er et godt forum vi har her:)

vh jan
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu