recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DonBirger´s  -  Film hjørne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDonBirger´s - Film hjørne

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Emne: DonBirger´s - Film hjørne
    Sendt: 26-September-2007 kl. 17:14

.:: DonBirger´s Hjemmebio ::.

9-11-2008: Min hjemmebio er ved at indgå en gevaldig ombygning, planen var vente til vi fik hus nok næste år, men kunne ikke vente mere.

Hoved Udstyr:
TV:         &nb sp;       Samsung 50" PQ97
Forstærker:    Cambridge Audio 540 V.3 5.1 Kanal
Højtalere:       Monitor Adudio Radius - R270- R225 - R45
Subwoofer:    Monitor Audio R360 100 RMS
Kabler:           Van Der Hul Højtaler Kabel

Andet Udstyr:
PS3 - Bluray & spil
Nintendo Wii: Spil
Mediacenter: Film & Musik
Logitech harmony One remote
Logitech Dinovo Mine - Keyboard/Mus til Mediacenter

Mediacenter PC:
Gigabyte GA-MA78GM-DS2HP
AMD 4850e cpu
2 GB Ram
slimline dvd brænder
500 GB intern HDD + 1500 GB extern HDD
Logitech Dinovo Mine + Harmony One
Vista + Mediaportal



Redigeret af DonBirger - 09-November-2008 kl. 13:19
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 18:05

pænt og nydeligt.

Men gerne lidt flere billeder af siddepladsen / stuen

Hans

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 18:40

- gamle billeder -


Et overblik over tv-hjørnet (hjemmebio´en) i vores stue:

 

 

Her er tv-møblet:

 

 

Billede af mit udstyr:

 

 

John Travolta i HD :   (Billeder i rammen er ikke nogle tilfældige, men nogle jeg har taget fra vores tur til New York)

Kom endelig med kommentarer eller spørgsmål...



Redigeret af DonBirger - 18-April-2008 kl. 11:17
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 10:45
Ser lækkert ud...
Rigtig flot set-up, godt arbejde, og tillykke!!

MVH
Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 22:54

Donbirger,

Rigtig flot setup, endnu et eksempel på at der ikke skal meget til for at gøre det elegant

Jeg ville også gerne lægge billeder af min hjemmebiograf herind men jeg har et kabelhelvede fra receiver, Ps3, XE1 mm. der er svær at overskue  Men et TV møbel som dit kunne måske gøre underværker!  Hvad hedder det og hvor har du købt det?

/Halsted

Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 23:27

Rigtig flot stue (mon det er fru direktørs værk!?) og setup.

Jeg er også lige med på en lytter mht. tv-møblet?

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Jeg ville også gerne lægge billeder af min hjemmebiograf herind men jeg har et kabelhelvede fra receiver, Ps3, XE1 mm. der er svær at overskue  

Lige mine egne ord.  Kablerne er desværre også min hjemmebio's achilleshæl.

En rigtig hyggelig TV-krog du dér har fået indrettet, DonBirger.



Redigeret af musicus - 28-September-2007 kl. 23:28
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 09:53
Siger mange tak, og jo min bedre halvdel har lidt og skulle ha sagt med indretningen. tv møblet er fra biva (ide møbler her det nødagtig magen til men bare dyrer) det kostede 2200 kr. Vi valgte egetræ, da hele stuen skal skiftes ud til det, men kunne også fås i hvid og ahorn mener jeg. men det er på bivas hjemmeside.
Men lige en advarsel før man køber det, så er hullerne til dvd/forstærker kun 38 cm dybe, så hvis man har en stor forstærker (som jeg er ude og kigge på) så vil den nok komme til at stikke et par cm. ud, men hvis man kan leve med det, så er det et fint møbel til billige penge, og alle kabler er gemt væk, som altid er dejligt

Redigeret af DonBirger - 29-September-2007 kl. 09:55
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 10:12

Så fik jeg opdateret vores lille film hjørne herhjemme.
Har fået købt mig en PS3 så har man jo også blueray afspiller
Der er også blevet indkøbt nyt surruond anlæg: Samsung SAMSUNG HT-TXQ 120 5.1 Surruond. Lige et par billeder af det nye:



Mit lille review af samsung HTIB anlæg:
Ved godt mange herinde ikke er meget for de alt i et sæt surruond, men må sige at jeg er virkelig blevet overrasket over dette her samsung, og det er flere som har hørt det. Umiddelbart så er det lidt stort. (Men det var sku kæresten der valgte det, da hun syntes hvad er meningen med surround sæt, hvis man ikke kan se det, så hun ville helst have store højtalere. Og det er sku ikke engang løgn)

Efter vi fik det samlet og sat på plads, så skulle det komme til at stå sin test, startede med at smække Spiderman3 i blueray på ps3.
Hold op en lyd det kan levere, syntes der er flere detaljer i lyden som jeg aldrig har lagt mærke til. Folk som har hørt det, er imponeret over hvor "klar" lyden er, hvor meget man kan hører den minste detajle i film, noget som man ikke har lagt mærke til før. Bassen buldrer ikke bare derudaf, men er præcis og hård, som den skal være.
De 4 store højtaler gør det utroligt godt, det er virkelig en anden oplevelse at se film igen, når der er fuld surround, og højtalere kan finde ud af levere noget ordenlig lyd. Lyden er en meget stor del af en film oplevelse, og må sige vores oplevelse er blevet løftet en del.

Har altid elsket musik, men ikke spillet det så meget på tidligere surround anlæg, for det er her jeg vil sige de især havde deres svage side, det var ved musik i stereo, det lød simpelthen ikke super godt.
Men igen Samsung sættet, har ændret min holding, og jeg sidder tit og bare hører musik i stereo. Igen lyden er virkelig god, og detaljeret. Det er en fryd at høre Pink floyd og alt af hvad de bringer i deres musik af lyd.
Sæt noget godt rock på, og det hamrer derudaf som det skal lyde.

Alt i alt så er jeg blevet utroligt overrasket over hvor godt sådan et HTIB sæt alligevel kan lyde, det slår hvad jeg tidligere har hørt af diverse surround sæt, lyden kan ikke sammenlignes. Så jeg er blevet utroligt glad for vores valg af anlæg. Det var lige en lille opdatering af movie hjørnet herhjemme - næste projekt er en 50" skærm, men har lovet at vente lidt med den, men den kommer...

Til top
Keler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 20:20

Fedt sæt :)

Jeg overvejede selv sættet på et tidspunkt.

Hvis du syntes det er lidt stort, tror du så ikke det ville hjælpe at hænge forstærkeren/dvd afspilleren op på væggen?

Bare et forslag

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 15:18

jo det ville det, men da vi regner med at få hus inden for den nræmeste fremtid, så mp jeg indrømme jeg ikke gider, til at hænge en på vægen. :-)

Men når man vender sig  til det, er det faktisk ikke slemt..

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2008 kl. 10:50

Så fik jeg køby ny skærm til hjemmebiffen, det blev en samsung 50" Q97 - Plasma, efter megen overvejelse blev det denne skærm.

Jeg har længet overvejet at købe ny skærm, da jeg syntes 42" var blevet for lille, af en eller anden åndsvag grund.
Så jeg fik købt mig en Samsung50Q97 plasma, og det er bestemt ikke noget jeg har fortrudt, syntes det er en god opgradering fra min gamle Panasonic 42"pv60.
Selvom skærmen ikke er kørt til endnu, så er billedet noget bedre på samsungen, selvom om den har de 8 tommer ekstra.
Som man kan se på billedet så er der en del genskær fra vinduet i baggrunden, men har fået købt en mørklægningsgardin, som jeg lige skal have monteret, så det kan fjerne meget (det meste forhåbenligt) af genskæret i skærmen, det virkede i soveværelset, så mon ikke også det hjælper i stuen.

Når man køber ny skærm, især samsung, så er det utroligt hvordan de er indstillet i menuen, hvordan konstrast, farver, lys osv. er indstillet, det er lige til og ødelægge skærmen af, og hold op det ser dårligt ud.
Heldigvis har jeg en Calibrator DVD, så efter jeg fik den smækket i, og justeret skærmen rimeligt til, da den ikke er kørt til endnu, så gav det en hel anden billedoplevelse, ser meget mere realistisk ud, meget pænere og bedre billed at kigge på.
Så det kan VARMT anbefales at man anskaffer sig sådan en kalibrerings DVD, hvis man ikke i første omgang ønsker at få den ISF kalibreret.

Fru.Direktør herhjemme er helt vild med den nye skærm, for det første så matcher den resten, som hun er så glad for, men bare det at se en blueray film på en 50", hold op en oplevelse det er. Den nye skræm har helt bestemt løftet oplevelsen en del, når vi ser film, at sætte en blueray på, er det en fryd at læne sig tilbage og blive underholdt. Som man siger film skal ses i HJEMMEbiografen, og det er vi helt enige i.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu