Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MortenKBH
Guld medlem
Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
|
Sendt: 09-Marts-2008 kl. 11:04 |
det er godt nok et smukt tv du har fået - tillykke tillykke 
Ser selv frem til at få skiftet mit ud senere på året - meeeen 50" får jeg nok ikke lov til tsk tsk
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |
DonBirger
Guld medlem
Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
|
Sendt: 09-Marts-2008 kl. 12:34 |
MortenKBH skrev:
det er godt nok et smukt tv du har fået - tillykke tillykke 
Ser selv frem til at få skiftet mit ud senere på året - meeeen 50" får jeg nok ikke lov til tsk tsk
|
mange tak... Arghh. der skal bare lidt overtalelse og røde roser til.  Heldigvis så er hun også vild med at se film, så hun havde intet imod den store skærm kom hjem. Så længe det var mit dankort der blev svinget gennem automaten...  Men bestemt ikke noget vi har fortrudt nogen af os, den ser sku godt ud på væggen.
|
 |
doit
Guld medlem
Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
|
Sendt: 09-Marts-2008 kl. 21:49 |
Den er altså bare fed den skærm. Har ikke set den i aktion, men designmæssigt står den altså godt 
kan godt forstå det med 42" blir for lille. Har haft min px80 42" i 5 dage nu, og sys sku allerede den er lidt klejn. Men 50" blir nok lige i overkanten med 2 meter til tv'et 
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 10-Marts-2008 kl. 10:25 |
doit skrev:
Den er altså bare fed den skærm. Har ikke set den i aktion, men designmæssigt står den altså godt 
kan godt forstå det med 42" blir for lille. Har haft min px80 42" i 5 dage nu, og sys sku allerede den er lidt klejn. Men 50" blir nok lige i overkanten med 2 meter til tv'et 
|
Ja er også selv ret vild med designet på den. det er sku noget de kan finde ud af samsung, at lave stilrene design, heldigvis er deres paneler også ved at komme med på billedsiden, især de nye plasma.
Jeg var også ude og se den i auktion, og det var en meget blandet oplevelse, for forretninger som Fona og Expert der havde den, havde bare pakket den ud af kassen og sat den til uden at gøre noget, det sagde en sælger selv i Fona. Så billedet stod helt åndsvag, hvis man bare går lidt op i billed, så var det slet ikke imponerende at se på, jovist farverne sprang frem i hovedet på en. Men ikke noget der tiltalte mig, så slet ikke naturligt ud. SÅ jeg spurgte pænt og høfligt om de havde en fjernbetjening man kunne låne, såen bare lige for at se menuen. Så jeg pillede og pillede lidt, og fik billedet til at stå lidt bedre, syntes jeg selv, og så var jeg solgt, efter jeg fik dem til at smække en blueray film på. Det sku lidt synd de store kæder ikke bare har en mand som de uddanner i at kunne kalibrere skærme, for det giver sku en meget bedre ide om hvad skærmen kan yde.
Med 2 meter til skærmen så ville en 50" nok lige være i overkanten for dig... Men vi er begge meget glade for skærmen, det ikke et indkøb som er fortrudt... 
|
 |
matv88
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 1149
|
Sendt: 11-Marts-2008 kl. 09:14 |
Sådan. samsung over det hele.. det kan vi li
|
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
|
 |
Rundtoften
Ny bruger
Oprettet: 01-April-2008
Point: 13
|
Sendt: 02-April-2008 kl. 20:07 |
Hej Don Juan :)
Cool setup du har dig der.
Jeg har lige et spm. - hvordan har du forbundet ps3'eren med anlæg og tv? Er det hdmi fra ps3 til tv og ??? fra ps3 til txq120?
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 02-April-2008 kl. 20:47 |
Mange tak :-)
Jeg havde først forbundet PS3 til HDMI in på txq120 og så via HDMI out til tv, et. Men jeg havde problemer med lyden forsvandt et par sekunder en gang imellem, men skal ikke kunne sige om jeg havde gjort noget forkert/eller manglet at indstille noget. Så ligenu kører jeg HDMI fra ps3 til tvet, og optisk kabel fra PS3 til Samsung anlægget.
De "kloge" siger godt nok for at man skulle få fuldt udnyttelse af de nye lydformater, såsom TrueHD og hvad de hedder, så skal den igennem et HDMI kabel, da et optisk ikke har nok båndbredde til at levere den lyd. Men ved ikke om det er mig der bilder mig selv noget ind, men jeg syntes stadig jeg kan hører en forskel på om jeg vælger alm. dolby digital lyd, eller en af de "lossless" lydspor på f.eks spiderman3 (blueray).
Håber det hjalp dig. 
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 11:57 |
Så kommer der en lille post om 2 af mine nye stykker legetøj. Jeg har længe læst den tråd der blev startet om Universal fjernbetjening, og hvad det kunne gøre ved et setup. Så jeg besluttede at prøve sådan en, fandt en til salg under køb/sælg forummet, det blev en sunwave SRC-300.

Jeg er blevet utroligt imponeret over pontentialet i sådan en fjernbetjening, bare det at man kan lave makroer, så ved tryk på en enkelt knap, kan man starte alt det man skal bruge for at se dvd. Det gør det bestemt heller ikke dårligere at hende herhjemme nu også kan finde ud af at bruge hjemmebioen, istedet for at ringe og brokke sig til mig over et eller andet hun ikke kan tænde for. Eller når man kommer hjem så har hun pillet ved alt muligt som hun IKKE skulle.  Så efter at har prøvet og accepteret en universal remote, har jeg besluttet at den skal skiftes ud med en Logitech, da den har mulighed for at kunne styrer min PS3 også, via et modul som kan omforme bluetooth signalet. Men en ting er sikkert, med en hjemmebiograf, og en bedre halvdel, så er en universal remote et uundværligt del af hjemmebiografen.
Jeg har også invisteret i en ekstern harddisk, som jeg har koblet til min PS3, den bruges hovedsagelig til at se alle mine gamle DVD´er igennem. Jeg har kæmpet på at få lavet alle mine gamle dvd´er, om til Xvid film, som så kan vises på PS3´en. Men når det er gjort, er det rigtig nemt lige at finde en film frem, i stedet for at rode igennem kufferter og stakker af film. Bruger den så småt også til at se HD materiale på, fandt nogle forskellige 1080p demoer på nettet. HOLD KÆFT, det se godt ud, er imponeret. så alt i alt har jeg været tilfreds med mine nye indkøb. 

|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 14-September-2008 kl. 08:07 |
UPDATE: min lille hjemmebio er ved at blive gevaldig opgraderet, planen var godt nok at vente til vi fik ny bolig næste år. Men kunne ikke vente længere. Så det bliver til et midertidlig setup i nuværende bolig.
Følgende er bestilt: Monitor Audio Radius r270 som front Monitor Audio Radius r225 som center Monitor Audio Radius r45 som bag Monitor Audio Radius r360 subwoofer (bliver evnt. opgraderet til r720) mediacenter - til film og musik Cambridge audio 540 v3 surround reciever. Van der hul - Højtaler kabler
Følgende udstyr er valgt efter megen lytning, og det blev denne løsning som et kompromi mellem waf og lyd. Var forelsket i lyden i B&W 683, og der syntes jeg monitor audio kom i nærheden af. så det blev dem, da de blev godkendt af fru direktør.
Der kommer billeder når alt er kommet hjem og blevet tilsluttet. Er sku som et lille barn til juleaften, kan slet ikke vente, og syntes tiden går for langsom. 
Redigeret af DonBirger - 14-September-2008 kl. 13:48
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 14-September-2008 kl. 13:30 |
Tillykke med opgraderingen... Det ser MEGET fornuftigt ud!  Kan godt forstå du ikke kan vente til det kommer, det er svært at vente. Glæder mig til at se nye billeder når det kommer op...  Venligst
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 14-September-2008 kl. 13:55 |
mange tak.  Og ja det er utroligt svært at vente. Men så kan jeg rode med mediacenter og få lagt kabler og diverse, indtil udstyret kommer hjem, så det bare lige til at slutte til og komme igang med at lytte. Sidder PT med et creative computer højtalersæt, men har slet ikke lyst til at se en film, eller hører musik. Og som inkarneret Metallica fan, så er det ikke sjovt at sidde med deres album i hånden, og ikke kan få det hørt. Så der er ekstra meget at glæde sig til...
|
 |
Blu-ben
Guld medlem
Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 21:44 |
Ser spændende ud 
Lige et par spørgsmål:
1 hvad har du valgt af mediecenter?