recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DonBirger´s  -  Film hjørne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDonBirger´s - Film hjørne

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Ser spændende ud

Lige et par spørgsmål:

1 hvad har du valgt af mediecenter?

2 hvor langt sidder du væk fra skærmen?

Mange tak, men skal lige sige, jeg har lavet store ændringer i mit setup, skal nok tage mig sammen og poste nye billeder og info i weekenden. Planen var at vente et års tid til vi fik hus, men kunne ikke vente mere, så har købt nyt udstyr. Såsom nye højtalere, seperat forstærkere, bygget medicenter, tilføjet en wii, plus eksterne harddiske, en logitech harmony one remote. Men for at svare på dine spørgsmål, så har jeg selv bygget et mediacenter, med det meget omtalte gigabyte bundkort med ati780 chippen, og valgt en amd 4850e cpu, og lidt blandet hardware derudover kører jeg med windows vista, og bruger programmet mediaportal som mediacenter, men poster mere info i weekenden. Vi sidder ca. 3.5-4 m. fra skærmen.

Redigeret af DonBirger - 06-November-2008 kl. 20:29
Til top
Louring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 13:35
Hejsa

Har du fået dine nye højttalere? Er du tilfreds med dem?
Kan sige at jeg selv har valgt den samme serie, da jeg syntes at de spiller rigtigt godt og har en rimelig høj WAF.
Jeg har dog valgt R225 som fronthøjttalere og center og så R90 som baghøjttalere. Valgte R720 som sub, da jeg frygtede at R360 ikke var helt kraftig nok.

/Louring
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2008 kl. 19:23
Hei jeg har haft dem et godt stykke tid nu, snart et par måneder. Og kan sige jeg er utrolige glad for dem, virkelig overrasket at de spiller så godt. Jeg havde før det samsung home cinema sæt, som faktisk hae føet meget ros mange steder, og det var da et af de bedre sæt af den slags. Men der er en verden til forskel, det kan jeg tydeligt høre nu, der er så mange flere detajler i lydbilledet, ting som jeg slet ikke hørte før. Til prisen og størrelsen så er de virkelig alle pengene værd. Har valgt at købe Van der hul kabler i hifiklubben som højtalerkabel.
Vil lige rose Tapeconnection for super god service, helt klart et sted der kan anbefales, og ved hvad de taler om.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 13:45

Så blev det tid til at få vist min opdatering af hjemmebio' en
Som nævnt tidligere regner vi med at flytte til næste, og planen var at vente med at skifte udstyr i hjemmebio' en, men udsigten med at vente et helt år kunne jeg ikke holde ud...  Så det er blevet til nyt udstyr, men ikke helt færdig med at skjule kabler og andre småting, som kan ses på billederne.

Der er købt følgende ind, Højtalere: Monitor Audio R270 Front - R225 Center - R45 Bag R360 - Subwoofer 100 Watt rms. Cambridge Aduio Azur 540 v.3 Reciever 6x80 Watt og 2x100 watt i stereo mode. Logitech Harmony One + Dinovo mine keyboard.Nintendo Wii. Til sidst har jeg bygget mediacenter.

Billedet af hvordan setup' et ser ud nu.

Billedet af den nye forstærker, og hjemmebygget Mediacenter, som begge skulle overholde visse mål for at kunne være i vores "elskede"tv møbel.

Katten som elsker at være i centrum, og som lige skulle sætte sit præg på det nye udstyr, samme aften som jeg hentede det hjem, risede hun lige subwoofer...

Ville prøve at tage et billed af skærmen med afspilning fra mediacenter, men det gamle digital kamere klarede det ikke så godt, ser noget bedre ud live...

Billeder af Mediacenter med mediaportal kørende:

Hoved Udstyr:
TV:         &nb sp;       Samsung 50" PQ97
Forstærker:    Cambridge Audio 540 V.3 5.1 Kanal
Højtalere:       Monitor Adudio Radius - R270- R225 - R45
Subwoofer:    Monitor Audio R360 100 RMS
Kabler:           Van Der Hul Højtaler Kabel

Andet Udstyr:
PS3 - Bluray & spil
Nintendo Wii: Spil
Mediacenter: Film & Musik
Logitech harmony One remote
Logitech Dinovo Mine - Keyboard/Mus til Mediacenter

Mediacenter PC:
Gigabyte GA-MA78GM-DS2HP
AMD 4850e cpu
2 GB Ram
slimline dvd brænder
500 GB intern HDD + 1500 GB extern HDD
Logitech Dinovo Mine + Harmony One
Vista + Mediaportal

Det var så lidt fra denne gang, vil sige jeg syntes pengene er utroligt godt givet ud, har virkelig fået et løft på lyd siden. Der har monitor og cambridge aduio virkelig imponeret mig. Alle de detaljer som jeg ikke har hørt før, hvordan lyden er kommet til at lyde.

Redigeret af DonBirger - 09-November-2008 kl. 13:47
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 14:06

Det da blevet flot tillykke med det nye setup..

Hmm er 2GB ikke lidt lidt til en Vista maskine ?

den der Dinovo Mini, hvordan er den ? har overvejet selv at anskaffe mig en når der engang står lidt penge på kontoen igen..

Mvh

Stephen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 14:10

Mange tak, ang. 2 Gb ram, syntes den kører fint nok, og spiller fint bluray, så umiddelbart er der ikke noget der endnu... :-)
DEt er et lille lækkert tastetur, men som desværre også har sine småfejl, der er lavet en tråd om det inde under mediacenter forummet. Flere døjer med selve mousepadden... Men læs den tråd før du køber et, hvis man kan leve med de småfejl, så er det sku et bette smart et til mediacenteret.

Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 14:13

okay, fedt, har du også blu-ray drev i.. jamen hvis der ingen problemer er, er der selvfølgelig ingen grund til at opgradere

okay jamen det vil jeg gøre så

forresten, måske du skulle ændre din "underskrift" ?

Redigeret af NoNameDesigndk - 09-November-2008 kl. 14:13
Mvh

Stephen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

okay, fedt, har du også blu-ray drev i.. jamen hvis der ingen problemer er, er der selvfølgelig ingen grund til at opgradere

okay jamen det vil jeg gøre så

forresten, måske du skulle ændre din "underskrift" ?

Ikke intern endnu, da det er alt for dyrt i slimline udgave.
Ja det var nok en ogd ide at få rettet signaturen til...

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu