recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DonBirger´s StueBio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DonBirger´s StueBio

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af DonBirger DonBirger skrev:

Takker...Tongue
Har kigget på kompakt højtaler, men tror vi enige om herhjemme,hvis det skal invisteres i nyt, så skal det være gulvhøjtalere... Hun er sku ikke som mange andre kvinder, jo større jo bedre, bare de er "pæne" :) Og har lyttet tiil Cm serien, havde faktisk kigget på den lille gulvmodel, da den er tilpas slank til at passe ind... :) Men hælder mere til Dali´s lyd af en eller anden grund... :) Men det kræver nok et par lytninger mere, skal også ha besøgt et par andre steder også... :)
Jeg hørte for noget tid siden på CM9 vs. Dali Ikon 6 i hifiklubben, og til trods for, at CM9'eren er meget dyrere kunne jeg bedre lide lyden i Dali.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 21:30
Virkelig nice møbel du har snedket dig der. Det ser sgu godt ud. Og ret fedt du har fået klemt et 59" ind på så lidt plads. Så mangler du bare en god forstærker i nogle større højttalere. Men det har du jo også allerede i overvejelserne :)
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 592
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonBirger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 22:16
Soundwave -> Ja der vi enige, havde brændt mig lidt varm på den lille gulvmodel i cm serien, men efter at have hørt den kontra et par forskellige dali serier, så er jeg også selv mest til dali´s lyd. Selvom de ligger i en noget anden prisklasse de B&W´er... Men igen det beviser bare at ingen ører er ens, og det ikke altid de dyreste man SELV syntes lyder bedst, Der er sikkert en del som ville syntes at B&W´s CM serie spiller klasser bedre end flere af DALI´s serier. Det beviser bare hvor vigtigt det er at lytte sig frem til det man skal invistere i. Og ikke stole blindt på diverse anmeldelser og andre folks meninger, det kan bruges som en god guide, men lytning er altid at fortrække. Syntes da helt klart B&W cm serie spiller super, men der er bare noget over DALI´s måde at præsentere musikken på som tiltaler mig. Smile

Nagash -> Takker og ja det må siges at være klemt ret godt ind :) Men det skulle altså bare være plads til, når man er en af dem der ikke kan få det stort nok. Så må der vælges højtaler efter hvad pladsen siger. Heldigvis findes der også velspillende højtalere derude, som ikke fylder alverden, og en god sub til at supplere evnt. manglende bas i et par små gulvhøjtalere så man godt på vej... :)
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Losty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 04:16
Totalt enig omkring lyden fra B&W kontra Dali. Har selv lige været på indkøb og i den process har jeg har en del højttalere i forskellige prisklasser da jeg var i tvivl om jeg skulle vælge et 5.0 system eller starte med 2 gode fronter. Dog fandt jeg også ud af at Dali lyden tiltræk mig mest, så valgte 2 stk Zensor 7. Har nok gået i 5 år og beundret CM serien, me efter at have hørt CM8 i stereo drømmer jeg absolut ikke mere om dem, men flotte er de :) Kunne rigtig godt li lyden fra Ikon serien, men merprisen ifh til zensor modellerne kunne ikke retfærdiggøres. Lyttede også til mentor 6, men de var langt fra lige så lækre i diskanten som Zensor 7'erne var, og desuden også en smule dyrere.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 09:02
Jeg kan jo se at I har en kat. Sådan en i killinge-mode har vi skam også fået. Og hun står og kigger beundrende på overkanten af mit nye 55VT50, som hun snildt kan nå via mine højtalere. Endnu har jeg dog kunne holde hende væk. 

Hva øøhh... hvordan holder du katten væk fra dit udstyr?Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
adamsen1986 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2012
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér adamsen1986 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 10:03
Katte skal bare lære at blive væk :D 

istarten lå en af mine katte og sov oven på min blu-ray afspiller :D men efter jeg talte lidt med katten om det, blev vi enige om det var en dårlig ide :D og nu gør den det ikke mere :) 

Redigeret af adamsen1986 - 15-Juli-2012 kl. 10:04
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af adamsen1986 adamsen1986 skrev:

istarten lå en af mine katte og sov oven på min blu-ray afspiller :D men efter jeg talte lidt med katten om det, blev vi enige om det var en dårlig ide :D og nu gør den det ikke mere :) 

Ville være fedt, hvis du gad dele hvilke ord du, med succes brugte, for vores problem er 2 stk. main coon, der konsekvens skal ligge/sidde og slikke poter på tv bordet foran fladskærmen - når der sker det mest spændende i filmen. Og mine "politiske ukorrekte" ordvalg samt armfagter, giver nada resultat, når man samtidig prøver at se forbi de firbenede....
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
adamsen1986 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2012
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér adamsen1986 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Oprindeligt skrevet af adamsen1986 adamsen1986 skrev:

Ville være fedt, hvis du gad dele hvilke ord du, med succes brugte, for vores problem er 2 stk. main coon, der konsekvens skal ligge/sidde og slikke poter på tv bordet foran fladskærmen - når der sker det mest spændende i filmen. Og mine "politiske ukorrekte" ordvalg samt armfagter, giver nada resultat, når man samtidig prøver at se forbi de firbenede....

nu når jeg ved fruen ikke kigger herinde så kan jeg godt :)

jeg har givet katten en bitte dap på næsen når den gør noget den ikke må..

efter 5-6 dap på næsen så stopper den med at ligge og sove på afspilleren.. har også været en stor succes med at få katten til at stoppe med at bide i kabler osv. 

og når jeg siger "dap" så mener jeg self ikke en knytnæve lige i fjæset, men en bestemt dap så den lige bliver misfornøjet og ikke gider mere :) 

Nu skal det siges katte er MEGET forskellige.. så er ikke sikkert det virker for jer.. men for mig har det virket..

og jeg har nu mit hifi i fred for katte(2 stk)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonBirger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 16:34
Losty -> nemlig, planen var også at købe 2 stk zensor 7 som front, men problemet er bare den i hjørnet kun lige kan klemmes derind. Og så gik jeg i tankerne om at investere i zensor 5 istedet, men bare bange for jeg vil fortryde at købe den lille gulvmodel... Så kan ikke finde ud af hvad jeg gør endnu... :(

Og til kattefolkene, så har vi faktisk 2 maine coone katte. Men det har faktisk aldrig været det store problem med at lade mit udstyr i fred. få gange i starten, kunne der godt ligge en kat på tvbordet. Men så snart en af dem lagde sig, blev den jaget væk. Og utroligt nok har de forstået det forbudt område. Så det enten sofa/sofabordet eller hjørnebordet der bliver brugt...

så vi har nok været heldige lige på det punkt, har altid været over dem så snart de kom ind på det "forbudte" område, og lader til at ha virket. Har også været bekymret for mit møbels stoflåger, men intet er kradser i endnu... :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonBirger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 16:38
Lige et andet trick jeg har i ærmet, at hvis de laver ulykker af en den eller anden art. Så løfter jeg bare sofa/pynte pude og truer med at kaste den efter dem. Tro mig så ved de godt de laver ulykker og stopper straks... :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu