recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dongle fra Kina
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dongle fra Kina

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SirTofting Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SirTofting Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dongle fra Kina
    Sendt: 08-Maj-2013 kl. 20:36
Jeg har lige købt mig et dejligt Panasonic UT50, men jeg vil gerne have den sat op med en trådløs wi-fi forbindelse, og så skal jeg jo bruge en wifi-dongle. 

Herhjemme koster sådan en filejs den nette sum af 600 kr., hvilket jeg synes er mange penge. Her taler vi om en Panasonic TY-WL20. På ebay kan den købes for 350 kr.

Nogen der har erfaring med at købe en dongle fra Kina, og er der noget jeg skal være opmærksom på?

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 20:59
Jeg havde nok købt i DE i stedet hvis det endelig var.
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3232656_-ty-wl20-panasonic.html
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 08:21
Du risikerer at komme til at betale told, moms og især det grimme toldbehandlingsgebyr (160 kr), når varen koster over 80 kr.  

(vær opmærksom på, at hvis du køber via Amazon.de/Amazon.co.uk kan du også risikere, at varen kommer fra Kina eller lignende med samme ekstraudgifter til følge.)

Et alternativ kan være sådan en her (hvis der er en Ethernet-port på dit TV):

Der er også andre modeller, denne her koster ca 300 kr. i DK 

Til top
SirTofting Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SirTofting Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 13:45
Tak for info begge to Smile

Jeg tror jeg prøver mig med den adapter fra Netgear..
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

(vær opmærksom på, at hvis du køber via Amazon.de/Amazon.co.uk kan du også risikere, at varen kommer fra Kina eller lignende med samme ekstraudgifter til følge.)

Dog ikke hvis man læser (og undersøger) hvem sælgeren er først - med andre ord, køber du af Amazon og ikke en tilknyttet sælger så kommer den IKKE fra Kina.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu