recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Downgrade Apple TV3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Downgrade Apple TV3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Claus L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Downgrade Apple TV3
    Sendt: 20-November-2012 kl. 21:20
Hejsa,
 
Har et kablet setup i min ATV3 og det fungerede fint. Blev så mødt af gentagne opfordringer af Apple til at opdatere til seneste version (ver. 5.1) .... bum det gjorde jeg og nu virkede POD cast fra DR og et par andre ting ikke længere Ouch !

Hev kablet ud, kørte wireless så virkede alt igen ????
Kan læse at folk rundt på nettet oplever at ting pludselig ikke fungerer med kablet netværk.
 
FLOT APPLE !!!
 
Well ... jeg har downgradet min ATV til version 5.0.2 og mit kablede netværk virker fint igen !!!

Opskrift til downgrade ved hjælp af en PC der kører windows 7:
 
 
2) Gem filen og omdøb fil-endelsen fra *.zip til *.ipsw
 
3) Forbind ATV3 til PC'en via USB kabel
 
4) Når ATV3 driverne er fundet og er klar tilsluttes ATV3 til lysnettet
 
5) Start Itunes
 
6) Når ATV3 er fundet i Itunes kan man nu gendanne
 
7) Tryk samtidig <shift> <alt> knapperne ned og tryk på gendan knappen i Itunes
 
8) Nu kan du søge efter den *.ipsw fil du downloadede tidligere
 
9) Gendan vha. filen
 
..... done....
 
Tilslut ATV3 til dit fjernsyn igen og installér påny. Du kører nu ver. 5.02. og kablet Ethernet virker igen
 
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 15:43
sku da egentlig en go info der Claus. Da jeg står og overvejer at købe sådan en, men hvad er hagen ved at downgrade så??
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 16:29
Det skal måske lige tilføjes at metoden kun virker i dette tilfælde fordi Apple ved der er problemer med den nyest iOS version til atv. Normalt lukker Apple denne mulighed så man er nødti til at jailbreake istedet   

Forskelen på versionerne kan du se på deres hjemmeside. Umiddebart mener jeg en af tingene var muligheden for at bruge flere iTunes konti.
Til top
Claus L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 21:50
Som Stenholt skriver, så er det en midlertidig løsning!
 
Når Apple får styr på Ethernet via kabel så er denne guide ubrugelig! ( og unødvendig)
Den eneste fordel der er ved at downgrade, er at dit kabel virker 100% igen. Hvis du alligevel kun anvender wireless er der ingen grund til ikke at anvende seneste version. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 22:17
Min Atv virker kablet med nyeste software. Er det routeren der giver problemer?

Venlig hilsen
KB
Til top
Claus L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 09:10
Hej Brixen,

Jeg ved ikke præcis hvad som gjorde udslaget, men en ting er sikkert at 5.02 versionen af firmwaren virkede 100%. Efter updaten som Apple anbefalede, virkede f.eks. podcasts fra DR ikke, podcasts fra BBC virkede stadig fint ?. Kunne pludselig heller ikke streame via Airplay til mit APPLETV ???..... det virkede jo før updaten! Derfor downgradede jeg og alt er som før = alt virker !
 
 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 10:51
Mystisk. Min ATV3 har ver. 5.1 (5201) build 6.0 (10A406e) og virker.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu