recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Downlad til harddisk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Downlad til harddisk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Downlad til harddisk?
    Sendt: 02-April-2016 kl. 13:35
Hej. Jeg ved ikke om dette er det rette forum at spørge i?
Men vi skal på ferie hvor vi skal flyve en del timer og ungerne skal gerne kunne se film.
Jeg har derfor købt sådan en wireless seagate HD (Wireless plus).

Men jeg ved sku ikke lige hvordan jeg får film over på den?
Kan jeg downloade fra streaming tjeneste? Viaplay har nogle film man kan downloade men kan man til harddisk??
Hvordan får jeg rippet deres DVD'er? Kan I anbefale et program
Hvor kan jeg downloade (gerne købe) film fra nettet eller lign?

Takker !!!
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 13:59

Hej.

Med Jeppos gratis downloader kan du downloade fra DR, Bonanza og TV3 Play:

http://jeppo.dk/downloads/

Hilsen Carsten.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 17:59
nu skriver du ikke hvad de skal fremvises på. Men der er forskellige ting.
1. DVD kan komme over via makemkv. hvis du ikke er bekymret for kvaliteten, kan du køre dem gennem handbrake yderligere (det ville jeg nok gøre, mpeg2 dekodning er faktisk ikke voldsomt godt understøttet mere, og med handbrake kan du konvertere dem til h264/x264 som de mobile enheder langt bedre understøtter)
2. det ER en helt alm harddisk. så du tager din stifinder og åbner og kopierer frem og tilbage. (præcis som du ville med en hvilken som helst anden disk)
3. hvis det er nogle gamle enheder som ikke understøtter FullHD så er konvertering til mindre opløsning nødvendig (ipad2 fx)
Det er generelt ikke tilladt at downloade fra streaming tjenester der ikke selv tilbyder downloads - det er noget rettighedshaverne alene bestemmer og ikke dig desværre.
Public domain er en lille gråzone. (DR) det er stadig alene DR der bestemmer hvad vi må downloade selvom de har en forpligtelse til at levere information til os.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Men vi skal på ferie hvor vi skal flyve en del timer og ungerne skal gerne kunne se film.
Jeg har derfor købt sådan en wireless seagate HD (Wireless plus).
Flysikkerhed siger du skal sætte mobil/iPad og lignende i "Flight Mode" - og det betyder at enhed slukker for senderudstyr - dvs. WiFi 
Så nok ikke den bedste løsning. Confused

Film skal ligge direkte på enhed der skal afspille. Wink
Edit: Eller en USB stick/harddisk 

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 02-April-2016 kl. 19:13
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 23:21
Citér Flysikkerhed siger du skal sætte mobil/iPad og lignende i "Flight Mode" - og det betyder at enhed slukker for senderudstyr - dvs. WiFi 
Så nok ikke den bedste løsning. Confused

Film skal ligge direkte på enhed der skal afspille. Wink
Edit: Eller en USB stick/harddisk 

Mvh. JørgenT

Det er jo kun under start og landing. SAS har desuden tilladt tilbage i 2014 at man slet ikke behøver at sætte det i "Flight mode". Det skulle ikke være nødvendigt mere ifølge EASA.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 12:37
alternativt nogle af de her fancy usb-nøgler der kan kobles direkte i tablets/foner.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Det er jo kun under start og landing. SAS har desuden tilladt tilbage i 2014 at man slet ikke behøver at sætte det i "Flight mode". Det skulle ikke være nødvendigt mere ifølge EASA.
Det er så ikke det der står på SAS hjemmeside  Smile

Mvh. JørgenT
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 13:43
Er det ikke lettere at flytte filmen direkte over på telefon/tablet. Jeg har selv optaget lidt børne-tv fra ramasjang / Disney Channel som er flyttet over på telefonen. Det skulle gerne dække flyveturen.
Så kan man bruge din wifi disk når man er landet.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Det er så ikke det der står på SAS hjemmeside  Smile

Mvh. JørgenT

SAS er vist lettere forvirret :)
http://www.check-in.dk/-sas-ikke-noedvendigt-med-flight-mode#.VwEscUca44d
https://www.information.dk/telegram/2014/10/sas-lemper-mobil-regler

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 18:01

Wi-Fi kan være aktiv når Telefonen er i Flightmode. Aktiver Flightmode, og derefter Wi-Fi, så kører det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 18:02

SAS er vist lettere forvirret :)
http://www.check-in.dk/-sas-ikke-noedvendigt-med-flight-mode#.VwEscUca44d
https://www.information.dk/telegram/2014/10/sas-lemper-mobil-regler
Kunne godt se sådan ud, Confused LOL
det er efterhånden nogle år siden jeg sidst har været med SAS.

Hvordan med andre (charter) flyselskaber?

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 21:01
De sidste 2 gange jeg har været ude at flyve hvor det ikke var SAS, der blev advaret om det ved start og landing. Det var ok under flyning. EASA har meldt ud at det ikke er nødvendigt og så er det op til de enkelte flyselskaber.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu