recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Downloade fra det nye DRTV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Downloade fra det nye DRTV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AlexanderM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexanderM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Downloade fra det nye DRTV?
    Sendt: 17-November-2019 kl. 00:58
DRTV har desværre redesignet hele deres TV website, og ændret fuldkommen i teknikken bag.

Mit hjemmelavede program, a la Jeppo's gamle DR downloader, virker ikke, og youtube-dl er også i stykker. Som en ekstra svinestreg har de også fjernet muligheden for at sortere efter "seneste", så det er én stor uoverskuelig pærevælling. Tak for lort.

Er der nogen der har tips til at downloade? Måske vil nogen tage teten op og ændre youtube-dl. Jeg tænkte om der er andre apps der kan downloade fra ethver website der bruger DRTV's teknologi? Er det "hbbTV" de taler om brugt på websitet, eller er det kun når man ser det på et TV?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 01:46
Svinestreg? Det er ikke meningen at du skal kunne downloade deres indhold!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexanderM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 02:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det har ikke noget med sagen at gøre. Ligemeget om man downloader eller blot bruger websiden efter "hensigten" (altså ser videoer i browseren) er det stadig skod at man ikke kan se hvad der er nyt siden en given dato. Måske har jeg overset funktionaliteten, men jeg kunne ikke finde en mulighed for at sortere efter "upload" dato.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 1095
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 05:46
Oprindeligt skrevet af AlexanderM AlexanderM skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det har ikke noget med sagen at gøre. Ligemeget om man downloader eller blot bruger websiden efter "hensigten" (altså ser videoer i browseren) er det stadig skod at man ikke kan se hvad der er nyt siden en given dato. Måske har jeg overset funktionaliteten, men jeg kunne ikke finde en mulighed for at sortere efter "upload" dato.

Måske DR ikke kan se nogen der har behov for den funktion
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 08:24
Enig i, at den nye brugerflade er et stort tilbageskridt. Meetv.dk er nu min tv-guide, men savner den tekstbaserede oversigt over alle programmer.
TV4Ever er ved at blive tilpasset, v. 1.4.3.5 virker fint her.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 19:10
TV4Ever download virker fint.    

Selvfølgelig er der INTET (u)lovligt) i, at downloade/optage til senere personligt brug. Det har været juridisk lovligt i over 40 år...!!! Forudsat, at der er betalt licens af de lovlige kilder.

Redigeret af Gromit - 17-November-2019 kl. 19:17
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 19:59
Videodownload Helper i Firefox klarer det også fint.

Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 08:34
TV4Ever har i forbindelse med lancering af version 1.4.3.6 oplyst, at den gamle programguide stadig findes:
https://www.dr.dk/tjenester/program-guide/
Et forgæves forsøg på at finde den via DR's søgefunktion bekræftede, at denne ikke er forbedret. Men dejligt at have guiden tilbage.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexanderM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 09:19
Tak for svarene. TV4Ever virker, omend jeg synes det er meget tungt at danse med. Jeg savner bare at kunne kyle en URL på et program ind og klikke på én knap.

Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

TV4Ever har i forbindelse med lancering af version 1.4.3.6 oplyst, at den gamle programguide stadig findes:https://www.dr.dk/tjenester/program-guide/
Et forgæves forsøg på at finde den via DR's søgefunktion bekræftede, at denne ikke er forbedret. Men dejligt at have guiden tilbage.

Tak, det er da lidt en hjælp.

Jeg skrev til DR og fik følgende svar vedr. sortering på nyeste programmer, som man kunne før:

Citér Tak for din henvendelse.

Vi er altid glade for at høre brugernes mening, denne mulighed er  desværre ikke mulig på nuværende tidspunkt, men vi sender dine kommentarer/kritikpunkter videre til vores udviklere, så de kan bruge det i deres evaluering af den nye app.

Med andre ord: Glem det. Jeg er også skide ligeglad med deres "app", jeg bruger websiden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu