recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR 1 Problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR 1 Problemer

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 20:47
Vi har disse præcise problemer med DR1 på Stofa i Århus (V) siden starten af december, på det analoge(!) signal vel at mærke. Kontaktede tirsdag den 3.1. Stofas kundeservice i Århus og forklarede problemstillingen. Pokker om ikke manden sagde, at det nok var vore kabler, der var årsagen til problemet... Det var åbenbart gået helt forbi ham, at vi har "digitale" problemer på et analogt signal.

Jeg har så sidenhen fået kontaktet en tekniker hos Stofa og også forklaret problemet til ham, og han svarede, at de ikke var bekendt problemer af den art, men han ville da prøve at holde øje med det. Hidtil er der ikke sket noget.

Typisk opstår problemet gennemsnitligt 2-3 gange i løbet af timen, men det kan sagtens være hyppigere. Da DR1 viste "Land of the Lost" mellem jul og nytår var filmen nærmest ikke til at holde ud at se (og det havde intet med Will Ferrell at gøre... Wink).
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
KimOlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-December-2009
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimOlsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 14:34
Tror nu ikke det er samme problem. Dette er via DVB-T og startede den 11 med det nye signal.

I går var der ingen fejl gennem hele x-factor og sekundet efter at 21 tv-avisen startede var der problemer ca hvert 3 sekund.

Efter hvad jeg har fundet ud af så er dette kun et problem på nogle programmer på DR1 i WMC.

Samme box med en anden viewer virker fint.

Måske kan det også have noget med 64 bit at gøre(det bruger jeg).

Er der andre der kan bekræfte at det primært er tv-avisen det er galt med, og evt om i bruger 32/64 bit.

Takker

Redigeret af KimOlsen - 14-Januar-2012 kl. 14:35
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 11:26
Jeg har samme problemer med tv-avisen. I år var den ok, de foregående dage var den helt umulig at se.
Jeg troede først at det var min optagelse der var galt med fordi jeg havde optaget tv-avisen og når jeg slog over på live tv på DR1 så kørte den upåklageligt.

Jeg har W7 32 bit så det har ikke noget med den at gøre.

Til top
skarum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2012
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Jeg har samme problemer med tv-avisen. I år var den ok, de foregående dage var den helt umulig at se.
Jeg troede først at det var min optagelse der var galt med fordi jeg havde optaget tv-avisen og når jeg slog over på live tv på DR1 så kørte den upåklageligt.

Præcis mit problem. Også primært TV-avisen.

Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Jeg har W7 32 bit så det har ikke noget med den at gøre.

Det var da altid noget, så behøver jeg ikke at prøve det..

Nu mangler vi bare nogen der har løst problemet Smile

/michael
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 09:35
Lige en tilføjelse: I går hakkede den igen helt vildt.

Jeg ved ikke om det skyldes dårlig antenneforhold eller om det er dvb-t modtageren det er galt med.
Jeg har prøvet at være ved at se om det kan være problemer med afspilning af optagelsen. Men det er 100% samme sted den hakker hver gang jeg afspiller en sekvens.

ER der andre med dvb-t som kan se tv-avisen uden at den hakker?

Vi har så valgt at se tv-avisen via dr.dk/nu men det giver så et meget dårligere billede og lyd (men uden hakken).
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 11:54
Mine svigerforældre har fået det samme problem, Dr1 med livebroadcast f.eks. tv avisen, hakker og pixelere. HW : 3 forskellige pc'er, 2 win7 x32, 1 win7 x64, med forskellige dvb-t tunere, hvr2200, wintv pci (dvb-t), og et 40,- kr usb afatech tuner, ALLE gør det. Alt var 100% i orden D. 10/1.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
KSauer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2008
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KSauer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 19:48
Kan tilslutte mig gruppen med problemer på DR1 TV-Avisen. Bruger WMC på win7 x64. Får signal fra en lokal antenneforening via DVB-C (er ikke helt klar over hvor de får signalet fra). Anvender Anysee E30 tuner og HDHomerun. Problemet startede inden for den seneste uge.
KSauer
Til top
sfleron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Marts-2009
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sfleron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 21:42
Hejsa

Jeg har windows 7 ultimate med 2 hauppage 1300 tunere.

Jeg oplever at DR1 hakker (modtages på DVB-T) når der sendes nyheder... Vi har lige set 1 time med krybdyr fra BBC sendt på DR uden at det hakkede en eneste gang. Men så kommer der nyheder og så hakker det dæleme næsten hvert 3 sekund...

Alt er opdateret, og det er rigtigt mystisk at det kun er under nyheder at det hakker og hoster... under alle andre udsendelser er det ok...
Det er også ok på DR HD!, DR K, DR 2, DR update...

Hvad er det der sker? er det noget vi kan gøre noget ved eller er det noget vi skal klage over?

MVH Søren
Til top
Klitgaard10 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2011
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klitgaard10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 23:41
jeg har nøjagtig samme problem som søren beskriver, har kabel tv fra glentevejens antenelaug, hdhomerun tuner i wmc. Det er mystisk.
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 13:43
Hej! 
Melder mig lige på tråden. 
Jeg oplever også at især tv-avisen er helt umulig. 
Mit setup er 
Core i3, 4 gig ram, win7 32. 
HDHOMERUN(DVB-T). 

Har inden jul oplevet enkelte perioder med pixelering på DRHD, men aldrig før på hverken DR1,TV2, eller for den sags skyld på Ramasjang (som jo altid har været mpeg4). 

Håber der kommer en løsning! 

Til top
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2006
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 15:08
Jeg har samme oplevelse med at DR1 live programmer hacker i det - typisk TV avisen, aftenshowet.
Mit setup er Core i5, 2 x HD Homerun dual tuner, gigabit lan, dvb-t.

Jeg har gen-skannet mine kanaler i Windows 7 Media Center, men jeg ved endnu ikke helt om det har hjulpet. DR1 og DR2 har 100% quality i Media Center. De øvrige DR kanaler har 95% quality i media center.

Hvis man ikke viste bedre skulle man tro at DR1 bruger en encoding til Live og en anden encoding til "båndet" materiale.
- Chr
Til top
borema Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér borema Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 17:46
Samme problem her.

Observerede det første gang igår, men det er helt sikkert kommet i forbindelse med skiftet d. 11. januar. TV-Avisen , sporten etc. helt umuligt. Den efterfølgende film var der ingen problemer med.

System: Windows Media Center, Win 7 64 bit, Hauppauge HVR4400 tuner, Core i3, 4GB ram, modtager DVB-T signalet fra tagantenne.

Ingen problemer ved andre software pakker , fx. WinTV v7, TransEdit (DVB-viewer). Ingen problemer ved andre tv kanaler.

Måske har problemet noget at gøre med at DR1 sender i næsten HD, altså ikke opfylder standarden for HD, men alligevel opfattes som HD of WMC. Bare en tanke.

Der har i øvrigt været lignede problemer tidligere med DR HD,  BBC HD og ITV HD. Dengang handlede det vist om at kombinationen ATI/AMD grafikkort og media center ikke spillede så godt sammen. Det fik AMD vistnok fikset. Jeg kan ikke præcis huske det, men var det ikke noget med håndtering of mistede frames. Men det kan jo ikke være tilfældet her, idet ihvertfald jeg kører med intels integrerede grafik.

Bo.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu