recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR.DK/TV2 Play/Netflix... samme afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR.DK/TV2 Play/Netflix... samme afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pox_101 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juni-2008
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pox_101 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR.DK/TV2 Play/Netflix... samme afspiller
    Sendt: 26-Januar-2015 kl. 08:03
Hej.

Jeg har efterhånden prøvet en del, Atv 1&2, BoxeeBox, nogle dimser jeg har glemt, og kører nu (igen) medie center på Mac Mini.

Jeg har intet antenne signal, men har valgt at satse på alt via nettet.

Når jeg selv nørder rundt er det fint nok - frem med mus/tastatur eller rowmote eller andet ala dette... Så får jeg det frem jeg vil, men når kone/barn/bedstemor til tider er i huset og skal betjene det, ja så er det noget bøvl.

Jeg har hørt noget om scrips til XBMC som jeg vil se om jeg kan få til at fungere - således at man kan vælge TV2 play's live kanaler direkte fra XBMC, men ved ikke om det kan fungere.

Men findes der en betjeningsvenlig dims der kan kontrollere dr.dk, tv2 play og netflix via en medfølgende remote... smartphones er smarte nok, men jeg savner virkelig at kunne klare det hele via en almindelig remote, og at kunne forlade hjemmet uden der udbryder en mindre krig over ikke at kunne se lige det man vil se...

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 08:13
Måske var ideen at købe et nyt tv, der har det hele indbygget.
Til top
pox_101 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juni-2008
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pox_101 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Måske var ideen at købe et nyt tv, der har det hele indbygget.

Tjo, men ville nu fortrække en afspiller til formålet... Hvilket jeg også satser på ville være billigere end et nyt tv.. 
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 08:58
Tror ikke det findes, eneste godkendte afspiller til tv2 play er chromecast. Som kræver telefon eller tablet.

Alternativt er der enheder som goalltv, men mine erfaringer er at de bestemt ikek kører problemfrit, eller er til at finde ud af for svigermor.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 10:21
Windows 8.1 har apps til dem du efterspørger.

Hvis du så har en gammel smartphone eller tablet til at ligge, så unified Remote til at styre det med.

Den virker til både android, iOS og Windows Phone.

Den har mus og tastatur indbygget, mulighed for at konfigurere din egen Remote og mere end 40 præ defineret Remotes indbygget.

http://www.unifiedremote.com

Ellers er der mulighed for en Logitech Remote af en art og mappe det hele i eventghost.

Redigeret af JordanDK - 26-Januar-2015 kl. 10:23
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu