recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR HD - og Walkie Talkie :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR HD - og Walkie Talkie :)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR HD - og Walkie Talkie :)
    Sendt: 26-December-2011 kl. 19:18
Så fik jeg set det med!

Yngste har fået et sæt "top-com" Walkie Talkies i julegave - bom!! De duer bare ikke sammen med DR HD, fra Yousee - når der tales forsvinder signalet på TV'et .... Andre kanaler er umiddelbart OK.

Vildt Big smile
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 21:27

Det er ikke smart, det må de ikke. Er de godkendte til brug her i landet.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 22:35
Du må da har en dårlig kabel instalation i huset, eller er walkierne noget ulovlige.   Det var da kun i 80'erne vi blæste tv signalet ned med vores walkie talkies ;-)
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Så fik jeg set det med!

Yngste har fået et sæt "top-com" Walkie Talkies i julegave - bom!! De duer bare ikke sammen med DR HD, fra Yousee - når der tales forsvinder signalet på TV'et .... Andre kanaler er umiddelbart OK.

Vildt Big smile

youSee sender  (i det mindste i Hovedstaden) den mux (QAM) som indeholder DR-HD på kanal S38 - 438 - 446 MHz. 
I båndet  440-450 MHz er der frekvenser til forskellige laveffekt systemer, herunder WR på 446-446.1. med max 500 mW.  

Det sidste er lige udenfor  de frekvenser, som DR-HD sendes med, men er der dårlig skærm på den lokale coax installation, kan forstyrrelser ikke udelukkes.

Da disse frekvenser er  lovlige i luften, er det op til kabel-tv brugerene at anvende tilstrækkeligt skærmede kabler eller undlade at anvende WT så tæt på kabler og fjernsyn.

Hvad de omtalte legetøjs WT anvender kan man naturligvis ikke sige sikkert uden nærmere undersøgelse - de sender  sikkert også med mindre end 500 mW.  Men hvis afstanden er lille fra WT senderen  til  tv-kabler mv. kan støjen godt blive betydelig, selv om der kun sendes med lille effekt.

Lars   Smile

Det kunne være denne tilladelse der gælder for de nævnte enheder:
http://www.itst.dk/frekvenser-og-udstyr/udstyr-og-apparater/diverse-filer/radiogrenseflader/022-INTERFACE-LMR.pdf 
men der er andre frekvenser i området, der nok også kan anvendes  uden tilladelse (fx frekvenser til fjernstyring).
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133474    (søg efter 5.274 )

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 07:42
Jo, de er godkendte....

Lars, du har ret - havde ikke lige set det, da jeg normalt ikke har forstyrrelser/forringelser i HD signalerne. Jeg har et splitter bag på tv'et (så jeg kan sende signal ind i et andet rum), da jeg fjernede den og dermed kun havde koblingen tv-udtag -> tv, er der ingen problemer med brug af WT i stuen Big smile
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 10:30

Lars, du har ret -

"Et godt gæt er ofte bedre end kongen i trumf"  
Wink

- havde ikke lige set det, da jeg normalt ikke har forstyrrelser/forringelser i HD signalerne. Jeg har et (splitter bag på tv'et...  da jeg fjernede den og dermed kun havde koblingen tv-udtag -> tv, er der ingen problemer med brug af WT i stuen Big smile

Kan du ikke RÅBE  det ud til alle, der har flikket en kabelløsning sammen - der virkede - men som klart ikke er RF-tæt.

Man skal overholde standarderne og kravene, fordi de i almindelighed er fornuftige og er udarbejdet for at give vore løsninger en sikkerhed og en robusthed. 

Lars    Smile

Redigeret af reslfj - 27-December-2011 kl. 10:30
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Du må da har en dårlig kabel instalation i huset, eller er walkierne noget ulovlige.   Det var da kun i 80'erne vi blæste tv signalet ned med vores walkie talkies ;-)
Walkierne er vel lovlige, derimod er det tv signalerne i kabel som kun har en slags anden rangs "tilladelse", eller hvad det nu hedder i IT tildelings sproget  Wink Så meget som parter taler for digitale signaler kunne udbyderen ikke sflytte samme MUX et andet sted hen?
Altså finde en anden og måske bedre løsning!

Redigeret af skyking - 27-December-2011 kl. 11:46
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu