recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR HD stadig ikke live ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR HD stadig ikke live ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Det er selvfølgelig klart han ikke har det bedste udstyr, men jeg kan også godt forstå ham, man påstod også i sin tid at superaudiocd var overlegn alm cd men blev det til noget, nej det er forsat et neice produkt. Producenter af fladskærme siger også forskellen på sd og hd er ligeså stor som da vi gik fra sort/hvid til farver: Jeg syndes at da vi fik farver på tvet var et stører spring fremaf end det DRHD viser i vore dage. Jeg har signal fra Waoo et såkaldt fiberbredbånd og jeg har en Pioneer plasma som er i opløsning 768*1024 og må sige at det kunne være bedre.Wink

1. SACD er almindelig CD overlegen - det er der ingen tvivl om.

2. Langt de fleste "tv over bredbånd" komprimerer udsendelserne hårdere end det du kan få via antenne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 08:10
DR kan af en eller anden grund ikke sende live HD, men programmer som x-factor bliver optaget i HD. Jeg mener at huske at det er manglende tekniske udstyr, da det nuværende (det påstår det i hvert fald) ikke kan håndtere live HD.Question Det lyder bare mærkeligt. Wacko
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 08:28
DR har simpelthen ikke udstyret til at sende live HD - det var f.eks. situationen omkring Eurovision Song Contest 2010, som skulle være samsendt på både DR1 og DR-HD. Læs mere her: http://www.esconnet.dk/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=249:ingen-grand-prix-pa-dr-hd&catid=1:latest-news&Itemid=78

Jeg mener faktisk, at DRs undskyldning omkring ovenstående var manglende udstyr til at lave "on-screen grafikken" i HD. Selve udsendelsen kunne de vidst godt sende i HD, men de kunne ikke indsætte grafikken til f.eks. telefonnumre o.lign.

Når det er sagt SÅ DET DET FOR DÅRLIGT DR! GIV OS NU NOGLE FLERE DANSKE UDSENDELSER I HD!
(og hvad med DR-HD på nettet???) Angry

Redigeret af evilguy - 23-December-2010 kl. 08:29
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Jeg mener faktisk, at DRs undskyldning omkring ovenstående var manglende udstyr til at lave "on-screen grafikken" i HD. Selve udsendelsen kunne de vidst godt sende i HD, men de kunne ikke indsætte grafikken til f.eks. telefonnumre o.lign.

Kan godt huske det, det var fandeme komisk!
Jeg var lige ved at ringe og spørge, om de ville låne min gamle Amiga til det.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Kan godt huske det, det var fandeme komisk!
Jeg var lige ved at ringe og spørge, om de ville låne min gamle Amiga til det.

Ja, en Amiga 500 med en Hama Genlock 290 (kom på markedet i 1991) kunne garanteret gøre det... Sådan en Hama Genlock fætter ønskede jeg mig faktisk til min 13 års fødselsdag :-)

Ja, det er under al kritik at DR stadigvæk kun bruger DR HD til amerikanske film/serier samt én enkelt eller to danske dramaproduktioner samt So ein Ding. Det er til at tude over - DR HD burde nedlægges og så kunne DRs andre SD kanaler så mere båndbredde på DVB-T nettet.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 12:40
Der gik jo også lige en uge af VM før de fik grafik på de kampe de sendte i HD. Så de må vel have fundet en eller anden måde at gøre det på :)

Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Der gik jo også lige en uge af VM før de fik grafik på de kampe de sendte i HD. Så de må vel have fundet en eller anden måde at gøre det på :)

Selvom den grafik ikke var noget at prale af. Angry Den var da utrolig grim
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 21:46

DR har simpelthen ikke udstyret til at sende live HD - det var f.eks. situationen omkring Eurovision Song Contest 2010, som skulle være samsendt på både DR1 og DR-HD. Læs mere her: http://www.esconnet.dk/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=249:ingen-grand-prix-pa-dr-hd&catid=1:latest-news&Itemid=78

Når det er sagt SÅ DET DET FOR DÅRLIGT DR! GIV OS NU NOGLE FLERE DANSKE UDSENDELSER I HD!
(og hvad med DR-HD på nettet???) Angry

Det er jo ikke kun "on-screen grafikken" som mangler. DR kan ikke lave udsendelsenerne fra koncertsalen i HD, da udstyret blev sparet væk. Når vi nu ser Kim Larsen er det optaget via en OB-vogn i kælderen Angry Hvorfor dælen sparer de på sådan noget.?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu