|
DR HD surround! Hvordan? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er ikke korrekt. Jeg optager via dvb-t og med dvbviewer og kan vælge hvilket lydspor (stereo/surround) jeg vil. Du kan sætte dvbviewer op til at optage alle lydspor under optage indstillinger. Min fantec 2750 konverterer lyden så min Onkyo 607 afspiller surround/5.1 lyd. |
||
Mvh Hansemand
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Det er korrekt. I DVBViewer vises de to lydspor som AAC Audio Stereo og AAC Audio 5.1, men der mangler "noget" der kan konvertere til DTS eller DD 5, som recieveren forstår
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
|
#Cyberguyen
Har du fået codecs-en fra Core-avc til at virke til He-acc lyd???
Har prøvet at installere den, men codecet fremkommer ikke som et valgmulighed i dvbviewer.
Har også prøvet at registrere den... Redigeret af avh - 10-Juni-2011 kl. 19:09 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
|
jeg mener at vlc kan afspille korrekt. Jeg er ikke sikker men jeg tror mit Nvidia gt 220 konverterer lyden til multi pcm igennem hdmi. Det er noget med hd audiodriver skal være installeret. Jeg har prøvet for længe siden og mener at huske det virkede. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl og nej jeg gider ikke at prøve igen da jeg ikke har et hdmi kabel der er langt nok i øjeblikket.
|
||
Mvh Hansemand
|
||
![]() |
||
|
Prøv med divx aac decoder eller |
||
Mvh Hansemand
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
|
tak for det ![]() det havde jeg helt overset nemlig et kryds i alle lydkanaler bruger en ac ryan som afspiller og den virker med HE-ACC men hvordan med htpc, ved jeg ikke |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Nu skal vi passe på at det ikke kun bliver DVB-viewer og setopbox løsninger. Jeg efterspørger en løsning der fungerer i W7 MC. Et codecs der fungerer i DVB-viewer kunne måske implementeres i W7 MC så det er vel på sin plads at få denne diskussion med i tråden.
Der må da være andre end mig der mangler/manglede surround på DR HD i W7 MC!?!
BS
|
||
![]() |
||
|
Ja, men du må forstå at løsningen på problemet er nød til at komme fra en "åben" verden. W7 MC er totalt "closed". DVBViwer er 98 procent åben. Så hvis løsningen findes via DVBViewer, så er det måske muligt at bruge den i MCE
Jeg skal lige sige at jeg ingen aktier har i det her, idet jeg altid bruger mit Canal digital abb. til DR HD, men jeg har en akademisk interesse i at finde en løsning
|
||
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
|
Man kan installere DivX eller Shark codec pack. Hack 7MC til at benytte dette. Og så køre 5.1 lyd ud analogt til surround recieveren. Meeeen dette er ikke særlig ønskeligt, da det kan ødelægge alt muligt andet... ![]() Der er også en anden mulighed! - Hvis du kører med realtech driver til spdif porten... Tror ikke det virker gennem hdmi... Here is how it goes (Den korte version... ![]() 7MC kan decode HE-AAC til multichannel PCM. Og nyeste realtech driver kan reencode dette til DD AC3 on-the-fly. Dette sker faktisk som work-around til at spdif ikke har båndbredde nok til at overføre multi pcm.. ![]() Jeg har ikke selv prøvet det. Da jeg modtager dvb-c fra yousee... Men jeg har hørt det i "The Digital Lifestyle Show". Prøv at lytte til show #306. Du skal helt hen til 53:50 Håber det hjælper ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
|
Om he-aac:normal
Dvs dit hardware skal understøtte Dolby Digital Pulse. Eller du skal have en Software decoder og sende det dekodede som en PCM stream eller en AC3/EAC3 bitstream. Du kan godt skifte codec i 7mc og 7mc gemmer skam også hele transport streamen nøjagtigt lige som dvbviewer mfl. I 7MC benyttes MSDTV decoders til live tv og afvikling af Recorded TV og disse decoders har kun support for stereo he-aac. Dette er dokumenteret af Microsoft her. Grunden til at normal Directshow ikke benyttes er håndtering/support af DRM. Jeg har linket til hvordan du kan skifte et video codec, men samme procedure gælder for Audio... Så det er sådan set bare at vælge et codec der understøtter heaac 5.1 OG de gængse formater (Mpeg2 audio, AC3) Installere det finde codec'ets CLSID og replace MSDTV audio decoder clsid med dit codec i registry. Derefter kan du fx bruge FFDshow med Uncompressed filtret og lave hvad du lyster... Redigeret af Patriarken - 11-Juni-2011 kl. 08:02 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
@patriark: det er jo sådan set lige ud af landevejen. Ærgeligt at DR og M$ er så stivsindede, kunne de ikke bare vælge noget der er afprøvet/standart :-/ Hvis jeg vælger at udføre hack af min w7 risikerer jeg så at ryge ud i code-helvedet fra de glade codec-pack dage?
BS |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |