|
DR HD surround! Hvordan? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mja, jeg vil da ikke anbefale det, men alså du kan jo backe den del af registry op mens du laver eksperimentet. I princippet understøttes multichannel HE-AAC af MSDTV se fx her Men det lader sig ikke umiddelbart gøre at give en generel opskrift på hvordan det kommer til at virke, da downmix mode er afhængig dels af hardware(lydkortsindstillinger) og dels din mulighed for at styre det codec der foretager downmixing. Der er ingen direkte mulighed for dette ![]() Du vil typisk have indstillet dit lydkort til SPDIF/HDMI, men du skal så have et multichannel format der passer og kan håndteres af din transport. Hvis du har HDMI kan du bare sende multichannel pcm, hvis du bruger Spdif, skal du encode on the fly, enten via et filter som FFDshow, elller AC3filter eller dit lydkort skal understøtte Dolby Digital Live/DTS connect mv. |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
micstig ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2010 Status: Offline Point: 103 |
|
hmm jeg kan godt få 5.1 lyd via dvb-t og windows media center på DR HD, uden codec og alt muligt... det er test og afprøvet med dr hd testen jeg har for lang tid siden valgt at bruge penge på et godt lydkort til min htcp så køre det analogt 5.1 over i min forstærker og det fungere out of the box :) og mit tv er bare monitor og forstærkere er forstærker det virker bedst altid, og så kan folk kæftet lige så meget op med støj og skidt og skrammel som sådan en pc skulle forsagere jeg har ikke problemmet, købt et ordenligt lydkort så spiller det altså og så kan kan formatte bare skiftet som de har lyst til det gør software på en pc altså meget ved... hjælper bare ikke så meget på en receiver ;o) det var mit input :)
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Jeg tror vi alle er klar over at det kan klares analogt, det er nævnt flere gange. Nu er det bare lidt svære at presse 6 analoge kanaler igennem et HDMI kabel, eller et Toslink kabel, hvilket er det vi efterlyser.
Efterlysningen går på: Hvordan får man HE-AAC 5.1 konverteret til DTS elller DD 5.1 så det derefeter digitalt kan overføres til en reciever til decodning af signalet der. Man kan selvfølgelig diskutere herfra og til juleaften om analogt er godt/skidt, men det er ikke altid det der er issuet. Det kunne være pladsmangel i kabinettet til et lydkort, det kunne være man ønskede at bruge recieveren til at skifte HDMI signal, således at lyd og billede følges ad.
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Jeg har ikke bsvaret eller tjekket dette, da det gik op for mig, at du har dvb-t. Og siden jeg har dvb-c, så er det ikke rigtig relevant for dig. Beklager at jeg misforstod.
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
@micstig Allerførst, tak for dit input. At køre analog er ikke en mulighed jeg vil overveje, det har jeg skrevet før. At det virker for dig er fint men det hjælper jo ikke på mit problem. Hvis det er let at få software til at dekode formatet så burde det jo også være let at få det til at ændre det til et andet format.
@Kandersen: hvilket lydformat sendes DR-HD med på DVB-c?
@Patriark: Tak for links og forslag/info, det er dog noget der kræver lidt tid at nørde med, så det kommer nok til at vente lidt :-(
BS
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
@MM: Jeg kigger nærmere på den realtek driver og beskrivelse heraf, tak for info.
BS
|
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
|
Det glæder jeg mig til at høre om!
Men med denne løsning kommer du så også til at fravige hdmi lyd.
Dog kan du stadig køre digital (via spdif)...
BTW: YouSee dvb-c kører Dolby Digital AC3 5.1 på DR-HD...
Faktisk kører de ALTID 2 lydspor.
1 stereo
1 DD DC3 5.1
Redigeret af mm-bob - 14-Juni-2011 kl. 12:15 |
||
![]() |
||
![]() |
||
|
HAHA MM det var dagens vits
![]() Hvis løsningen er en workaroud må der være yderligere en workaround der sender lyden ud på både HDMI og S/PDIF og så må jeg skifte mellem indgange på reieveren (det må eventghost kunne klare for mig) Men ja jeg skriver selvfølgelig en opfølgning når jeg kommer til en konklusion.
BS
|
||
![]() |
||
|
Og DD på DVB-C må være grunden til at Kandersen har surround på recieveren.
BS
|
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
|
Kom lige i tanke om, at det jo faktisk nok er en rigtig skidt idé
![]() Mener at have læst, at du afspiller bluray via TMT?
Så vil du jo nok gerne have HD lyd! Og dette har spdif ikke båndbredde til...
![]() Men det kan være at man kan få TMT til altid at sende lyden via hdmi?
Man fixer det en - og staks er der nye problemer... Det er jo sådan vi kan lide det...
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
|
Nå - den havde du godt selv set...
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
|
Ja jeg smider ikke HDMI ud igen, det er kommet for at bliver herhjemme. Men jeg skal lige se på det workaround alligevel.
BS
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |