recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR HD surround! Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR HD surround! Hvordan?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 12:46
Jeg har skrevet til Dolby, får se om de svarer.
Men har ikke installeret det, da den maskine der er forbundet til min reciever er vores Husalter, og jeg har ikke lige tid til at lave et image og restore Det. Er der nogen der har lyst til at være "Forsøgsdyr"
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Og DD på DVB-C må være grunden til at Kandersen har surround på recieveren.

BS
Korrekt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg har skrevet til Dolby, får se om de svarer.
Men har ikke installeret det, da den maskine der er forbundet til min reciever er vores Husalter, og jeg har ikke lige tid til at lave et image og restore Det. Er der nogen der har lyst til at være "Forsøgsdyr"

Dit linker bliver smidt ud på hoveddownload siden, så det er svært at se hvilket filter du taler om.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 12:54
Ved ikke hvad der sker, men prøv at højreklikke og vælge Gem destination som...
Så skulle ZIP filen komme ned
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:32
Jeg har også i lang tid bøvlet med at få surround fra DRHD på DVB-T i WMC7. Det er aldrig lykkedes mig at få det til at virke.

Hvad der derimod virker er:
DVBViewer, hvor jeg bruger DivX til at dekode HE-AAC 5.1 lyden. Med post processing plugin bliver den dekodede HE-AAC 5.1 lyd lavet om til DD AC3 via AC3filter - ergo surround fra DRHD på DVB-T. Endda ganske nemtSmile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Jeg har også i lang tid bøvlet med at få surround fra DRHD på DVB-T i WMC7. Det er aldrig lykkedes mig at få det til at virke.

DVBViewer, hvor jeg bruger DivX til at dekode HE-AAC 5.1 lyden. Med post processing plugin bliver den dekodede HE-AAC 5.1 lyd lavet om til DD AC3 via AC3filter - ergo surround fra DRHD på DVB-T. Endda ganske nemtSmile
Og det bliver vist på din reciever/forstærker som Dolby Digital eller DTS?
Og det virker med Live TV
Hvis ja, hvilke filter/codec (link) bruger du /ved godt du skrev DivX, men det er en container, ikke et codec 
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 08:16

Hvis ja, hvilke filter/codec (link) bruger du /ved godt du skrev DivX, men det er en container, ikke et codec 
Det er DviX aac decoder eller der kan bruges libfaad2 Wrapper DirectShow Filter.
Mvh Hansemand
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 18:05

Og det bliver vist på din reciever/forstærker som Dolby Digital eller DTS?
Og det virker med Live TV

Receiveren viser Dolby Digital, og det virker med live tv.
Det er DivX AAC dekoder der fås sammen med resten af divx pakken fra divx.com
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 10:56

Efter nye kanalers debut med AAC, tog jeg kampen op, og faldt over dit tip - det virker delvist, så mange tak for det Smile

Når jeg skriver "delvist" er det fordi min forstærker(Marantz SR5500) kun viser at der er lyd i 3 kanaler ? det fatter jeg ikke en dyt af. Uanset hvilken kanal (DR1, DR2, TV2, eller DR HD) eller optagelse, jeg prøver med, vises kun de 3 kanaler.

Jeg har forsøgt mig både fra DVBViewer efter dine anvisninger, samt et tilsvarende setup i Mediaportal, som jeg bruger i dagligdagen.

AC3 bliver fint visualiseret af forstærkeren, så den skulle ikke fejle noget.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu