|
DR HD surround! Hvordan? |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har skrevet til Dolby, får se om de svarer.
Jeg faldt over dette filter: http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=4616&s=344 Men har ikke installeret det, da den maskine der er forbundet til min reciever er vores Husalter, og jeg har ikke lige tid til at lave et image og restore Det. Er der nogen der har lyst til at være "Forsøgsdyr"
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Dit linker bliver smidt ud på hoveddownload siden, så det er svært at se hvilket filter du taler om.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Ved ikke hvad der sker, men prøv at højreklikke og vælge Gem destination som...Så skulle ZIP filen komme ned
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
morten_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
|
Jeg har også i lang tid bøvlet med at få surround fra DRHD på DVB-T i WMC7. Det er aldrig lykkedes mig at få det til at virke.
Hvad der derimod virker er: DVBViewer, hvor jeg bruger DivX til at dekode HE-AAC 5.1 lyden. Med post processing plugin bliver den dekodede HE-AAC 5.1 lyd lavet om til DD AC3 via AC3filter - ergo surround fra DRHD på DVB-T. Endda ganske nemt ![]() |
||
![]() |
||
|
Og det bliver vist på din reciever/forstærker som Dolby Digital eller DTS? Og det virker med Live TV Hvis ja, hvilke filter/codec (link) bruger du /ved godt du skrev DivX, men det er en container, ikke et codec
|
||
||
![]() |
||
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
|
Det er DviX aac decoder eller der kan bruges libfaad2 Wrapper DirectShow Filter.
|
||
Mvh Hansemand
|
||
![]() |
||
morten_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
|
Receiveren viser Dolby Digital, og det virker med live tv. Det er DivX AAC dekoder der fås sammen med resten af divx pakken fra divx.com |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
|
Efter nye kanalers debut med AAC, tog jeg kampen op, og faldt over dit tip - det virker delvist, så mange tak for det
![]() Når jeg skriver "delvist" er det fordi min forstærker(Marantz SR5500) kun viser at der er lyd i 3 kanaler ? det fatter jeg ikke en dyt af. Uanset hvilken kanal (DR1, DR2, TV2, eller DR HD) eller optagelse, jeg prøver med, vises kun de 3 kanaler.
Jeg har forsøgt mig både fra DVBViewer efter dine anvisninger, samt et tilsvarende setup i Mediaportal, som jeg bruger i dagligdagen.
AC3 bliver fint visualiseret af forstærkeren, så den skulle ikke fejle noget.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |