recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR HD testen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR HD testen

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Gammelstrup Gammelstrup skrev:

@Mo TiNI

Ja, det er rigtigt, men hvem siger at det ikke er bedre end før. For hr og fru Jensen er det måske helt nyt med et fladskærms TV der skal indstilles, så er det trods alt godt at de har noget at forholde sig til Wink

Ja, det kan du have ret i .
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 17:20

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hr. Sonne er fin nok. Han skal jo netop henvende sig til hr og Fru Danmark.
så hvordan han snakkede om udstillling af skærme i elgiganten.dk
flot når mange udtaler sig om en skærm på den baggrund, det ser man desværre tit.
han sagde netop det vi andre plejer og sige.

Hr og fru indstller da ikke deres tv. det har de aldrig gjort på deres crt tv, hvorfor skulle de så på fladskærm. Somregel er det vel altid en som de kender, hvis den bliver indstillet.

Det er måske rigtigt nok, men nu er det jo lidt mere vigtigt på et fladskærms TV, at få det indstillet end på CRT, derfor synes jeg det er ok, at nogle (læs DR TV, der selvfølgelig har en public service forpligtigelse), der gør noget for at Hr og fru får indstillet deres TV.

men skylden ligger hos producenten, de skulle hellere lave en nogle nogen kalibrerings mode. som foreksempel et pan v10 og den thx.
det vil nok desværre aldrig komme på de billigere modeller
alle tv i dag er jo indstillet efter at blive solgt i en butik. Den skærm med mest skarphed og farvelade bliver solgt. sådan er det bare og det bliver nok meget svært og lave om på.

jeg har da heller ikke noget imod de sender den test, men tror alså mere hensigten er at gøre opmærksom forskellen mellem SD og HD. fremfor at man skal indstille sit tv efter det. 
Når TV i butikkerne bliver solgt med indstillingen "mest farvelade og skarphed" er det jo netop godt at nogle gør noget for at få Hr og fru til at indstille deres TV. Man kan vel næppe lægge skylden hos producenterne for hvordan butikkerne indstiller tv.

Husk at den normale Hr og fru Danmark køber TV efter at de har set det i butikken og efter hvad sælge nu siger (og det er mange gange øregas), og da TV mange gange er indstille til at give "mest farvelade og skarphed" plus at alle bildekresløb er slået til (som de blive lever indstillet fra fabrikken af), og det er på det grundlag at Hr og fru Danmark køber TV efter, og et sådan TV der er indstillingen helt ud i skove, og man så bla. ikke kan se den stor forskel mellem DVD og Blu-ray.
Til top
Gammelstrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-April-2008
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hr. Sonne er fin nok. Han skal jo netop henvende sig til hr og Fru Danmark.
så hvordan han snakkede om udstillling af skærme i elgiganten.dk
flot når mange udtaler sig om en skærm på den baggrund, det ser man desværre tit.
han sagde netop det vi andre plejer og sige.

Hr og fru indstller da ikke deres tv. det har de aldrig gjort på deres crt tv, hvorfor skulle de så på fladskærm. Somregel er det vel altid en som de kender, hvis den bliver indstillet.

Det er måske rigtigt nok, men nu er det jo lidt mere vigtigt på et fladskærms TV, at få det indstillet end på CRT, derfor synes jeg det er ok, at nogle (læs DR TV, der selvfølgelig har en public service forpligtigelse), der gør noget for at Hr og fru får indstillet deres TV.

men skylden ligger hos producenten, de skulle hellere lave en nogle nogen kalibrerings mode. som foreksempel et pan v10 og den thx.
det vil nok desværre aldrig komme på de billigere modeller
alle tv i dag er jo indstillet efter at blive solgt i en butik. Den skærm med mest skarphed og farvelade bliver solgt. sådan er det bare og det bliver nok meget svært og lave om på.

jeg har da heller ikke noget imod de sender den test, men tror alså mere hensigten er at gøre opmærksom forskellen mellem SD og HD. fremfor at man skal indstille sit tv efter det. 
Når TV i butikkerne bliver solgt med indstillingen "mest farvelade og skarphed" er det jo netop godt at nogle gør noget for at få Hr og fru til at indstille deres TV. Man kan vel næppe lægge skylden hos producenterne for hvordan butikkerne indstiller tv.

Husk at den normale Hr og fru Danmark køber TV efter at de har set det i butikken og efter hvad sælge nu siger (og det er mange gange øregas), og da TV mange gange er indstille til at give "mest farvelade og skarphed" plus at alle bildekresløb er slået til (som de blive lever indstillet fra fabrikken af), og det er på det grundlag at Hr og fru Danmark køber TV efter, og et sådan TV der er indstillingen helt ud i skove, og man så bla. ikke kan se den stor forskel mellem DVD og Blu-ray.
OK, lad os så sige at det er producenternes skyld at TV i butikkerne står med "mest farvelade og skarphed", så er det jo netop godt at nogle gør noget for at få Hr og fru til at indstille deres TV.
/Jesper

Sony KDL-40W3000
Denon AVR2809
B&W 683, B&W 685, B&W HTM62, B&W ASW610
ReadyNAS Duo (1 x 1000 GB)
PS3 320GB (opgraderet fra 80GB)
Sonos CR200, 2 x ZP90
Ipod Touch 64 GB
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 17:32
Den gode Hr. Sonne kunne jo lave en guide om hvordan man slå alle de dumme bilkredsløb fra på deres tv og sende den på DR HD før bilde testen, det kunne jo være det beste Hr. Sonne kan gør for Hr og fru Danmark, den kunne være under titlen "SÅDAN FÅR DU ET NYT TV, UDEN AT BETAL EN KRONEWink

Redigeret af Startrek - 19-December-2009 kl. 17:39
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 17:38

Den gode Hr. Sonne kunne jo lave en guide om hvordan man slå alle de dumme bilkredsløb fra på DR HD, det kunne jo være det beste Hr. Sonne kan gør Hr og fru Danmark, den kunne være under titlen "SÅDAN FÅR DU ET NYT TV, UDEN AT BETAL EN KRONEWink

er helt enigBig smile
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 09:07
Nu er det jo de færreste der går så meget op i tingene som os herinde. Som udgangspunkt synes jeg det er fint at DR sender det. Det kan da i det mindste skabe lidt indsigt og fokus på tingene for mange alm. brugere.

Jeg synes også til tider at man kan gå lidt for meget i detaljer og man kan alligevel ikke se det med det blotte øje, fordi lysesituationen i stuen kan variere rigtig meget, ligsåvel kilden.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 10:03

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Min pio 5090 klarede nu også testen meget pænt.

Det er nok en fejl LOL
Det må det være Wink

Ja, sådan et dårligt tv, burde jo ikke kunne vise alle de nuanceforskelle mv. Smile

Det er dog heller ikke en test, som jeg kunne finde på at indstille efter, men de indledende testbilleder minder meget om den monitortest, der kan hentes på flatpanels.
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 13:35
Og til der kommer andre på banen, den eneste mulighed for at indstille sit TV efter den tuner man har indbygget, eller hvis man bruger setupboks. Det giver jo ikke mening at indstille skærmen efter en test DVD når vi taler TV udsendelser. Her gælder det at få det bedst mulige ud af de evt skavanker ens tuner har. Så hvad er alternativet?
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 20:49
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres oplevelse af farvetesten.

Som jeg forstod instruktionen, skulle man skrue så højt op for farverne, at den øverste lyse stribe stadig akkurat er synlig. Gør jeg det, er der skruet virkelig højt op for farverne, og intet ser naturligt ud.

Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 21:00
Det er omvendt, du skruer ned til du tydelig kan se forskel på baggrundsfarven og den øverste streg. skru op til den begynder at gå i et med baggrunden, og så lidt tilbage.

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres oplevelse af farvetesten.

Som jeg forstod instruktionen, skulle man skrue så højt op for farverne, at den øverste lyse stribe stadig akkurat er synlig. Gør jeg det, er der skruet virkelig højt op for farverne, og intet ser naturligt ud.

m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Det er omvendt, du skruer ned til du tydelig kan se forskel på baggrundsfarven og den øverste streg. skru op til den begynder at gå i et med baggrunden, og så lidt tilbage.
Skruer ned?

Jeg kan tydeligt se forskel på baggrundsfarven og den øverste streg med mine normale indstillinger. Jeg skal absolut ikke skrue ned for at få en tydelig forskel - tværtimod skal jeg skrue rigtigt langt op, før de begynder at flyde sammen.

Skulle du virkelig starte med at skrue ned for at kunne se tydelig forskel?

Derudover kan jeg ikke se nogen forskel på din og min beskrivelse. Vi beskriver begge, at hensigten med teksten er, at farverne skal stilles lidt lavere end det punkt, hvor stregen går i et med baggrunden.

Redigeret af Allan Olesen - 20-December-2009 kl. 21:16
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu