recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR i Windows 7 Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR i Windows 7 Media Center

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2007
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tulipan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af jandk jandk skrev:

Tusind tak for et super plugin. I MediaPortal brugte jeg "DRipper" og har savnet denne funktionalitet i WMC. Desværre er programmet crashet et par gange, men jeg håber at der bliver udviklet videre på at gøre det helt stabilt. Interfacet er super og meget intuitivt.


Godt at høre, at du kan bruge programmet!

Jeg oplever ikke, at programmet går ned på min maskine, så du må meget gerne skrive, hvad man skal gøre for at få det til at gå ned. Så skal jeg se, om jeg kan gøre noget ved det.
Til top
KimOlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-December-2009
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimOlsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 14:42

2 features der kunne være rigtig brugbare er:

1. pause og start, som man kender det fra live tv - blot med live radio. Samt lige at spole lidt tilbage, uden at man aktivt har valgt at optage programmet. 
2. Program oversigt, og optage funktion -> lidt som at lave sine egne pod casts. Igen som man kender det fra TV.
 
MVh
 
Kim
 
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2007
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tulipan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 16:07
Jeg fik fremprovokeret et par fejl, som forhåbentligvis er rettet -- hvis programmet stadig går ned, så giv mig et praj! Jeg har også tilføjet en simpel søgefunktion.

Oprindeligt skrevet af KimOlsen KimOlsen skrev:

2 features der kunne være rigtig brugbare er:

1. pause og start, som man kender det fra live tv - blot med live radio. Samt lige at spole lidt tilbage, uden at man aktivt har valgt at optage programmet. 
2. Program oversigt, og optage funktion -> lidt som at lave sine egne pod casts. Igen som man kender det fra TV.
 
MVh
 
Kim
 


Det ville være nogle fine features! Det vil dog ikke blive implementeret foreløbig Tongue.
Til top
Henrikmh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrikmh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 18:30
Super program! Tidligere har jeg brugt MyDRTV (Et visual basic script, som en bruger herinde fra lavede) til at få DR's inhold ind i media centeret.

En lille usability overvejelse herfra:

Når man står øverst i en liste over podcasts, tv shows etc. vil endu et tryk på "op" resultere i at man hopper op i kategorierne. Man kan dog altid skfite kategori ved at bruge pil til højre/venstre.
Hvis det er muligt, synes jeg det ville være mere snedigt hvis man istedet kunne hoppe til bunden af listen ved at trykke "op" når man står i toppen af listen. På den måde vil man hurtigt kunne spole ned til bunden af listen.

Jeg ved dog ikke om det er muligt, eller besværgeligt at implementere da jeg ingen erfaring har med udvikling af mediacenter applikationer.

En anden lille ting for at booste brugervenligheden lidt, kunne være at implementere en form for progessbar, så programmet ikke hænger når det crawler DR's side (Ikke at jeg har oplevet nogle nævneværdig forsinkelse endnu, udover første start. Ved ikke om forsinkelsen vil være større når programmet ikke har været aktiveret i et stykke tid?)

Men det var bare nogle småting. Overordnet set er det kanon, mange tak! Smile
Til top
jonaspoulsen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaspoulsen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 19:53
Super program og godt initiativ.
Her virker podcast og radio perfekt.
Hvis nogle skulle have lyst til at tilføje flere radiostationer kan linkene til de fleste dr-stationer findes her.  
 
Af en eller anden grund kan jeg ikke få tv podcast og dr tv til at virke. Når jeg vælger et link forsvinder menuen til baggrunden som om den går i gang med at afspille men der sker aldrig noget. 
Åbner jeg linket f.eks. direkte i browseren virker det fint. Efter et par minutter får jeg en besked "Der kan ikke afspilles video. WMC kan ikke afspille filen fordi serveren ikke svarer. Hvis du angav en URL-adresse eller en stil til filen........." Andre gange kan der ikke oprettes serveren ikke findes..

Nogle der har en ide til hvad der kan være galt?
 
 


Redigeret af jonaspoulsen1 - 02-Januar-2010 kl. 22:04
Til top
Kalle Ferm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juli-2008
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 21:31
Det var dog et fremragende plugin.
Mange tak for det. :-)
Til top
anderswp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2009
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anderswp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 21:55
jeg kan sgu ikke rigtig få gang i det.:( når jeg har installeret og prøver starte første gang, går der kun få sekunder før der dukker en besked op hvor der står: Programmet MediaCenterApplication1 svarer ikke længere og du kommer tilbage til mediecenter..
hvad gør jeg forkert?
kører 7mc 32bit
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2007
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tulipan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Henrikmh Henrikmh skrev:

Super program! Tidligere har jeg brugt MyDRTV (Et visual basic script, som en bruger herinde fra lavede) til at få DR's inhold ind i media centeret.

En lille usability overvejelse herfra:

Når man står øverst i en liste over podcasts, tv shows etc. vil endu et tryk på "op" resultere i at man hopper op i kategorierne. Man kan dog altid skfite kategori ved at bruge pil til højre/venstre.
Hvis det er muligt, synes jeg det ville være mere snedigt hvis man istedet kunne hoppe til bunden af listen ved at trykke "op" når man står i toppen af listen. På den måde vil man hurtigt kunne spole ned til bunden af listen.

Jeg ved dog ikke om det er muligt, eller besværgeligt at implementere da jeg ingen erfaring har med udvikling af mediacenter applikationer.

En anden lille ting for at booste brugervenligheden lidt, kunne være at implementere en form for progessbar, så programmet ikke hænger når det crawler DR's side (Ikke at jeg har oplevet nogle nævneværdig forsinkelse endnu, udover første start. Ved ikke om forsinkelsen vil være større når programmet ikke har været aktiveret i et stykke tid?)

Men det var bare nogle småting. Overordnet set er det kanon, mange tak! Smile


Det vil være muligt at implementere en funktion, så man kan gå til bunden af listen med et klik op, men i nyeste version er der en søgeknap på forsiden, og den markerer man ved at klikke op. Måske det er mere hensigtsmæssigt, at gå til bunden af listen med en anden knap? På et almindeligt tastatur vil det være oplagt at implementere knapperne "Page Up", "Page Down", "Home" og "End", men jeg ved ikke, om der er tilsvarende knapper på en MCE-fjernbetjening, da jeg desværre ikke har en. Er der knapper på MCE-fjernbetjeningen, der ikke bruges til andet, og som vil være smarte at bruge som "Home" og "End" til at navigere i en liste?

Jeg har selv overvejet at lave en indlæsningside, hvor man kan se, hvor langt programmet er nået med indlæsningen, så det er muligt, at det kommer på et senere tidspunkt. Tiden det tager at indlæse programmet, vil jeg ikke gøre noget ved, da den eneste måde at gøre loadtiden kortere på, er ved at indlæse data løbende, når programmet kører. Jeg tror dog, at dette vil ødelægge oplevelsen.

Når programmet kører første gang indlæses alt for at få fat i podcast-billederne. Efterfølgende vil der kun blive ledt efter billeder til de podcasts, der ikke allerede har et billede -- altså nye padcast-kanaler. Hvis man ikke har brugt programmet i meget lang tid er der mulighed for, at der er kommet mange nye kanaler, og så vil opstartstiden blive længere.
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2007
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tulipan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af jonaspoulsen1 jonaspoulsen1 skrev:

Super program og godt initiativ.
Her virker podcast og radio perfekt.
Hvis nogle skulle have lyst til at tilføje flere radiostationer kan linkene til de fleste dr-stationer findes her.  
 
Af en eller anden grund kan jeg ikke få tv podcast og dr tv til at virke. Når jeg vælger et link forsvinder menuen til baggrunden som om den går i gang med at afspille men der sker aldrig noget. 
Åbner jeg linket f.eks. direkte i browseren virker det fint. Efter et par minutter får jeg en besked "Der kan ikke afspilles video. WMC kan ikke afspille filen fordi serveren ikke svarer. Hvis du angav en URL-adresse eller en stil til filen........." Andre gange kan der ikke oprettes serveren ikke findes..

Nogle der har en ide til hvad der kan være galt?


Jeg ved desværre ikke, hvorfor du ikke kan afspille video. Hvis det kun havde været dr tv og ikke tv podcasts, kunne det måske være, fordi programmet prøver at hente signalet i en bestemt kvalitet. Det er dog ikke tilfældet med dr tv podcasts. Hvis andre kan hjælpe, vil det være super!
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2007
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tulipan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af anderswp anderswp skrev:

jeg kan sgu ikke rigtig få gang i det.:( når jeg har installeret og prøver starte første gang, går der kun få sekunder før der dukker en besked op hvor der står: Programmet MediaCenterApplication1 svarer ikke længere og du kommer tilbage til mediecenter..
hvad gør jeg forkert?
kører 7mc 32bit


Der er tre ting, der skal være opfyldt for at programmet kan køre:
  • Programmet skal kende sin egen installationsmappe, hvilket sker gennem registreringsdatabasen. Hvis programmet ikke finder installationsmappen skulle man dog få en anden fejl.
  • Programmet skal have forbindelse til dr's hjemmeside. Prøv at slå din firewall fra.
  • Som skrevet på side 1, må programmet ikke installeres i en mappe, hvor man skal bruge administratorrettigheder til at skrive. Du kan teste om dette er opfyldt ved at åbne Notesblok og prøve at gemme en tom fil i installationsmappen. Hvis du kan det, er dette punkt opfyldt, men hvis Notesblok tilbyder at gemme filen et andet sted, så har du fundet problemet Smile.
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2007
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tulipan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:29
Jeg har lagt en opdatering af programmet op. Ændringerne kan ses på side 1.
Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khj4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 23:29
Rigtig fint plug-in!!! Clap
 
Jeg har lige testet version 0.2.1 og har følgende:
 
1. Når man går tilbage til hovedlisten stiller den sig på den første i listen. Det ville være naturligt at vende tilbage til den man kom fra.
2. Progressbaren ved opstart skal den være sort? (man kan næsten ikke se at den indlæser)
3. Er der slet ikke billeder og info under "dr tv"? (kunne evt. hugge det fra podcast delen)
4. samt billeder til de faste radiokanaler
 
Det var hvad jeg lige p.t havde. Keep up the good work...
 
/Kenneth
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu