recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dr k lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dr k lyd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
urbananen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urbananen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 14:03
jeg går mere og leger med tanken om en blueray afspiller med optager i. den burde jo kunne modtage lyden. orker ikke boxer. gebyrer længe leve.
Til top
Elsa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2012
Sted: Danmark
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 11:55
Nu har jeg vist endelig fået styr på hvorfor K-kanalen er uden lyd. Ganske vist uden at få løst problemet.
Svar fra Føtex, hvor TV-et er købt:
Tak for din mail af den 10. februar 2012. Jeg beklager det sene svar.

Jeg kan oplyse, at DR-K oplever problemer med deres kanal i øjeblikket. De arbejder på at finde en løsning snarest.

Med venlig hilsen
føtex

Rebekka Pham
Direktionssekretariatet

svar fra DR:
DR har valgt at sende lyden på DR K som AAC stereo i 160 kb/s ud fra en betragtning om, at dette giver en bedre lydkvalitet end HE-AAC stereo. Når netop dette er aktuelt for DR K, skyldes det, at denne kanal fx sender en del programmer med klassisk musik, der kræver en bedre symfonisk gengivelse.
Både HE-AAC stereo og AAC stereo er standard lydformater som alle modtagere på det danske marked bør kunne håndtere. Blandt de første MPEG4 modtagere, der blev importeret til Danmark for flere år siden, var der nogle få modeller, der havde problemer med AAC lydformatet.
DR kan ikke hjælpe med softwareopdateringer til digitale modtagere, der eventuelt kan løse problemet med lydformatet, AAC stereo 160 kb/s, men jeg vil anbefale dig at prøve at kontakte din forhandler som måske kan hjælpe.

DR kan desværre ikke hjælpe yderligere, men må henvise til den forhandler som har solgt dig apparatet. Medbring eventuelt denne mail med oplysningerne om de relevante standardformater.

Med venlig hilsen

--------------------------------------------------------------------------------------------
Luciano Glar-Z
Assistent, DR Teknikinfo
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Elsa Elsa skrev:

Nu har jeg vist endelig fået styr på hvorfor K-kanalen er uden lyd. Ganske vist uden at få løst problemet.
Svar fra Føtex, hvor TV-et er købt:
Tak for din mail af den 10. februar 2012. Jeg beklager det sene svar.

Jeg kan oplyse, at DR-K oplever problemer med deres kanal i øjeblikket. De arbejder på at finde en løsning snarest.

Med venlig hilsen
føtex

Rebekka Pham
Direktionssekretariatet

svar fra DR:
DR har valgt at sende lyden på DR K som AAC stereo i 160 kb/s ud fra en betragtning om, at dette giver en bedre lydkvalitet end HE-AAC stereo. Når netop dette er aktuelt for DR K, skyldes det, at denne kanal fx sender en del programmer med klassisk musik, der kræver en bedre symfonisk gengivelse.
Både HE-AAC stereo og AAC stereo er standard lydformater som alle modtagere på det danske marked bør kunne håndtere. Blandt de første MPEG4 modtagere, der blev importeret til Danmark for flere år siden, var der nogle få modeller, der havde problemer med AAC lydformatet.
DR kan ikke hjælpe med softwareopdateringer til digitale modtagere, der eventuelt kan løse problemet med lydformatet, AAC stereo 160 kb/s, men jeg vil anbefale dig at prøve at kontakte din forhandler som måske kan hjælpe.

DR kan desværre ikke hjælpe yderligere, men må henvise til den forhandler som har solgt dig apparatet. Medbring eventuelt denne mail med oplysningerne om de relevante standardformater.

Med venlig hilsen

--------------------------------------------------------------------------------------------
Luciano Glar-Z
Assistent, DR Teknikinfo

Jeg har ikke direkte fundet den højeste bitrate som AAC skal kunne modtages med, men alt op til 320kbit/s  ville jeg forvente virkede, hvis ikke andet er angivet.
160kbit/s lyder altså som helt fornuftigt at anvende.  De målinger/blindtest, jeg har læst, indikerer, at AAC bliver bedre end HE-AAC når bitraten overstiger 90-100 kbit/s, men der sker hele tiden små forskydninger i komprimeringsteknologien, der grænserne kan flytte lidt.

Jeg synes, det lyder forkert når Føtex henviser til, at DR-K skal løse problemet. Medmindre Føtex skriftligt kan påvise, at det af Føtex solgte fjernsyn overholdt alle standarder på salgstidspunktet.

Lars    Smile

PS!
HE-AAC  er på nær den øverste oktav, det samme som AAC.  Da den øverste oktav (stort set) kun indeholder overtoner fra de lavere oktaver, kan denne 'overtone-' oktav bortskæres og beskrives af parametre, der angiver størrelsen og fasen i forhold til grundtonerne.  Det lyder ganske godt, men har man den højere bitrate kapacitet, så er almindelig AAC bedre - og 160kbit/s skulle ikke volde problemer.
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Lennon123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 15:05
Har samme problem som dig. Jeg har et Medion 42", købt i Aldi sidste år. Der var lyd på DRK, lige indtil jeg valgte at køre en ny setup for at få TV Lorry med. Der er lyd på alle kanaler - både svenske og danske - på nær DRK. Jeg bruger en pc som hd-optager og har ikke reset den, hvorfor jeg stadig kan optage i lyd - men altså ikke se tv med lyd. Fik du løst dit problem? - og i givet fald - hvordan?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urbananen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 15:32
Mit virker stadig ikke, men har heller ikke gjort noget for at afhjælpe det. Regner med at købe en harddiskoptager engang, og kører tv-signalet over den. Burde rede lyden.
Generer mig dog helt vildt, at de laver lyden om så nogle ikke kan "modtage" lyden.
Til top
Elsa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2012
Sted: Danmark
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 16:42
Svar til Lenen123
Jeg sendte svaret fra DR til Føtex kundeservice og beklagede mig over deres svar. Regnede så ikke med at høre mere! Men fik tilbagesvar om at jeg blot skulle tage tv'et med til butikken som kunne opdatere lyden fra DR-K for mig - evt. sende det til opdatering hos deres værksted. Det tog et par måneder inden værkstedet havde udviklet en software til opdateringen. Men med kundeservice svar i hånden er det endelig lykkedes at få Føtex til at ordne det. MEN tålmodighed skal der til.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urbananen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 16:54
Eftersom Pioneer er stoppet med at producere tv, regner jeg ikke med der er kommet opdatering til mit tv. Men jeg kunne selvfølgelig prøve at slutte det til nettet, og tjekke op på det.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu