|
DR K ny HD kanal? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2012 kl. 22:39 |
Ja, nu ved jeg godt, at DR K er den nye hemmelige kanal, men at de har kunnet skjule, at de er begyndt at sende i HD er ligegodt en stor bedrift...
Eller rettere, hvad ellers skulle ræsonnementet være i _konsekvent_ at sende _alt_ indhold indlejret i et 16:9 frame, eller som lige nu i "Charade" et 16:9 frame indlejret i et 4:3 frame indlejret i et 16:9 frame. Billedet på mit tv består p.t. størstedels af en kæmpestor sort ramme. ![]() Modtager for øvrigt analogt via Stofa... Redigeret af azrael - 13-Januar-2012 kl. 22:40 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den sendes i 4:3 Analogt, det gør den i hvertfald her på You See, på Digitalt er den også i4:3.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
HD eller ej!! Skulle DR K være DR's nye hemmelige kanal?? Der er vist noget, du har misforstået, azrael! Næh, du... DR K har altid været udsendt til alle, i modsætning til dengang i tidernes morgen, hvor DR 2 så dagens lys, og kun blev sendt på satelit og kabel. Først mange år senere, kom den på antenne, og det endda kun i begrænset omfang, og med svage sendere. Derefter blev den udbredt lidt mere på det daværende forsøgssendenet i DVB T, MPEG2 i Nordjylland - vist også et par sendere på Sjælland. Nej, det var DR2, som var hemmelig!
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
Jeg kan se, at min sarkasme er gået dig komplet forbi... ![]() Det forklarer dog stadig ikke hvorfor de nu (på Stofas analoge net i Århus om ikke andet) konsekvent sender i 16:9, selvom de har masser af 4:3 materiale. Materiale, der ligesom "Charade" er i (ikke-anamorph) widescreen, hvorefter man ser widescreen i 4:3 indlejret i 16:9. Sorry, men det er bare ikke acceptabelt. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Jeg kan ikke forestille mig, at udbyderen laver om på leverandørens signal, det må udbyderen ikke. En ting er i hvertfald sikkert, på You See var udsendelsen i 4:3 både Analogt og Digitalt.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Fordi den er 4:3 hos YouSee, kan den godt være 16:9 med pillarboxing andre steder. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |